Dakraam electrisch lek

Problemen / oplossingen over het plaatwerk en body van de 19 16V. Dit is geen tuning-topic!
Gebruikers-avatar
proostjoost
BerichtenCOLON 88
GeregistreerdCOLON Do 03 Sep 2009, 17:35

Dakraam electrisch lek

Bericht door proostjoost »

Ik heb een orgineel elektrisch dakraam in mijn 16V, en ja, het werkt nog bijna prima. Over elektrische, niet elektrische dakramen orgineel of minder orgineel was heel veel te doen op het oude forum, maar das de vraag niet.
Mijn dakraam is lek, de kit die stalen frame en raampie aan elkaar houdt en afdicht , heeft ontslag genomen, pijp aan maarten gegeven, hoekkie om. Gevolg: natte stoel, natte reet, water in je haar bij linker bochten.

Vraag: Past het dakraamglas van een willekeurige 19 in mijn elektrische bediening ?

Vraag: Waar koop ik autoruitenkit van Teroson of 3M.
Heej poppelepee, ga je met ons mee, vlammen in de 16V !
fs1
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON Zo 08 Nov 2009, 17:11

Re: Dakraam electrisch lek

Bericht door fs1 »

heb daar dus ook last van helaas, ik vroeg me eigelijk eerder af of die "rubberen" rand rond het glas zelf apart te krijgen is?
Gebruikers-avatar
proostjoost
BerichtenCOLON 88
GeregistreerdCOLON Do 03 Sep 2009, 17:35

Re: Dakraam electrisch lek

Bericht door proostjoost »

Ik weet niet of die rand los verkrijgbaar is. Wat ik wel weet is dat die rand niet bedoeld is om 100% af te dichten. Het lekwater wat tussen rand en carrosserie lekt komt in de stalen bak van het raammechanisme. Daaraan zitten 4 afvoerslangen op iedere hoek een. Deze monden uit onder je wielkasten. Dus denk ik dat jij hetzelfde probleem hebt als ik. Ik illustreer het binnenkort wel met foto's.

Ciao ! Als je haar maar goed zit !
Heej poppelepee, ga je met ons mee, vlammen in de 16V !
Gebruikers-avatar
proostjoost
BerichtenCOLON 88
GeregistreerdCOLON Do 03 Sep 2009, 17:35

Re: Dakraam electrisch lek

Bericht door proostjoost »

Dit was dus het probleem, uiteindelijk gewoon netjes afgekit met transparante aquariumkit, eigenwijs vanaf de binnenkant, het is weer dicht. Mocht het weer gaan lekken dan ga ik voor de rigoureuze oplossing: Lossnijden en opnieuw kitten met een echte polyurethaansysteem voor voorruiten.
Bijlagen
DSCF3819.JPG
DSCF3819.JPG (181.73 KiB) 17586 keer bekeken
Heej poppelepee, ga je met ons mee, vlammen in de 16V !
fs1
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON Zo 08 Nov 2009, 17:11

Re: Dakraam electrisch lek

Bericht door fs1 »

oei ik zie het niet (wel de foto maar ik snap em niet), wat is dat onderdeel precies en wat heb je ermee gedaan dan?
Gebruikers-avatar
MaartenJan
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57

Re: Dakraam electrisch lek

Bericht door MaartenJan »

Het raam wat heel duidelijk niet afdicht :lol:
Gebruikers-avatar
proostjoost
BerichtenCOLON 88
GeregistreerdCOLON Do 03 Sep 2009, 17:35

Re: Dakraam electrisch lek

Bericht door proostjoost »

Dit is het dakraam waarvan ik de rand voorzichtig heb verwijderd. Waar staal en glas op elkaar gelijmd zijn kan ik zo een plamuurmes tussen gooien. Dit veroorzaakte water aan de binnenzijde van de auto op een plaats waar geen lekbak zit. Dit water lekt naar beneden op je stoel, ruiten die snel beslaan, enz.
Zet de tuinslang maar eens op je dak, en kijk waar het lekt, dan snap je me meteen.
Heej poppelepee, ga je met ons mee, vlammen in de 16V !
fs1
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON Zo 08 Nov 2009, 17:11

Re: Dakraam electrisch lek

Bericht door fs1 »

ga ik zeker ook eens doen 1 dezer dagen, moet het natuurlijk wel effe een uurtje droog zijn buiten :-)
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: Dakraam electrisch lek

Bericht door Roald »

Lol dat droog zijn is de laatste dagen nog wel eens een probleem idd :lol:
Anything worth doing is worth doing right!
BUTTON_POST_REPLY