Cabrio van Sareno (Sander)

Laat ons weten hoe ver je bent met jouw bolide!
Sareno
BerichtenCOLON 47
GeregistreerdCOLON Vr 01 Jun 2012, 17:36

Re: Cabrio van Sareno (Sander)

Bericht door Sareno »

Dat de aircopomp daar nu zit had ik gezien maar waarom is dit aftermarket? Oftewel, hoe zit de originele airco er in dan?

@Jacques, ik ben idd blij dat alle rubbers goed zijn. Ze zijn echt allemaal soepel. Heb jij wellicht ook wat antwoorden op mijn vragen over de technische zaken?
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: Cabrio van Sareno (Sander)

Bericht door Roald »

Sareno schreefCOLONDat de aircopomp daar nu zit had ik gezien maar waarom is dit aftermarket? Oftewel, hoe zit de originele airco er in dan?
Simpel, je ziet nog wel het potje zitten van de hydraulische stuurbekrachtiging, als een 19 16v standaard fabrieks airco had kreeg je elektrische stuurbekrachtiging.
Maar moet zeggen inderdaad onder al dat vuil zit op de foto nog best een mooie cabrio.

Naar de stort vind ik ook een harde uitspraak, maar dat zeiden sommige ook van mijn 19 16v nadat ik in 2009 (zie ook mijn project voor de schade) een dikke deuk in het rechter achterscherm had gereden.
Terwijl de auto technisch verder helemaal prima was en de staat van onderhoud idem.
Wat ik ermee wil zeggen is dat je inderdaad wel voor 1000 a 1500 een andere kan kopen maar dan is inderdaad afwachten wat voor een stuk andermans ellende er voor terug koopt.
Daarom heb ik die van mij toen gewoon opgeknapt omdat ik wist wat ik aan die van mij had (een hele goede 16v ;) )

Rubbers is echt mazzel inderdaad, voor mijn 3 deurs 16v was ik voor beide deuren een klein fortuin kwijt aan rubbers (ruitenlikkers+ruitgeleiders)
Mooi dat het Ph3 interieur nog goed is blijft een mooi interieur om er in te hebben!

Gewoon lekker opknappen, sleutelen en daarna van genieten 8-)
Anything worth doing is worth doing right!
Sareno
BerichtenCOLON 47
GeregistreerdCOLON Vr 01 Jun 2012, 17:36

Re: Cabrio van Sareno (Sander)

Bericht door Sareno »

Ah, dat van de airco wist ik niet. Het ziet er op 1 of ander raar regelkastje na knap origineel uit. Mss bouw ik later het originele airco systeem er wel in.

Bedankt voor je leuke bericht! Dat gesloop vind ik helemaal niks en inderdaad onder het vuil zit een mooie cabrio. Hooguit een keer polijsten. Ik zag wel dat de dorpels beginnen met roesten, daar moet ik ff snel bij zijn anders heeft de lasser een nieuwe vriend..
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: Cabrio van Sareno (Sander)

Bericht door Roald »

Originele airco systeem past niet i.v.m. hydraulische stuurbekrachtiging, als ik me goed herinner zit je stuurbekrachtiging pomp dan in de weg.
Zou het aftermarket airco systeem houden die kun je waarschijnlijk ook met de moderne meuk af laten vullen.
Het originele airco systeem is bijna niet te vinden, heb slechts in jaren tijd 1 maal een 19 16v voorbij zien komen in NL met originele airco.
Anything worth doing is worth doing right!
fs1
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON Zo 08 Nov 2009, 17:11

Re: Cabrio van Sareno (Sander)

Bericht door fs1 »

misschien moet ik me ook wat hernemen :-p blijven wel lelijke roestgaten zitten onder de (het) achterlicht(en)... en dan vraag ik me dus af hoe de onderkant eruit ziet... maargoed, kan ms nog wel in orde komen mits de nodige aandacht aan die punten dus, ben wel benieuwd aleszins!
Sareno
BerichtenCOLON 47
GeregistreerdCOLON Vr 01 Jun 2012, 17:36

Re: Cabrio van Sareno (Sander)

Bericht door Sareno »

Thanks all!

Ik ben nog het minst bang voor de roest. Ter illustratie hoe mijn NX'en waren:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Toegegeven, de laatste heb ik niet opgeknapt. Dat was een donor.

Terug naar de Renault. Aan de onderkant zit wel vliegroest. Hij staat hier warm en droog dus daar maak ik me nu geen zorgen over. Uiteindelijk ga ik wel naar een doe-het-zelf garage (voor de brug) om de bodem te krabben/schuren en te beschermen. Onder de achterlichten lijkt me duidelijk, wellicht dat ik die roest wel van de rest 'ontkoppel' om er voor te zorgen dat het niet doorslaat naar het achterscherm. De slijptol er dus in.

Ook de dorpels beginnen op 2 plaatsjes blaasjes te vertonen. Ik moet even zien hoe ik dit aanpak. Ik raad pleeg de lokale schadehersteller wel even denk ik. Dat roest moet echt gestopt worden voordat ik hem wegzet.

Zodra mijn NX klaar is begin ik echt aan deze. Dat is mijn daily en die moet het blijven doen.
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: Cabrio van Sareno (Sander)

Bericht door Jacques »

Stuur me even een PM met je e-mail adres. Ik heb het carroserieboek van de R19 als pdf voor je.
Sareno
BerichtenCOLON 47
GeregistreerdCOLON Vr 01 Jun 2012, 17:36

Re: Cabrio van Sareno (Sander)

Bericht door Sareno »

Gedaan, dankjewel. Ik heb je mail ontvangen.
Sareno
BerichtenCOLON 47
GeregistreerdCOLON Vr 01 Jun 2012, 17:36

Re: Cabrio van Sareno (Sander)

Bericht door Sareno »

mm vandaag wel weer wat minder goede dingen aan de auto gezien. Ik weet niet WAT er met hem gebeurd is maar precies op de achterkrik punten heeft hij een opdonder gehad. Alsof hij op een betonnen balk is gevallen. De montage punten van de achteras lijken hierdoor naar boven gedrukt te zijn. Ik wist niet eens dat dit kon? Aan de binnenkant vd auto (bouten vd as) is niets te zien en de auto kiert overal perfect netjes. Vage shizzel.
Sareno
BerichtenCOLON 47
GeregistreerdCOLON Vr 01 Jun 2012, 17:36

Re: Cabrio van Sareno (Sander)

Bericht door Sareno »

Vandaag de hele zut uit elkaar gehaald en er is best wat te doen. Het goede nieuws is dat er geen boutjes zijn afgebroken ;)

Ik wilde ook de motorsteun vervangen maar ik kom niet bij die 2 bouten aan de onderkant van de (dynamo) beugel. Hoe doen jullie dat?

Takenlijst

Veren + schokdempers rondom vervangen (dempers achter gebroken en veren ad voorzijde ook) reeds besteld bij FS1
Stuurkogels zijn verrot
Draagarmen vertrouw ik niet ivm de schade aan de veerpoten. 1 zat er bij, nu de andere nog regelen.
Remmen gangbaar maken of wellicht wat km's maken om te kijken of de boel goed wilt slijten
Laswerk achter plus hier en daar wat schuren/spuiten
spuitwerk ivm schade

Dan de motor:

De motorsteun zoals genoemd maar ik zag nu ook dat hij olie begint te lekken aan de kant van de distririem. Wellicht is door de stilstand toch eea verdroogd. Jacques gaf al aan dat ik de de motor dan beter kan verwijderen en daar zit ik toch hard over na te denken. Ik weet alleen niet of ik hem het beste kan takelen of er onderuit kan laten zakken. De auto moet zonder motor nog verplaatst kunnen worden en dat is zonder wielen wel onhandig. Ik zou hem dan op skateboards kunnen zetten..

Ook is het terugplaatsen van het subframe zonder brug best lastig of niet? Ik neem tenminste aan dat jullie het subframe niet met motor en al terugplaatsen dan of wel? Een motortakel is in principe zo geregeld.

Is het overigens te testen of de koppakking defect is? Of andere zaken qua kop zoals klepgeleiders en zo?

Genoeg werk dus, wellicht begin ik er wel eerder aan dan voorjaar 2013.
BUTTON_POST_REPLY