Joeri's 16v
Joeri's 16v
Hoe ik m dus kocht:
Als eerste de standaard speakers vervangen door een een composet van dls vanvoor en achter 2-wegspeakers van pioneer.
Daarna een raamband laten plakken.
Een andere einddemper moest er natuurlijk ook onder
Helaas kwam k tot de ontdekking dat mn middendemper redelijk rot was, dus gelijk een demperloze RVS middenpijp besteld.
Espace lip gemonteerd.
Andere velgen.
Audio geplaatst.
Ander stuur.
Schroefset KW variant 2 laten monteren.
De extreem laag periode.
19 Bij de spuiter.
Hoe ik m terug kreeg.
stootstrips dicht gewerkt:
logo's op achterklep verwijderd:
deurklinken in kleur:
logo verwijderd:
knipperlichten in zijschermen dichtgewerkt:
Over de vorige einddemper was ik niet echt tevreden, te groot en te stil.
Na goede ervaringen met deze demper onder mn clio is het weer een Orbisoud geworden.
Omdat ik op de oude velgen was uitgekeken, moest er natuurlijk wat anders komen.
Het zijn uiteindelijk velgen van een clio rs ph2 geworden.
Helaas hadden ze wel wat schade dus besloten om de randen te polijsten.
Hoe ik begonnen ben (is wel een andere velg, maar ze zien er allemaal zo uit)
Toen iik bezig was:
En het resultaat:
Op 1 velg zaten wat kleine putjes waar ik me nogal aan stoorde, had dat het eerst opgeschuurd met 400, zodat het een beetje en mat effect had.
Wat dus ook niet naar mn zin was en heb het daarna verder opgeschuurd met 600 en daarna met de polijstpasta erover geweest.
Wat uiteindelijk wel was naar mn zin.
Natuurlijk moesten daar spoorverbreders voor komen om ze fatsoenlijk uit te laten komen.
Als eerste de standaard speakers vervangen door een een composet van dls vanvoor en achter 2-wegspeakers van pioneer.
Daarna een raamband laten plakken.
Een andere einddemper moest er natuurlijk ook onder
Helaas kwam k tot de ontdekking dat mn middendemper redelijk rot was, dus gelijk een demperloze RVS middenpijp besteld.
Espace lip gemonteerd.
Andere velgen.
Audio geplaatst.
Ander stuur.
Schroefset KW variant 2 laten monteren.
De extreem laag periode.
19 Bij de spuiter.
Hoe ik m terug kreeg.
stootstrips dicht gewerkt:
logo's op achterklep verwijderd:
deurklinken in kleur:
logo verwijderd:
knipperlichten in zijschermen dichtgewerkt:
Over de vorige einddemper was ik niet echt tevreden, te groot en te stil.
Na goede ervaringen met deze demper onder mn clio is het weer een Orbisoud geworden.
Omdat ik op de oude velgen was uitgekeken, moest er natuurlijk wat anders komen.
Het zijn uiteindelijk velgen van een clio rs ph2 geworden.
Helaas hadden ze wel wat schade dus besloten om de randen te polijsten.
Hoe ik begonnen ben (is wel een andere velg, maar ze zien er allemaal zo uit)
Toen iik bezig was:
En het resultaat:
Op 1 velg zaten wat kleine putjes waar ik me nogal aan stoorde, had dat het eerst opgeschuurd met 400, zodat het een beetje en mat effect had.
Wat dus ook niet naar mn zin was en heb het daarna verder opgeschuurd met 600 en daarna met de polijstpasta erover geweest.
Wat uiteindelijk wel was naar mn zin.
Natuurlijk moesten daar spoorverbreders voor komen om ze fatsoenlijk uit te laten komen.
Laatst gewijzigd door 1 op joeri16v, in totaal 0 keer gewijzigd.
Re: Joeri's 16v
Omdat de motor nogal wat olie en koelvloeistof verbruikte, maar besloten om hem dan maat te laten reviseren.
Wat was er allemaal mis:
-Er ontbrakt namelijk een deel in het spanrolsysteem waardoor de distributieriem veel te los lag.
-De achterste motorsteun is gescheurd
-De voorste motorsteun is totaal verrot en helemaal ingedrukt
-De bak steun is helemaal verrot, nog niet gescheurd maar wel ingezakt
-De koppakking heeft een enorme lekkage aan de achterzijde van het blok (distributie zijde), foto volgt op zondag.
-Roestvorming aan het chassis waar het subframe bevestigd wordt aan het chassis
-Lekkage op cilinder 1 en 2 (vanaf de vliegwielkant). De koppakking brokkelde gewoonweg uit elkaar.
-Bij het demonteren van de spruitstukken zagen de kleppen er abnormaal wit uit.
De oorzaak hiervan,6 van de 8 klepveren op de uitlaatkant waren gebroken waardoor de beweging van de klep niet optimaal was.
-Bij de aandrijving van de oliepomp is bij het vertikaal tandwiel is een complete tand afgebroken.
-Aanhaal momenten die niet klopte
Wat was er allemaal mis:
-Er ontbrakt namelijk een deel in het spanrolsysteem waardoor de distributieriem veel te los lag.
-De achterste motorsteun is gescheurd
-De voorste motorsteun is totaal verrot en helemaal ingedrukt
-De bak steun is helemaal verrot, nog niet gescheurd maar wel ingezakt
-De koppakking heeft een enorme lekkage aan de achterzijde van het blok (distributie zijde), foto volgt op zondag.
-Roestvorming aan het chassis waar het subframe bevestigd wordt aan het chassis
-Lekkage op cilinder 1 en 2 (vanaf de vliegwielkant). De koppakking brokkelde gewoonweg uit elkaar.
-Bij het demonteren van de spruitstukken zagen de kleppen er abnormaal wit uit.
De oorzaak hiervan,6 van de 8 klepveren op de uitlaatkant waren gebroken waardoor de beweging van de klep niet optimaal was.
-Bij de aandrijving van de oliepomp is bij het vertikaal tandwiel is een complete tand afgebroken.
-Aanhaal momenten die niet klopte
Re: Joeri's 16v
En zo staat ie er op dit moment bij.
Alleen nog wat problemen met de versnellingsbak, die tikt nog steeds.
Was eerst van plan om voor een goeie 2e hands te gaan, maar uiteindelijk maar besloten om hem te laten reviseren.
Dit word hopelijk binnenkort gedaan.
Alleen nog wat problemen met de versnellingsbak, die tikt nog steeds.
Was eerst van plan om voor een goeie 2e hands te gaan, maar uiteindelijk maar besloten om hem te laten reviseren.
Dit word hopelijk binnenkort gedaan.
Re: Joeri's 16v
Heb een hekel aan half werk, als er iets gedaan moet worden dan moet het gewoon goed zijn.
Als er dan toch een andere versnellingsbak onder moet, dan liever een gereviseerde.
Het is te hopen dat daarna alles ff heel blijft, moet wel, heb ondertussen bijna alles wel gehad
Als er dan toch een andere versnellingsbak onder moet, dan liever een gereviseerde.
Het is te hopen dat daarna alles ff heel blijft, moet wel, heb ondertussen bijna alles wel gehad
Re: Joeri's 16v
Je hebt er inderdaad flink wat mee gehad kerel, en wat een puinzooi was dat motorblok zeg.. pff
Maar goed het resultaat mag er wezen, nu is het echt een prachtige 16v geworden !
En je hebt gelijk met een revisie bak er onder te gooien dan is het maar in 1 keer goed anders blijf je emmeren.
Zoals ik altijd maar zeg... Anything worth doing is worth doing right!
Grtz,
Roald
Maar goed het resultaat mag er wezen, nu is het echt een prachtige 16v geworden !
En je hebt gelijk met een revisie bak er onder te gooien dan is het maar in 1 keer goed anders blijf je emmeren.
Zoals ik altijd maar zeg... Anything worth doing is worth doing right!
Grtz,
Roald
Anything worth doing is worth doing right!
Re: Joeri's 16v
Zoals het er nu naar uitziet mag de auto wéér naar de spuiter.
Gevalletje haggelschade, zit dus met een aantal mooie putten in mn dak en motorkap.
Moet alleen er alleen wel eerst de andere versnellings bak onder.
Begint steeds meer op een never ending story te lijken.
Gevalletje haggelschade, zit dus met een aantal mooie putten in mn dak en motorkap.
Moet alleen er alleen wel eerst de andere versnellings bak onder.
Begint steeds meer op een never ending story te lijken.
Re: Joeri's 16v
Ik heb goede ervaring met uitdeuken zonder spuiten. Sebastiaan "de deukendokter", die op de RTC-openingsmeeting was, heeft mijn hele auto weer strak gekregen. Er is veel mogelijk zonder spuiten.
Re: Joeri's 16v
Dat zijn inderdaad mindere berichten, die hagelschade deukjes zijn er inderdaad wel prima uit te krijgen met dat "uitdeuken zonder spuiten..
Ik had al wat weerberichten meegekregen en had de 16V gisteren weer terug gebracht naar de stalling..
De Clio was al niet echt strak maar die is vanacht ook veranderd in een golfbal.. keek er vanavond nog eens naar maar er zijn toch nog wel aardig wat deukjes bij gekomen, vooral op de motorkap
Ik had al wat weerberichten meegekregen en had de 16V gisteren weer terug gebracht naar de stalling..
De Clio was al niet echt strak maar die is vanacht ook veranderd in een golfbal.. keek er vanavond nog eens naar maar er zijn toch nog wel aardig wat deukjes bij gekomen, vooral op de motorkap
Re: Joeri's 16v
Motorkap stelt ook niet veel voor he, dat is niet meer dan een blikken plaat met wat verstevigingen.
Aan de binnenkant van t dak heb ik, toen mn auto voor de 1e keer terug kwam van de spuiter, van die bitumen geplakt.
Heb het idee dat dat toch wel wat heeft geholpen, daar zitten maar een paar deuken, in mn motorkap zitten er iig veel meer.
Aan de binnenkant van t dak heb ik, toen mn auto voor de 1e keer terug kwam van de spuiter, van die bitumen geplakt.
Heb het idee dat dat toch wel wat heeft geholpen, daar zitten maar een paar deuken, in mn motorkap zitten er iig veel meer.
Re: Joeri's 16v
Wel erg zuur man, net nu je de hele auto zo goed als perfect had heb je dit weer
Anything worth doing is worth doing right!