Joopieboy - 19 1.4e 8v

Hier kun je jezelf even introduceren....
fs1
BerichtenCOLON 647
GeregistreerdCOLON Zo 08 Nov 2009, 17:11

Re: Joopieboy - 19 1.4e 8v

Bericht door fs1 »

ik zag net een mooie 16v op marktplaats;

http://link.marktplaats.nl/302001159

ziet er wel de moeite uit voor een mooie prijs, en een hele hoop van de leuke dingen die je al hebt op de jouwe kan je overzetten!
Gebruikers-avatar
MaartenJan
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57

Re: Joopieboy - 19 1.4e 8v

Bericht door MaartenJan »

Met de originele wielen, pluspunt :)
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: Joopieboy - 19 1.4e 8v

Bericht door Roald »

Alleen de Km stand van 116.000 twijfel ik sterk aan, gezien de dikke (welbekende) scheuren in de linker stoel,op de foto ziet het interieur er aardig afgeleefd uit.
Voor de rest inderdaad misschien een interessante auto om naar te kijken, gezien hij nog helemaal origineel is wat wel pluspunten zijn.
Anything worth doing is worth doing right!
Niels
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON Vr 28 Aug 2009, 17:30

Re: Joopieboy - 19 1.4e 8v

Bericht door Niels »

Ben zelf wezen kijken bij deze 19 16v een paar maanden geleden, en viel (mij) niet echt mee.
Auto stond trouwens al maanden te koop voor 750 euro op autotelegraaf.nl De km stand is erg twijfelachtig gezien de staat van de auto/interieur, achterste spatbord rand aan de bestuurders kant zit een gat in gerot, motorkap is erg slecht, voorscherm bestuurderskant en de grille moeten voor mooi ook overgespoten worden. Maar het is maar net wat je er van verwacht en wat je zoekt :roll:
Joopieboy
BerichtenCOLON 111
GeregistreerdCOLON Wo 02 Dec 2009, 19:51

Re: Joopieboy - 19 1.4e 8v

Bericht door Joopieboy »

Geluk bij een ongeluk dus, 8v poten wat dus ook qua gewicht beter past.
Hoe zit het met het camber van deze poten, en welke serie van bilstein zijn deze? En zo te horen wel goed spul?
Dankjewel iig. :)

Ook voor die 16v, maar zoals niels als schrijft dus niet echt een net exemplaar. :)

@Jacques, bent u niet die gene die met de zwarte 16v cabrio naast mij stond? :P
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: Joopieboy - 19 1.4e 8v

Bericht door Jacques »

Ja Johan, ik was de man met die zwarte R19 16V cabrio bij de laatste meeting. Wat je schokbrekers betreft. Ik ga er van uit dat je B6 schokbrekers hebt. Er bestaan ook B8 schokbrekers, die hebben een iets kortere slag als de B6. Na montage kun je de boel laten uitlijnen. Dan zie je wel wat je camber is. Normaal bij een R19 16V is 0 graden, maar bij mij staat de boel op min 1,5 graad. Dat stuurt wat beter. De rechtuit stabilliteit is iets minder, maar dat valt wel bij mij mee. Het is iets nerveuzer op de rechte lijn. Ook de bandenslijtage valt erg mee. Ik heb nu 10000km het de Bilsteins gereden. Mijn wagen is niet verlaagd, maar ik vind de wegligging beter als van mijn Ford Focus. Oh ja, mocht je het camber willen veranderen, dan kun je nog verstelbouten kopen van Monroe. Magic camber MC212.
Joopieboy
BerichtenCOLON 111
GeregistreerdCOLON Wo 02 Dec 2009, 19:51

Re: Joopieboy - 19 1.4e 8v

Bericht door Joopieboy »

Aah ok, de forumnaam bij het gezicht en de auto, leuk!
Was ook erg gezellig toen.

En dankjewel voor de tip, rechtuit dat ie wat minder stabiel word vind ik wel jammer, is dat heel erg?
Anders zet ik ze er zo onder en lijn ik ze uiteraard uit, als de wegligging maar beter word, met die 1.4 poten was dat echt net een schommelschip. :mrgreen:
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: Joopieboy - 19 1.4e 8v

Bericht door Jacques »

Negatief camber: Hij stuurt iets lichtvoetiger, maar je kunt er rustig 200 mee rijden. Kijk maar naar Ronald16v, die rijdt ook met negatief camber. Gewoon monteren de schokbrekers en kijken hoe je wielen staan. Het monteren is niet veel werk. Krik eronder, 2 M12 bouten los, 2 m8 boutjes los en je schuift de schokbreker er tussen uit en de nieuwe erin. Na afloop de M12 bouten even natrekken met een momentsleutel 110 Nm. Als je geen momentsleutel hebt, goed vast en laat het even doen met het uitlijnen. Negatief camber is een persoonlijke keus en is prettig bij snel bochtenwerk, maar op de openbare weg is het geen must. Voor het zelfde geld staan ze gewoon rechtop. Je hebt het over een schommelschip. Check ook even je achterschokbrekers. Er staan nog rode koni's op marktplaats. Bilsteins achterschokbrekers zijn moeilijk tweedehands te vinden en gele of rode Koni's doen het ook prima.
Joopieboy
BerichtenCOLON 111
GeregistreerdCOLON Wo 02 Dec 2009, 19:51

Re: Joopieboy - 19 1.4e 8v

Bericht door Joopieboy »

Ok, dankjewel, duidelijk!

En de 19 van ronald ken ik ook best goed ja, prachtige wagen.

Maar goed, achterschokbrekers van een 16v gaan niet passen, mijn achteras is anders en dus montagepunten komen niet overeen. Maar met mensen achterin, of wat lading zakt hij achteren wel in maar geen gekke dingen met de kont, was vooral de voorkant die ik merkte en die ook doorveerde....

Deze waren trouwens ook moeilijk te vinden ja, standaard spul is wel te koop maar wou toch net wat beter, ook met ring gebruik af en toe. :mrgreen:
Gebruikers-avatar
MaartenJan
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57

Re: Joopieboy - 19 1.4e 8v

Bericht door MaartenJan »

Let wel op dat je banden ook schuin afslijten. Hoe meer negatief camber hoe merkbaarder dat wordt!
Maar bij -1 graden zal het nog wel meevallen.
BUTTON_POST_REPLY