Julian-renault 19

Hier kun je jezelf even introduceren....
Julianr19
BerichtenCOLON 142
GeregistreerdCOLON Zo 17 Jan 2010, 15:42

Re: Julian-renault 19

Bericht door Julianr19 »

er zit een bocht naar beneden in de uitlaat ik wil graag een einde stuk er aan monteren wat is hier voor de beste optie etc?

En hoe zit het met een luchtfilter

Afbeelding

is dat die zwarte bak kan iuk daar die slang van afhaalen en op een luchtfilter aansluiten?
zoef*
Joopieboy
BerichtenCOLON 111
GeregistreerdCOLON Wo 02 Dec 2009, 19:51

Re: Julian-renault 19

Bericht door Joopieboy »

In die zwarte ovalen bak zit je luchtfilter, de slang naar voren is de aanzuigbuis, ik heb zelf ook een tijd die schotel eraf gehad en een open filter gehad, maar ik vind het nu met een k&n inleg filter stukken beter rijden. :)

Ziet er wel erg netjes uit onder die kap trouwens!
Julianr19
BerichtenCOLON 142
GeregistreerdCOLON Zo 17 Jan 2010, 15:42

Re: Julian-renault 19

Bericht door Julianr19 »

Joopieboy schreefCOLONIn die zwarte ovalen bak zit je luchtfilter, de slang naar voren is de aanzuigbuis, ik heb zelf ook een tijd die schotel eraf gehad en een open filter gehad, maar ik vind het nu met een k&n inleg filter stukken beter rijden. :)

Ziet er wel erg netjes uit onder die kap trouwens!
wat voor effect het zonder die kap??

dammm man ik wou dat dit mijn motor was man haha nee dit is plaatje van google :lol:
zoef*
Julianr19
BerichtenCOLON 142
GeregistreerdCOLON Zo 17 Jan 2010, 15:42

Re: Julian-renault 19

Bericht door Julianr19 »

Julianr19 schreefCOLON
Joopieboy schreefCOLONIn die zwarte ovalen bak zit je luchtfilter, de slang naar voren is de aanzuigbuis, ik heb zelf ook een tijd die schotel eraf gehad en een open filter gehad, maar ik vind het nu met een k&n inleg filter stukken beter rijden. :)

Ziet er wel erg netjes uit onder die kap trouwens!
wat voor effect het zonder die kap??

dammm man ik wou dat dit mijn motor was man haha nee dit is plaatje van google :lol:
en hoe zit het met de diameter en een universele neem ik aan?

sorry voor de vele vragen maar het boeid me echt veel en ik wil echt graag aan de slag :oops:
zoef*
Gebruikers-avatar
MaartenJan
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57

Re: Julian-renault 19

Bericht door MaartenJan »

Dit is niet zo'n leuke maar zou te doen moeten zijn. Je schroeft die luchtfilter behuizing er af,
die zit op je spi huis. Daar meet je diameter van op, en daar kun je mee aan de slag met een stuk slang naar voren.
Je hebt wel wenig vlees op het spi huis, dus dat maakt het extra lastig!
Persoonlijk zou ik het zelfde doen als joopie, vervangingsfilter.
Julianr19
BerichtenCOLON 142
GeregistreerdCOLON Zo 17 Jan 2010, 15:42

Re: Julian-renault 19

Bericht door Julianr19 »

oke zal snel even naar kijken dan, en iemand tips waar ik die kan bestellen? maar het kan geen kwaad om zonder die kap rondt te rijden?
zoef*
Gebruikers-avatar
chris19
BerichtenCOLON 91
GeregistreerdCOLON Di 02 Jun 2009, 08:12

Re: Julian-renault 19

Bericht door chris19 »

dat kan geen kwaad, want je maakt een buis op de aansluiting welke onder die zwarte kap zit. Maar zoals hierboven al eens is aangegeven, zou ik voor een vervangingsfilter gaan van b.v. K&N. Dan houd je gewoon die zwarte bak, maar dat filter laat meer lucht door. Ik heb ooit ook eens een open luchtfilter gehad, en dat merk je echt in je vermogen (nadelig).
---------------------------------------------------------------
Renault 19 1.8 16V Ph1. '91
---------------------------------------------------------------
Julianr19
BerichtenCOLON 142
GeregistreerdCOLON Zo 17 Jan 2010, 15:42

Re: Julian-renault 19

Bericht door Julianr19 »

chris19 schreefCOLONdat kan geen kwaad, want je maakt een buis op de aansluiting welke onder die zwarte kap zit. Maar zoals hierboven al eens is aangegeven, zou ik voor een vervangingsfilter gaan van b.v. K&N. Dan houd je gewoon die zwarte bak, maar dat filter laat meer lucht door. Ik heb ooit ook eens een open luchtfilter gehad, en dat merk je echt in je vermogen (nadelig).
Dus de kap er op houden en op zoek naar een K&N vervanings filter. iemand een website of een prijs?
zoef*
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: Julian-renault 19

Bericht door Jacques »

kijk eens op h-base.nl of bij EFKA in Zandvoort (inporteur van K&N). Verwacht geen wonderen van zo'n luchtfilter. Ik denk dat je er niets van merkt.
Gebruikers-avatar
chris19
BerichtenCOLON 91
GeregistreerdCOLON Di 02 Jun 2009, 08:12

Re: Julian-renault 19

Bericht door chris19 »

http://www.rbcartuning.nl/catalogus.php
hier zou je kunnen kijken, volgens mij kosten ze rond de 50 of 60 euro.
---------------------------------------------------------------
Renault 19 1.8 16V Ph1. '91
---------------------------------------------------------------
BUTTON_POST_REPLY