Ronald's Race-19 16V

Laat ons weten hoe ver je bent met jouw bolide!
Ronald16V
BerichtenCOLON 288
GeregistreerdCOLON Do 30 Apr 2009, 22:53

Re: Ronald's Race-19 16V

Bericht door Ronald16V »

Van de week de oude achteras er onder vandaan getrokken en de Megane Cup achteras met Clio II Cup astappen. 3cm per kant er bij is best veel maar had het breder verwacht. :D Setje camberplates scoren en nog even wat extra versteviging voor de schokbreker er in lassen en dan is dat ook weer klaar. :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nadat de zooi op de grond stond ben ik maar aan de voorkant begonnen, tis altijd al een rotte troep geweest en eigenlijk nooit echt goed gekeken hoe slecht ie was dus de hele motorruimte kaal gemaakt en alles er uit getrokken wat ik er niet meer in wou hebben, dampvat voor de benzinedampen er uit gesloopt evenals de ECU steun. originele ECU komt er toch niet meer in en voor de stand-alone ECU maak ik wel wat anders die wat minder ruimte in beslag neemt. ruitensproeiertankje wil ik in de parafan maken, liet 'm liever weg maar voor de APK is ie wel zo handig. :) Plan is om alles even goed kaal te maken, rolletje lasdraad investeren en even opnieuw in de blauwe lak zetten. daarna aangepaste en doorgelaste Megane Cup subframe er onder met het Megane Cup onderstel. heb nog wat oude voorschermen gevonden die ik wil misbruiken om de 7cm extra spoorbreedte kwijt te kunnen. als ik dat allemaal onder controle heb wil ik die aanpassing kopieëren op de nette voorschermen maar dan zonder hamer. (S) :grin:

Afbeelding

Afbeelding

Nog een handig kijkgaatje gevonden, makkelijk om de profieldiepte van de voorbanden te checken. :p

Afbeelding

Morgenavond maar even verder hobbyen. :)
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: Ronald's Race-19 16V

Bericht door Roald »

Staat ook nog eens erg mooi die wielen zo breed in de wielkast achter, niet bang dat de boel daar gaat aanlopen ?
Zoals ik op RTC ook al zei, ik hoor dat er dus een achteras voor mij beschikbaar is ? :mrgreen:
Anything worth doing is worth doing right!
Gebruikers-avatar
MaartenJan
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57

Re: Ronald's Race-19 16V

Bericht door MaartenJan »

Ziet er goed uit, hoe heb je de bevestiging gemaakt voor de veerpoot/schokdemper achter? Normaal staat die rechtop, heb je daar wat verstevigingen gelast of hoe moet ik dat zien?
Ronald16V
BerichtenCOLON 288
GeregistreerdCOLON Do 30 Apr 2009, 22:53

Re: Ronald's Race-19 16V

Bericht door Ronald16V »

Schokbreker zit nu tijdelijk even vast in de balk. komt nog een stuk Megane Cup bodem in. :)
Gebruikers-avatar
MaartenJan
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57

Re: Ronald's Race-19 16V

Bericht door MaartenJan »

Dat is wel proper ja :)
Ronald16V
BerichtenCOLON 288
GeregistreerdCOLON Do 30 Apr 2009, 22:53

Re: Ronald's Race-19 16V

Bericht door Ronald16V »

Vandaag de motorruimte afgemaakt, helaas was de verf al vroegtijdig op dus moet nog even nieuwe halen. het grootste deel staat in ieder geval in de verf, meteen de kitnaden hersteld die ik weg moest halen om bij de roest te komen en het doorgelaste Cup Megane subframe gemonteerd en even gekeken hoeveel breder dat nou werd. :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Cup Megane topschotel. :)
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: Ronald's Race-19 16V

Bericht door Jacques »

Die voorste 2 steunen aan je subframe heb ik ook en heb ik gebruikt voor de montage van de radiateur.

Afbeelding
Ronald16V
BerichtenCOLON 288
GeregistreerdCOLON Do 30 Apr 2009, 22:53

Re: Ronald's Race-19 16V

Bericht door Ronald16V »

Vanavond de 19 op de wielen gezet met het Cup subframe, is toch nog wel een stukje breder zo. :p

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bijna met het subframe op de grond maar de draagarmen staan nog netjes naar boven. :)
Afbeelding

't is even een testopstelling zo, subframe moet er nog onder vandaan om even netjes in de verf gezet te worden en moet nog een gat boren voor de motorsteun rechtsvoor, subframe is aangepast aangezien een Megane Cup subframe vaste motorsteunen heeft. :)

Van de week even 2 oude schermen er op en even op maat timmeren. :lol:
Gebruikers-avatar
MaartenJan
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57

Re: Ronald's Race-19 16V

Bericht door MaartenJan »

Zo dat is wel lekker laag. Hoe gaat dat uitkomen met het carter dan nu het subframe al zo laag is?
Ronald16V
BerichtenCOLON 288
GeregistreerdCOLON Do 30 Apr 2009, 22:53

Re: Ronald's Race-19 16V

Bericht door Ronald16V »

Carter gaat wel goed op het circuit, heb nog 5cm
tussen grond en subframe :) hij heeft eerder eigenlijk
net zo laag gelegen alleen viel dat niet zo op door 't onbreken van 7cm extra spoorbreedte :p
BUTTON_POST_REPLY