Bryan's 19 16v (ombouw/turbo)

Laat ons weten hoe ver je bent met jouw bolide!
Bryan
BerichtenCOLON 70
GeregistreerdCOLON Za 21 Mrt 2015, 17:30

Re: Bryan's 19 16v (ombouw/turbo)

Bericht door Bryan »

jah er zitten orginele slangen aan de warmtewisselaar, dan heb ik er weer een klusje bij om die weg te halen. 1,5 bar?! oeh.. nou als ik die 0-10bar meter aflees loopt die juist op naar de 10 :shock: dusse.. wat is er dan fout? hoord je originele meter op mij km.teller ongeveer tussen intestaan dan? mss kan ik het daar uithalen of de druk goed of niet is
Gebruikers-avatar
MaartenJan
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57

Re: Bryan's 19 16v (ombouw/turbo)

Bericht door MaartenJan »

Als die op loopt naar mate die warmer wordt is je meter niet goed :lol:
Bryan
BerichtenCOLON 70
GeregistreerdCOLON Za 21 Mrt 2015, 17:30

Re: Bryan's 19 16v (ombouw/turbo)

Bericht door Bryan »

haha nee dat sowieso niet of mijn oliepomp is niet goed maar dat lijkt me ook stug :roll:
Gebruikers-avatar
MaartenJan
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57

Re: Bryan's 19 16v (ombouw/turbo)

Bericht door MaartenJan »

Als je echt 10 bar had dan lagen al je keringen al uit het blok :mrgreen:
Bryan
BerichtenCOLON 70
GeregistreerdCOLON Za 21 Mrt 2015, 17:30

Re: Bryan's 19 16v (ombouw/turbo)

Bericht door Bryan »

heej mensen!! beste tijd geleden alweer dat ik wat gepost heb.. stuiter druk geweest met mijn huis..

de 19 is nog steeds haha jawel! waar ik gebleven was...

het blok werd niet warm, ik heb mijn originele thermostaat er weer ingezet mijn koelvin sensor vervangen voor orgineel het luchtfilter is verplaatst naar de voorkant achter mijn mistlamp, steekas rechts is vervangen.. ik had mijn downpipe niet goed teruggeplaatst waardoor deze tegen de steekas heeft gezeten en mijn hoes kapot getrokken heeft en alles onder het vet zat.. was nogal een problematisch iets zei de dealer.. ze hadden de as ooit al uit elaar gehad en provisorisch gemaakt.. jeeeej..

dat alles vervangen nou dacht ff apk erop.. fout!! apk afkeur.. blauw rook vanaf de turbo nog erger dan eerst... ook de downpipe was lek..
downpipe er afgehaald en laten lassen zat nog met klemmen vast , dat is niks.. dus gelijk maar gevoeld wat het spoeltje deed in de turbo, nou ik kan zeggen die gaat van boven naar beneden tegen het huis aan :( :(


flink balen dit!! aangezien dit en naamloze turbo was en ik ook niet echt onderdelen kan vinden is het misschien wijs een andere te kopen een garrett ofzo..

wordt vervolgd..
Niels
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON Vr 28 Aug 2009, 17:30

Re: Bryan's 19 16v (ombouw/turbo)

Bericht door Niels »

Das wel balen, vind het wel mooi wat je allemaal aan je 19 gedaan hebt al met al :)
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: Bryan's 19 16v (ombouw/turbo)

Bericht door Roald »

Bryan, zeker balen maar geloof me dat hoort erbij, mijn turbo ombouw project zat ook vol onaangename verassingen.

Enige advies wat ik kan geven is, koop de beste onderdelen, bespaar nergens op, dat geeft uiteindelijk het meest betrouwbare resultaat.
Ik heb nu zo''n 8000 KM gereden met mijn turbo ombouw sinds oktober 2015 en geen enkel probleem meer gehad, gewoon starten,lopen,rijden, elke keer weer.
Anything worth doing is worth doing right!
Bryan
BerichtenCOLON 70
GeregistreerdCOLON Za 21 Mrt 2015, 17:30

Re: Bryan's 19 16v (ombouw/turbo)

Bericht door Bryan »

Thanx niels!! heb er ook absoluut geen spijt van 8-)

jah is Roald, daarom ik wil nou een goede turbo en later een juiste mapping injectoren, spiek ik wel beetje van jou af aan gezien die van jou goed loopt :roll: ;)

stap 1 sparen voor een turbo.. baal wel dat ik weer niet naar de openingstreffen kan ..
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: Bryan's 19 16v (ombouw/turbo)

Bericht door Roald »

Ik snap helemaal wat je bedoeld Bryan, ik baalde ook hard dat ik twee jaar achter elkaar niet met mijn 19 16v aanwezig kon zijn bij de openingsmeeting.
Had precies hetzelfde met de turbo...was ook een 2e hands en die rookte ook harder dan een schoorsteen.
Toen de pijn maar genomen en een gloednieuwe GT2860R gekocht.
En had nog wel meer problemen tijdens de inbouw...kortom Ronald heeft het blok eigenlijk nog een keer gebouwd.

Als motivatie kun je wel een keertje rondje met die van mij mee rijden, hopelijk kan ik hem met een week of 3 uit zijn winterslaap gaan wekken 8-)
Anything worth doing is worth doing right!
Bryan
BerichtenCOLON 70
GeregistreerdCOLON Za 21 Mrt 2015, 17:30

Re: Bryan's 19 16v (ombouw/turbo)

Bericht door Bryan »

jah okj, nou want ik zat al te kijken of die turbo wat jij zegt of een gt2554r.. maar al jij er goede ervaring mee hebt ben ik gek als ik een ander soort neem toch :roll: :lol:

oh graag!!! hoe vet is dat :D
BUTTON_POST_REPLY