achteras 1800 tegenover 1800 16v
achteras 1800 tegenover 1800 16v
naar aanleiding van xabre z'n project topic waar ik foto's zie van een mooie achteras, wat zijn de precieze verschillen tussen de volledige achteras van de 16v tegenover de gewone 1800? hetgene ik op die foto zie, ziet er namelijk al hetzelfde uit?
*verschillende staven?
*trommels en schijven (uiteraard) bevestiging hiervan?
*remleidingen?
*hoe zit het met de handrem bij de schijfremmen?
*...?
*verschillende staven?
*trommels en schijven (uiteraard) bevestiging hiervan?
*remleidingen?
*hoe zit het met de handrem bij de schijfremmen?
*...?
- MaartenJan
- BerichtenCOLON 426
- GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57
Re: achteras 1800 tegenover 1800 16v
Bevestigingspunten voor remklauw, de staven inderdaad, remdruk begrenzer (anders).
Maar zou gewoon een 16V achteras regelen gezien je de auto helemaal netjes 16V wil maken,
remleidingen zijn hetzelfde. Kwa remmen maakt het weinig uit of je schijven of trommels hebt, trommels
remmen zelfs beter. Probleem met trommels is alleen de warmte afvoer.
Maar zou gewoon een 16V achteras regelen gezien je de auto helemaal netjes 16V wil maken,
remleidingen zijn hetzelfde. Kwa remmen maakt het weinig uit of je schijven of trommels hebt, trommels
remmen zelfs beter. Probleem met trommels is alleen de warmte afvoer.
Re: achteras 1800 tegenover 1800 16v
o, dus als ik het goed begrijp is het dus gewoon onmogelijk om de as om te bouwen dus van niet-16v naar wel-16v?MaartenJan schreefCOLONBevestigingspunten voor remklauw
- MaartenJan
- BerichtenCOLON 426
- GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57
Re: achteras 1800 tegenover 1800 16v
Ik twijfel nog, heb het niet helemaal helder voor de geest, het zou ook kunnen zijn dat de bevestiging voor de remklauw
aan de ankerplaten vastzit. dan kun je het uiteraard wel overzetten....
aan de ankerplaten vastzit. dan kun je het uiteraard wel overzetten....
Re: achteras 1800 tegenover 1800 16v
complete as overzetten lijkt me het makkelijkst... je zal alleen je remdrukbegrenzer opnieuw moeten laten afstellen bij een remmenboer
klauwen zitten aan de ankerplaten vast
klauwen zitten aan de ankerplaten vast
19 16V Register - just kick a little somethin' for them cars that be bumpin'
Re: achteras 1800 tegenover 1800 16v
Deze kan je ook zelf afstellen hoor ik hoop dat je een beetje engels kan: http://www.retro-renault.com/forums/mec ... valve.html
---------------------------------------------------------------
Renault 19 1.8 16V Ph1. '91
---------------------------------------------------------------
Renault 19 1.8 16V Ph1. '91
---------------------------------------------------------------
Re: achteras 1800 tegenover 1800 16v
alles kan je zelf, in principe
19 16V Register - just kick a little somethin' for them cars that be bumpin'
- MaartenJan
- BerichtenCOLON 426
- GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57
Re: achteras 1800 tegenover 1800 16v
Inderdaad, al heb je voor veel dingen wel het juiste gereedschap nodig
Die begrenzer wordt ook wel eens op gevoel afgesteld (stukje rijden, wat blokkeert eerst? bijstellen,etc ).
En opzich werkt dat ook prima, maar er zijn betere methoden
Die begrenzer wordt ook wel eens op gevoel afgesteld (stukje rijden, wat blokkeert eerst? bijstellen,etc ).
En opzich werkt dat ook prima, maar er zijn betere methoden
Re: achteras 1800 tegenover 1800 16v
Ik heb hem zo afgesteld: Wielen van de grond en dan ligt de veer van de remdrukverdeler net vrij. Ik rijdt met RS remmen. Je moet niet te veel remkracht achter hebben, want dan breekt de auto uit. Dit op advies van carroseriebouwer Herman Minderhout, specialist in herbouwen van o.a. competitie clio's.
Later heb ik de remresultaten meerdere keren op de APK-remmenbank gezien. De auto moet het hebben van de voorremmen.
Later heb ik de remresultaten meerdere keren op de APK-remmenbank gezien. De auto moet het hebben van de voorremmen.
- MaartenJan
- BerichtenCOLON 426
- GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57
Re: achteras 1800 tegenover 1800 16v
Klopt, de achterremmen hoeven eigenlijk maar heel weinig te doen, alleen de auto in het spoor houden.
Als ze te weinig doen wordt de achterkant heel licht en breekt dan ook snel uit.
Als ze te weinig doen wordt de achterkant heel licht en breekt dan ook snel uit.