De laatste puntjes worden nu aangepakt, Ronald heeft op prachtige wijze de intercooler steuntjes gemaakt en het sleepoog gemodificeerd.
Mooi staaltje custom engineering.
Ook is de gloednieuwe T28 ballbearing turbo gearriveerd en er op gezet.
Remsysteem is inmiddels ook af, de Goodridge staalomvlochten remslangen zitten er ook op.
Tevens is ook de olie retour vanaf de turbo in orde gemaakt zoals het hoort (zat niet echt fris)
Foto's:
De nieuwe turbo:
Inmiddels ook alle slangen aangesloten, vanaf de stappenmotor zat nog een noodslangetje, nu ook done.
Nou we dachten er te zijn, done klaar finished, APK en proefvliegen maar... toen besloot de motor ineens maar op 3 cilinders te gaan lopen...
Bleek cilinder 4 geen druk meer op bouwen... paniek moment tot de max...
In eerste instantie leek er een inlaat klep verbrand te zijn of iig niet goed (vreemd meestal gebeurd dat met uitlaat kleppen), via het bougie gat was er iig geen ravage te zien, dat was iig een goed teken.
Je bent meteen bang dat er een stukje klep de motor is uitgevlogen via de nieuwe turbo etc etc met alle schade van dien
Gisteren heeft Ronald de kop er af gehaald en tot mijn grote opluchting blijkt 1 inlaat klep niet helemaal lekker meer te sluiten, verder niks afgebroken of wat dan ook.
in cilinder 4 komen iig 2 nieuwe inlaat kleppen en de rest slijpt Ronald voor de zekerheid opnieuw in.
Voor alle zekerheid laten we ook de injectoren even testen, gezien we al zoveel tegenslagen gehad hebben met dit project nemen we geen enkel risico meer.
Foto's van de cilinders, wel wat vegen maar gelukkig niks schokkends
Dus als alles nou eens een keer doet wat het moet doen kan de 19 16v volgende week of die week er op eindelijk voor de APK!
![Cool 8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)