ruststroom accu / waar dient 2de relais voor?

De elektra in de 19 16V is niet foutloos......
fs1
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON Zo 08 Nov 2009, 17:11

Re: ruststroom accu / waar dient 2de relais voor?

Bericht door fs1 »

nog eens terugkomen op de elektrische waterpomp

Afbeelding
ik heb het relais getest, dat zorgt idd ervoor dat er 12' lang actie is, pin 2 krijgt 12V en als je aan pin 4 de massa even aantikt gaat ie dus aan voor 12'

nu, die pin 4 wordt geactiveerd door thermocontact 566 op het schema, weet er iemand welk dat is, waar dat zit? en hoe dat normaal hoort te werken?

als ik em op contact zet en start, en em daarna terug afleg, gebeurt er niets, ik heb nog niet getest met warme motor (voorheen was dit relais altijd afgesloten wegens mogelijk stroomlek)
larsdijkstra
BerichtenCOLON 53
GeregistreerdCOLON Do 05 Jul 2018, 22:58

Re: ruststroom accu / waar dient 2de relais voor?

Bericht door larsdijkstra »

Bij mijn witte 19 gaat de koelpomp altijd draaien als ik contact uitzet. Ook al ik maar even contact aangezet heb om bv ramen iets open te doen als ie in de garage staat.
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: ruststroom accu / waar dient 2de relais voor?

Bericht door Roald »

Klopt of de motor warm is of niet als het relais nog goed werkt dan schakelt hij de elektrische KVS pomp in zodra je hem op contact hebt gehad.
Vaak zijn ze stuk, soms helpt het om even een paar tikjes op de behuizing te geven.
Anything worth doing is worth doing right!
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: ruststroom accu / waar dient 2de relais voor?

Bericht door Jacques »

Na 12 minuten moet hij wel weer stoppen. Zo werkte het bij mij. Ja hij begon elke keer als ik het contactslot uitdeed. Momenteel zit er geen electrische KVS pomp meer in. Bij de Megane F7R koeling zit geen el. KVS pomp.
BUTTON_POST_REPLY