Ronald's Race-19 16V

Laat ons weten hoe ver je bent met jouw bolide!
Ronald16V
BerichtenCOLON 288
GeregistreerdCOLON Do 30 Apr 2009, 22:53

Re: Ronald's Race-19 16V

Bericht door Ronald16V »

Zo, vanavond de 19 even uit het stof getrokken en even de 2.0 gepast. even gekeken in hoeverre de ITB's passen en wat er nog aangepast moet worden.

Voor de radiateur moet ik even wat anders verzinnen en het stuurbekrachtigingsreservoir moet verplaatst worden. valt me allemaal wel mee, doordat het inlaatspruitstuk wat krom loopt vallen de kelken mooi onder de balk. kreeg de motor niet helemaal lekker op de plek. hij komt denk ik nog een centimetertje naar voren. maar dat kan ie wel hebben. :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ronald16V
BerichtenCOLON 288
GeregistreerdCOLON Do 30 Apr 2009, 22:53

Re: Ronald's Race-19 16V

Bericht door Ronald16V »

Zo, *kuch.. even wat stof wegblazen hier. :)

Nadat ik van de week even een rondje heb zitten knallen met Martijn z'n Race-Megane wist ik het weer, ik moet nodig eens verder met de 19. :D

Dus ik heb 'm vanavond maar even uit de hoek getrokken. de laatste stukken bodem gelast, die is voor het eerst in jaren helemaal dicht nu. :worship: meteen even de pot witte verf uit de kast gehaald en verder gegaan met schilderen. interieur is bijna helemaal wit, moet nog even 1x om 'm netjes dekkend te krijgen. (Y)

Afbeelding

Afbeelding

Eerst maar eens nieuwe verf halen van de week, zit toch al serieus 1 hele pot verf in nu. gaat toch nog best wat werk in zitten. (~)
Gebruikers-avatar
MaartenJan
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57

Re: Ronald's Race-19 16V

Bericht door MaartenJan »

Wit? Wit? Wit!?

Poetser :mrgreen:
Ronald16V
BerichtenCOLON 288
GeregistreerdCOLON Do 30 Apr 2009, 22:53

Re: Ronald's Race-19 16V

Bericht door Ronald16V »

Zo, laatste stukje geschilderd en dashboard er in gezet. :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Xabre
BerichtenCOLON 461
GeregistreerdCOLON Ma 25 Mei 2009, 19:35

Re: Ronald's Race-19 16V

Bericht door Xabre »

De sneeuw is vroeg dit jaar. :D
19 16V Register - just kick a little somethin' for them cars that be bumpin'
Gebruikers-avatar
MaartenJan
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57

Re: Ronald's Race-19 16V

Bericht door MaartenJan »

Dashboard? Dat is overbodig gewicht :lol:
Ronald16V
BerichtenCOLON 288
GeregistreerdCOLON Do 30 Apr 2009, 22:53

Re: Ronald's Race-19 16V

Bericht door Ronald16V »

Vanavond nog heel even bezig geweest, dashboard aangesloten en aangezien ik de complete vloer zo'n beetje gelast heb met nieuw plaatwerk waren de gaten voor m'n stoel verdwenen, dus die heb ik ook even geboord. even proefgezeten en moet zeggen dat dat na een half jaar wel weer heel goed voelt. :D

M'n rechter raam en centrale vergrendeling werkt ook weer dus da's ook wel prettig, rechter achter raam er weer in gezet. links had ik geen zin meer in. schiet mooi op zo. :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tellerbak doet 't ook weer, meteen even wat lampjes vervangen. er brande er nog 1tje rechts in de hoek. werd wel heel donker. :p
Afbeelding

Afbeelding

Alleen de rolkooi nog even opnieuw in de verf zetten, omdat ik 'm vorig jaar ff snel klaar wou hebben voor het Ardennenweekend heb ik dat ding ff snel in de verf gezet met de nodige zakkers er in als gevolg. door het lompe monteren is er ook niet zo veel verf meer op blijven zitten dus dat doe ik nog even op het dooie gemak over. :)

Verder nog de brandstofleidingen door de auto heen trekken, Tilton remdrukverdeler er in schroeven en remleiding naar achteren trekken en hier en nog wat aan de deurpanelen en achterpanelen doen. moet ik nog even wat moois op verzinnen. daarna de motorruimte oplappen, motor-kabelboom in elkaar knutselen, radiateur regelen die wel past i.c.m. de ITB's en dan de motor er in hangen. :)
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: Ronald's Race-19 16V

Bericht door Roald »

lekker bezig man is je 'cup 19 16v' mooi aan het opschieten zo! 8-)
Anything worth doing is worth doing right!
Ronald16V
BerichtenCOLON 288
GeregistreerdCOLON Do 30 Apr 2009, 22:53

Re: Ronald's Race-19 16V

Bericht door Ronald16V »

Van 't weekend nog een setje KentCams 1605 (304graden) nokkenassen en KentCams verstelbare nokkenastandwielen gekocht. eerst de tandwielen er op en het spul fatsoenlijk afstellen en inrijden met de 278 nokkenassen en APK er op zien te krijgen en dan eens verder kijken. :)

Afbeelding


Van de week even geld geteld en besloten om toch maar wat aan het onderstel te doen. opzich is de wegligging fantastisch alleen bleef er veel bodyroll in zitten en de Koni's harder zetten resulteerde alleen maar in mindere rondetijden en qua stabilisatorstang zit ik al op z'n eind. daarbij was ik dat akelige bumpsteer een beetje zat.

Dus ik heb vanavond een compleet Cup-Megane onderstel opgehaald. en nog wat kleine zaken zoals een RenaultSport remdrukverdeler voor in de auto, CupMegane veerpootbrug (nog ff kijken of de kap dan nog wel dicht kan) en een setje 6punts gordels. die Sabelt gordels moest ik iedere 4 ronden aantrekken omdat ze los gingen zitten. (N)

Afbeelding

Remdrukverdeler.
Afbeelding

Massieve topmounts met uniballs
Afbeelding

Cup-fusee's en draagarmen met uniballs en extenders.
Afbeelding

Cup achteras enzo moet ik later even ophalen, die ging niet passen in de Polo. van de week de Dodge even fixen (stuurstang naar de klote geholpen met een uitsleepavontuurtje tijdens een 4x4 dag) en dat spul ophalen.

Verder wordt de complete achterwielophanging aangepast zodat de torsie's vervallen en de complete Cup schroefpoten er onder kunnen.

Het duurt allemaal even maar dit gaat wel een hele vooruitgang geven i.c.m. de 2.0. :) Morgen op het werk het spul even uit elkaar halen en goed schoonmaken. Ik ben er blij mee. :D
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: Ronald's Race-19 16V

Bericht door Roald »

Zoals ik al zei op RTC, de nete gozer dit gaat een super 19 16v racer worden!
Anything worth doing is worth doing right!
BUTTON_POST_REPLY