Dit is hem:
Waar die voornamelijk voor gebruikt wordt:
Wat is er aan gebeurd?
* Torsie staven 16V Chamade
* Koni geel (16V type) i.c.m. op maat gemaakte veren
* Open luchtfilter achter parafaan
* Ontsteking 4 graden vervroegd
* interieur volledig gestript, incl. bitumen
* phase I bumpers i.v.m. remmenkoeling
* Speedlines williams (licht en mooi)
* Devil 4-2-1
Wat staat er nog op de planning buiten de kleine dingetjes om?
- F7R of F4R
- daarbij behorende remmen upgrade (RS + HRC Laguna I)
- rolkooi
- lichte kuipstoelen
- lexaan ruiten achter
- accu verplaatsen naar achter de bijrijder
Dit weekend ook nog even bezig geweest, de laatste bitumen matjes verwijderd.
--- CTRL-C CTRL-V ----
Zo dan, vandaag weer wat aandacht aan het project R19 besteed (je zou denken hij is er toch wel een keer klaar mee ).
Eerst een deel van de inlaat voorzien van wat hittewerende folie wat ik toch nog had liggen. Effect is ongetwijfeld nihil maar ach voor het gevoel
Ook mezelf voorzien van een leuk eindje lekker dikke kabel:
Doel hiervan is het uiteraard het verplaatsen van de accu naar achter de bijrijder. Dus een stuk zwaar
gewicht van een vrij hoge positie naar beneden verplaatsen en ook nog uit de neus weg.
Van de week even bij een campingzaak kijken voor een accu bak, hij moet wel goed vastgezet worden. Een accu
koppen schijnt best moeilijk te zijn
Daarna tijd voor het echte werk het gereedschap van vandaag:
Gaat hij nou de lak afbranden zul je haast denken? Gelukkig is dit niet het geval, dit ding is deaal om
hardnekkige bitumen matjes een nieuw onderkomen te geven. Hier liggen ze er nog vredig bij:
Ook nog wat prutswerk in de bedrading opgelost, vandaar het soldeerstation.
Half uurtje verder, 50% klaar:
Al met al 2 uur verder, ziet er goed uit. Ik had verwacht een groot gapend gat te vinden waar je normaal
je voeten neerzet maar de hoeveelheid roest was marginaal, gelukkig! ;D
Hier zijn alle rijmlesten verwijderd en heb ik het geheel ingesmeerd met lijnolie, dit omdat je met het afsteken
op zo'n groot oppervlak toch krasjes maakt. We willen de geen roest situatie uiteraard zo houden
De oplettende lezer heeft uiteraard gezien dat de stoelen zich niet meer op hun plek bevinden. Die heb ik er voor
dit werkje even uitgevist. De moertjes gingen gelukkig prima los maar zijn wel ontzettend roestig dus daar komen nieuwe voor,
geen zin om halverwege een crash (gaan we niet vanuit natuurlijk) met stoel en al uit de auto te vliegen. Schroefdraad is wel goed
dus daar geen verzwakking. De stoelen zaten gemonteerd met afstandbusjes i.v.m. hoogte tapijt en isolatie daartussen, die blijven
dus weg in de nieuwe situatie. Daarmee zit ik 3 cm lager, dat is toch wel erg prettig! Bij de circuitdag laat ik ook mooi 1 stoel achterwege,
die dingen zijn zwaar
Ik heb het A4tje er even bijgepakt met alles wat ik gewogen heb van wat ik er uitgehaald heb.
Dat valt niet tegen, gewichten in kg:
- [li]Achterbank 20[/li]
[li]Zitting v/d achterbank 15[/li]
[li]Bitumen kofferbak 10[/li]
[li]Bitumen onder achterbank 7,5[/li]
[li]Bitumen voor 8,5[/li]
[li]Isolatiemat voor 12,5(!)[/li]
[li]tapijt 7,5[/li]
[li]hoedenplank 3,5[/li]
[li]Hemel 3,5[/li]
Dat is toch bijna 100 kilo winst, met het achterwege laten van de bijrijders stoel ga ik dat waarschijnlijk wel halen. Wat nog ontbreekt
op de lijst zijn de overbodige dingen die ik weggehaald heb onder de motorkap, zoals koolstofilter (van de tankontluchting). Ook het
achterruiten wisser mechaniek + de motor daarvan staat er niet bij, vergeten te wegen. Het luchtfilterhuis+stellage daarvan moet ik
ook nog een keer wegen, zal ook een leuk gewicht in zitten. Dan zijn de middendemper + katalysator ook nog afwezig, die wegen ook genoeg.