bart z'n cabrio (sloop verhaal dus)

Laat ons weten hoe ver je bent met jouw bolide!
fs1
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON Zo 08 Nov 2009, 17:11

Re: bart z'n cabrio

Bericht door fs1 »

vandaag alle zetels eruit gehaald, de hele uitlaatijn eronderuit inclusief downpipe, in 1 stuk (einddemper was er al af), alle andere delen zitten vast aan mekaar, die boutjes zijn allemaal zo roest als maar zijn kan, vooraan de remmerij er al afgehaald ook, dat zal het zo weer wat zijn, moet nu eerst een slueteltje 11 voor remleidingen gaan halen om de achteras te kunnen demonteren, de handremkabels zijn al los :-)
karin19
BerichtenCOLON 77
GeregistreerdCOLON Vr 05 Jun 2009, 09:55

Re: bart z'n cabrio

Bericht door karin19 »

lekker druk in de weer dus ;)
fs1
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON Zo 08 Nov 2009, 17:11

Re: bart z'n cabrio (sloop verhaal dus)

Bericht door fs1 »

gisteren na de formule 1 nog maar eens naar m'n pa thuis gereden, de achteras moest vanonder de cabrio, karin heeft die namelijk nodig, was best een klusje, de moeilijke dingen gingen makkelijk, de makkelijke dingen gingen moeilijk!

*de handremkabels los uit het haakdingetje, haakdingetje verbogen, dus dat ging lekker makkelijk, was helemaal verroest dus toch niet meer bruikbaar, handremkabels zelf in superstaat!
*diezelfde kabels zitten dan nog door het chassis geklikt, dat stukje plastiek kreeg ik ook onder geen beding los, dus, 't is een sloopauto, dat stukje ijzer maar liggen plooien als gek totdat het gewoon los viel :-) dat ging ook vlotjes dan
*schokdempers waren er al af, gelukkig, want dat heeft toen ook een uur geduurd, die bouten onderaan zaten vaaast!
*remleidingen moeten los om de remdrukverdeler mee eraf te krijgen, eentje ging vrij vlot, de andere helaas niet, zelfs met het speciale remleidingen sleuteltje schoot ie eraf... dan maar dat plaatje kapot gemaakt en remleiding doorgeknipt, dan kon ie erdoor en was het hele geval los, achteraf met griptang kwam het warteltje zo los dus daar heeft de nieuwe eigenaar straks ook niks last van
*dan 4 moeren losmaken van de bevestiging van de as zelf, dat liep ook niet van een leien dakje, de voorste (zowel links als rechts) zaten echt vast en heeft toch wel even geduurd voor die er helemaal af waren! op een gegeven moment dus alle 4 moeren eraf, maar de as bleef lekker zitten waar ie zat, effe bas gebeld om raad, klein voorhamertje gepakt, tegen de bouten tikken en hop, daar lag de hele as op de grond, ik blij :-)

Afbeelding
een achteras in de koffer van de laguna :-)
fs1
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON Zo 08 Nov 2009, 17:11

Re: bart z'n cabrio (sloop verhaal dus)

Bericht door fs1 »

nog eens een vraagje, over het hele dashbord, ik heb dus de 4 moeren in de hoeken losgehaald, en het hele ding zit nu wel los, maar toch precies ook niet helemaal, ik krijg het precies zo'n 20cm vooruit, maar dan zit het vast? wat mis ik nog? kabelboom te strak ofzo? zoja, waar kan ik die scheiden van de rest? of iets anders?
Gebruikers-avatar
Xabre
BerichtenCOLON 461
GeregistreerdCOLON Ma 25 Mei 2009, 19:35

Re: bart z'n cabrio (sloop verhaal dus)

Bericht door Xabre »

De kabelboom gaat door de linkerdeursponning en loopt langs je spatbord helemaal naar voren in de motorruimte, daar voor de wielkast zit een zwarte doos, die maak je open en daar haal je de kabelboom los.
19 16V Register - just kick a little somethin' for them cars that be bumpin'
fs1
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON Zo 08 Nov 2009, 17:11

Re: bart z'n cabrio (sloop verhaal dus)

Bericht door fs1 »

zover was ik al :-) maar die moet ik binnenin dus ook helemaal losdoen, daar zit het probleem hoogstwaarschijnlijk, snap em!
fs1
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON Zo 08 Nov 2009, 17:11

Re: bart z'n cabrio (sloop verhaal dus)

Bericht door fs1 »

vandaag de motor en bak eruit gehaald, met grote hulp van een jongen die de bak kwam halen!
fs1
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON Zo 08 Nov 2009, 17:11

Re: bart z'n cabrio (sloop verhaal dus)

Bericht door fs1 »

vandaag is de kas opgehaald, ik ben cabrio loos nu...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

niet echt schitterende foto's... maar je krijgt er wel een idee van, beetje zielig als je de auto zo de lucht ziet ingaan... :-(
fs1
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON Zo 08 Nov 2009, 17:11

Re: bart z'n cabrio (sloop verhaal dus)

Bericht door fs1 »

gisteren is ook de motor en alles daarrond, en de hele uitlaat opgehaald, die jongens gingen de motor in een dafje leggen :-)
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: bart z'n cabrio (sloop verhaal dus)

Bericht door Roald »

fs1 schreefCOLONgisteren is ook de motor en alles daarrond, en de hele uitlaat opgehaald, die jongens gingen de motor in een dafje leggen :-)
Wel humor, zal een pittig dafje worden dan 8-)
Anything worth doing is worth doing right!
BUTTON_POST_REPLY