Roald's 19 16v ph2

Laat ons weten hoe ver je bent met jouw bolide!
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door Roald »

Gisteren weer voor de APK geweest, nog 2 te gaan en dan hoeft hij nog maar elke 2 jaar 8-)

Was nog even stressen 2 uur voor de APK kom ik er achter dat het linker mistlicht het niet doet Grrr :x :x
Dus dan maar snel even de lamp er uit halen en dan blijkt dat het lampje zelf niet goed in de fitting zit :P

Yesss werkt weer!

Afbeelding

Mistlicht weer terug gezet en nog even testen, yup problem solved!

Afbeelding

Verder was ik helemaal vergeten dat het ruitensproeier pompje voor de voorruit kapot was, paar dagen geleden al een nieuwe in gestopt dus dat is ook weer gemaakt, sproeit als nooit tevoren :lol:

Dus op naar de APK, alles leek prima te gaan echter begon de APK keurmeester ineens over zijknipperlichten, was veranderd sinds dit jaar en daardoor zou mijn 19 16v ineens afkeur zijn. :shock: :shock:
Uhmm maar mijn auto is vanaf de fabriek zo geleverd met die 16v logo's in de zijschermen... dit lijkt me toch sterk.
Even samen naar de RDW regels gekeken op de PC en zie ik duidelijk staan dat het geldt voor auto's na 31 december 1997.
Dus ik zeg zo van ja uhmmm die van mij is van 1993 dus ik hoef die lelijke krengen niet te hebben!
Ohja shit je hebt gelijk sorry ik zat andersom te denken zei hij toen, phew...
Ook de eerste keer dat ik een APK keurmeester er uit gepraat heb, ook weer eens mee gemaakt :lol: :lol:

Verder liep de APK super glad en zie hieronder het resultaat:

Afbeelding

En dan nog maar een paar plaatjes erbij omdat het kan :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verder is er nog aardig wat aan de 19 16v gebeurd dit jaar (geen foto's sorry)

-Nieuwe originele kachel radiateur (oude was door geroest)
-Nieuwe distributie set (D-riem,multiriem loop+spanrol)
-Stuurbekrachtigingspomp vervangen (lekte)
-16 verse klepstoters (2 tikte er als hij koud was)
-Nieuwe lambda sonde
-Gasklephuis is opnieuw opgebouwd zat speling op (van meerdere 1 goede gemaakt door Ronald)
-Nieuwe olie+filter
-Nieuwe Koelvloeistof
-Nieuwe Stuurbekrachtiging olie.
Anything worth doing is worth doing right!
fs1
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON Zo 08 Nov 2009, 17:11

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door fs1 »

waw dat blijft daar mooi en supergoed gaan!

hoeveel kilometers rij jij met je auto per jaar?
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door Roald »

Dank je! Niet zoveel hoor, meestal tussen 2000 en 3000 per jaar en in de winter komt hij helemaal niet buiten.
gisteren bij de APK was ik bijna precies 2500 KM verder dan vorig jaar.

Regelmatig even doekje door de motorruimte halen (2 a 3 keer per jaar) helpt een hoop om het netjes te houden.
Sinds een tijdje heb ik van Mothers de Mag&Aluminum polish, dat werkt echt heel fijn&snel om gepolijste delen bij te houden.
Anything worth doing is worth doing right!
BUTTON_POST_REPLY