Zo weer eens een update
De afgelopen dagen lekker geld uitgegeven aan de 16v met als klapstuk nieuwe schijven en blokken voor vanmorgen gemonteerd
Het is uiteindelijk het sport setje van de autopartsonline.nl geworden met de gegroefde schijven+textar sportblokken, gezien dit 3 tientjes goedkoper was dan de gladde schijven met de textar sportblokken.
Twee kleine dingen tegengekomen tijdens het vervangen:
Puntje 1: 1 of andere onverlaat had het minimum remvoering dikte kabeltje niet gemonteerd in het verleden, handremlampje op het dash had allang moeten branden!
Dit opgelost gezien er gelukkig zo'n kabeltje meegeleverd is met het setje Textar sport remblokken.
Puntje 2: De rechter remklauw voor bleek de behuizing aardig van klem te zitten (dat ding waar je de remblokken in propt) , had al zo'n vermoeden gezien de auto aardig naar links trok met remmen.
Dit opgelost door de roestaanslag er van te verwijderen en een lekkere spuit kopervet er op, klauwtje loopt nu weer 100% soepel.
Hierdoor waren de oude remblokken aan de rechterkant ook volledig weg gesleten, zat misshien nog 1 a 2 mm voering slechts op terwijl de blokken links nog een prima dikte hadden (bijna 1 Cm)
Verder afgelopen week m'n nieuwe ruitgeleider voor de deur rechts binnen gekregen gezien er bobbels op beginnen te komen
Vandaag of morgen als ik zin heb die er maar op prutsen
Gisteren ook nog nieuwe motorolie+filter er in laten gooien (5w 40 vol syntetisch shell helix ultra blablabla) dus ook het torretje is weer helemaal verzorgd
Net opweg naar huis merkte ik meteen al dat de remklauw rechts voor nu helemaal goed vrij loopt, auto reageert nu veel directer (duh
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
) als je op het gas drukt, het scheef remmen is ook niks meer van te merken, remt weer zoals het hoort.
Ondanks dat ik de nieuwe schijven en blokken nog een goede 200 Km op elkaar moeten laten inslijten en dus nog niet hun maximale remkracht bereikt hebben , merk ik nu meteen al dat de textar sport blokjes veel meer bite hebben dan het originele spul, wat ik best slap vond remmen.
Nou dat was hem voorlopig dan weer, volgende grote klus staat voor het voorjaar in de planning, dan wordt de voorkant (steenslag schade) opnieuw gespoten, linker achterspatbordrand weer strak gemaakt (beginnend roest plekje) en de achterbumper opnieuw gespoten.
Zodat ook beide bumpers dan mooi in de blanke lak zijn meegespoten.
Wat er daarna gaat gebeuren is nog een verrassing maar het is iig motorisch
Grtz,
Roald