boordcompu componenten

De elektra in de 19 16V is niet foutloos......
fs1
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON Zo 08 Nov 2009, 17:11

boordcompu componenten

Bericht door fs1 »

los van de bedrading wat heb je precies nodig om de boordcompu te doen werken in een auto waar er geen inzat? wat is precies het verschil tussen de tanksensor enzo?
fs1
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON Zo 08 Nov 2009, 17:11

Re: boordcompu componenten

Bericht door fs1 »

uit dialogys heb ik al de pinout gehaald van de groene stekker die achterop de "verbruiksmeter" geplugd zit, de andere stekkers komen overeen uit, ik heb effe wat ge-printscreend uit de pdf's;

Afbeelding
de achterkant van de tellerbak

Afbeelding
de pinouts van de andere stekkers

Afbeelding
de pinout van de groene stekker

Afbeelding
iets over het snelheids opname element

ik heb al met groene ok's aangeduid welke aansluitingen zeer voor de hand liggen en die ik dus wel al kan fixen, helaas heb ik ook 4 rode vraagtekens...
*informatie snelheid... van dat opname element dus... waar zit dat? hebben alle 19's dat? is het bij te plaatsen?
*informatie debiet meter... is dat 1 v/d 4 draadjes die aan de tankvlotter zit?
*regelweerstand... wat bedoelen ze daarmee, is dat die voor de felheid van de verlichting? of iets totaal anders?
*en dan nog "versneld vooruit (ik neem aan dat dat maar met 1 R geschreven moet zijn) verbruiksmeter"? deze schiet me net te binnen denk ik, dat zal van het knopje op de ruitewisserhendel zijn...
dus nog maar 3 vraagtekens op te lossen voor iedereen aan de slag kan, maar vooral ik ;-)
Ronald16V
BerichtenCOLON 288
GeregistreerdCOLON Do 30 Apr 2009, 22:53

Re: boordcompu componenten

Bericht door Ronald16V »

Die snelheidsmeter info kun je bij je tellerkabel weg halen, daar komt t.h.v. de tellerbak een witte stekker uit met de info die jij nodig hebt, die zit als het goed is ook aangesloten i.v.m. informatie die de ECU nodig heeft. iedere 16V heeft die stekker.
fs1
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON Zo 08 Nov 2009, 17:11

Re: boordcompu componenten

Bericht door fs1 »

gisteren al eens de tellerbak met boordcompu aangesloten in de niet-boordcompu 16v (de cabrio) en op zich werken alle andere componenten al lekker zoals het hoort, dus da's al positief :-) ook zitten er idd 3 draadjes aan de tellerkabel heb ik gezien, nu nog uitvinden wat ik daar precies mee moet doen
fs1
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON Zo 08 Nov 2009, 17:11

Re: boordcompu componenten

Bericht door fs1 »

Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: boordcompu componenten

Bericht door Roald »

Kijk dat is een mooie handleiding voor de inbouw van de BC :)
Anything worth doing is worth doing right!
BUTTON_POST_REPLY