Fijne klus is dat toch, die startmotor vervangen. Ik heb het zelf toen zonder brug gedaan en ook de voorpijp
niet weggehaald. Dat betekent wel dat je die hele bevestigingsplaat ACHTER de startmotor weg moet zien
te halen. Volgens mij zijn dat 5 bouten die allemaal bijzonder lastig te bereiken zijn. TIP, schroef de twee
lastigste nooit meer terug.
Valeo startmotor
Re: Valeo startmotor
Bij mij was de voorpijp al eens losgemaakt in verband met het vervangen van het stuurhuis en dan is het daarna een makkie om hem weer los te halen.
-
- BerichtenCOLON 5
- GeregistreerdCOLON Wo 12 Aug 2009, 23:13
Re: Valeo startmotor
Thnx voor alle reacties, ga het morgen weer proberen.
Groetjes,
John
Groetjes,
John
- proostjoost
- BerichtenCOLON 88
- GeregistreerdCOLON Do 03 Sep 2009, 17:35
Re: Valeo startmotor
Ja, ik heb er ook zo een in zitten, de oude met veldspoelen en 4 koolborstels was overleden, ik heb een gereviseerde voor EUR 80,-- gekocht bij een dynamo/startmotor revisiebedrijf op het Forepark in Den Haag. Die jongen heeft een eenmanszaak, toffe peer. Ik ben zeer content ermee.
Heej poppelepee, ga je met ons mee, vlammen in de 16V !
Re: Valeo startmotor
Dit zijn goeie tips, deze startmotor kan die ook op een E7J motor?
Re: Valeo startmotor
gisteren ook eens aan de slag met eentje, dat grote dikke ding deed het niet meer en zo ging ik er nooit achterkomen of die motor (de f7p dan) nog terug ging draaien nadat ik de benzinepomp vervangen had
uiteraard wat plaats maken door luchtfilter en slangen daar wat te verwijderen, die 3 bouten waar die motor mee vastzit zijn er zo uit... dan veel gepruts om de hitteschilden eruit te krijgen, dan heb je toch ook alweer veel meer plaats, eerste beugel ging vrij vlot, die zat met 2 boutjes vast en had ik ook vrij snel los, die laatste beugel die achteraan op de startmotor zit, zit met 3 of 4 bouten vast (inclusief die op de startmotor zelf) en die zijn echt moeilijk bereikbaar, vooral als de auto in nat gras geparkeerd (lees gestrand) staat... uiteindelijk toch gelukt, de nieuwe motor erin is 2 keer niks, en starten en draaien maar ik was wel blij ja!
nog een extra weetje, ze gaven me op de sloop een starter mee waar hella op stond, werkt dus ook perfect, ik had gevraagd naar "een startmotor van een megane 1800 uit 98 of 99"
alleszins bedankt voor de tip, ik had al meerdere keren gelezen dat jacques die valeo aanraadde, maar nu weet ik ook echt waarom!
uiteraard wat plaats maken door luchtfilter en slangen daar wat te verwijderen, die 3 bouten waar die motor mee vastzit zijn er zo uit... dan veel gepruts om de hitteschilden eruit te krijgen, dan heb je toch ook alweer veel meer plaats, eerste beugel ging vrij vlot, die zat met 2 boutjes vast en had ik ook vrij snel los, die laatste beugel die achteraan op de startmotor zit, zit met 3 of 4 bouten vast (inclusief die op de startmotor zelf) en die zijn echt moeilijk bereikbaar, vooral als de auto in nat gras geparkeerd (lees gestrand) staat... uiteindelijk toch gelukt, de nieuwe motor erin is 2 keer niks, en starten en draaien maar ik was wel blij ja!
nog een extra weetje, ze gaven me op de sloop een starter mee waar hella op stond, werkt dus ook perfect, ik had gevraagd naar "een startmotor van een megane 1800 uit 98 of 99"
alleszins bedankt voor de tip, ik had al meerdere keren gelezen dat jacques die valeo aanraadde, maar nu weet ik ook echt waarom!