Trillen/zoemen
GeplaatstCOLON Za 22 Okt 2011, 23:03
Heey,
Ik zwerf hier al tijdje rond maar nog niet veel gepost.
Had de R19 te koop staan omdat ik alweer een ander had gezien maar dat vlot niet dus hou hem nog wel ff.
Nu heb ik wel een probleem.....
Als ik een stuk boven de 120 rijd of een goed hard een bocht pak. (4 piepende banden glijdend aso hard...)
Dan krijg ik daarna een hele zware zoem waarbij ook een trilling zit die je door de gehele auto voelt.
Ik heb de voorste motorsteun al vervangen want die had scheurtjes erin zitten.
En ook heb ik dat als ik een bocht naar rechts maak mijn stuur bij rechtdoor iets naar rechts blijft staan??
Dan weer een bocht naar links of ff een rukje aan je stuur en hij staat weer in het midden. (ja het stuur zit gewoon vast)
Is dit iets met rubber in het stuurhuis?
En ken dit ook met die trilling te maken hebben?
Het is wel gelijk opgetreden namelijk.
Kwa trilling denk ik zelf nog aan de achterste motorsteun of ander een aandrijfas.
En nou las ik iets over een sensor op de kabel voor de snelheidsmeter?
Want als ik rustig rol met de koppeling in schommelt hij tussen de 1000 en 1200 toeren.
Zodra ik dan stil ga staan echt gelijk stipt gaat hij netjes rond de 900 lopen. (koud 1200 en schommelt hij bij de 1500)
Iemand emt ervaring over ook zulke problemen?
Ken het iets met zo'n sensor zijn?
Ik zwerf hier al tijdje rond maar nog niet veel gepost.
Had de R19 te koop staan omdat ik alweer een ander had gezien maar dat vlot niet dus hou hem nog wel ff.
Nu heb ik wel een probleem.....
Als ik een stuk boven de 120 rijd of een goed hard een bocht pak. (4 piepende banden glijdend aso hard...)
Dan krijg ik daarna een hele zware zoem waarbij ook een trilling zit die je door de gehele auto voelt.
Ik heb de voorste motorsteun al vervangen want die had scheurtjes erin zitten.
En ook heb ik dat als ik een bocht naar rechts maak mijn stuur bij rechtdoor iets naar rechts blijft staan??
Dan weer een bocht naar links of ff een rukje aan je stuur en hij staat weer in het midden. (ja het stuur zit gewoon vast)
Is dit iets met rubber in het stuurhuis?
En ken dit ook met die trilling te maken hebben?
Het is wel gelijk opgetreden namelijk.
Kwa trilling denk ik zelf nog aan de achterste motorsteun of ander een aandrijfas.
En nou las ik iets over een sensor op de kabel voor de snelheidsmeter?
Want als ik rustig rol met de koppeling in schommelt hij tussen de 1000 en 1200 toeren.
Zodra ik dan stil ga staan echt gelijk stipt gaat hij netjes rond de 900 lopen. (koud 1200 en schommelt hij bij de 1500)
Iemand emt ervaring over ook zulke problemen?
Ken het iets met zo'n sensor zijn?