Roald's 19 16v ph2

Laat ons weten hoe ver je bent met jouw bolide!
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door Jacques »

Lekker klusje die kachel uitbouwen. Alle pedalen en midden console eruit. Waarom ga je de multiriem weer vervangen? Die is toch nog bijna nieuw.
fs1
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON Zo 08 Nov 2009, 17:11

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door fs1 »

ik kan fout zijn, maar pedalen? middenconsole eruit, bedieningspaneel en grijze cover onder eruit, ventilator in parafan losmaken, nog wat schroeven los die de verdeelblok aan het dashbord houden, slangen eraf uiteraard, en dan kan je heel de verdeelblok eruit nemen en dan rustig het radiatortje vervangen
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door Roald »

Jacques schreefCOLON Za 04 Apr 2020, 18:09 Lekker klusje die kachel uitbouwen. Alle pedalen en midden console eruit. Waarom ga je de multiriem weer vervangen? Die is toch nog bijna nieuw.
Nee die multiriem zit er al bijna 5 jaar op hoor.
En tis lekker rottig klusje om die kachel radiator inderdaad te vervangen :shock:

@Bart, soms ben ik wel bezig 8-)
Anything worth doing is worth doing right!
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door Roald »

Ondertussen staat mijn 19 16v turbo al een tijdje bij Ronald voor groot onderhoud en een paar reparaties.

Inmiddels gedaan:

Lucht tempsensor functioneert weer (deze had ik zelf laatst gemaakt, bleek 1 draadje los te zitten bij de sensor)
16 verse klepstoters
D-riem vervangen incl. loop en spanrol.
4 verse bougies
Gasklephuis had speling, Ronald heeft van 3 weer 1 goed gasklephuis gemaakt
Nieuwe Kachelradiator zit er inmiddels in maar nog niet aangesloten op koelsysteem.
Klepdeksel beetje opgeknapt
Lambda sonde vervangen

To do:

Stuurbekrachtigingspomp vervangen deze blijkt inderdaad te lekken en is nog niet zo makkelijk los te krijgen :?
Kachel weer op koelsysteem aansluiten
Multiriem vervangen
Olie+filter verversen
Koelwater verversen

Met de laptop er aan kijken wat er nou precies mis gaat, want ook met de nieuwe lambda sensor loopt hij eigenlijk ook net zo (slecht) als met de oude.
Dus schommelen met de toeren bij terug komen naar stationair draaien en dat hij warm stationair gewoon niet mooi draait.
Ik weet dat Menno hem stationair toen wat aan de arme kant heeft gezet want koud loopt ie perfect stationair (en de lambda doet dan niet mee)
Zodra de motor op temperatuur komt dan zie je op de AFR meter dat ie begint wapperen, ik kan het alleen nog wijten aan de 803 injectoren die te groot zijn en ook nog eens de verkeerde weerstand waarde hebben voor de ECU en het feit dat hij aan de arme kant loopt bij warme motor.
Heb Menno inmiddels gevraagd of hij een misschien een veilige basis mapping heeft voor F7R turbo met 802 injectoren.
Anything worth doing is worth doing right!
fs1
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON Zo 08 Nov 2009, 17:11

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door fs1 »

klinkt als veel werk! succes!
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door Roald »

Is inderdaad veel werk, maar enige lastige/lange klus is nog de stuurbekrachtigingspomp, kan ie daarna iig weer een lange tijd er tegenaan.
Anything worth doing is worth doing right!
larsdijkstra
BerichtenCOLON 53
GeregistreerdCOLON Do 05 Jul 2018, 22:58

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door larsdijkstra »

Mooi bezig Roald en Ronald! Ben benieuwd als het klaar is
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door Roald »

Mijn 19 16v getimed door de Dragy app, gaat toch best leuk 8-)

https://www.youtube.com/watch?v=uY4aUjB23NE
Anything worth doing is worth doing right!
fs1
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON Zo 08 Nov 2009, 17:11

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door fs1 »

bijna een F1 :-p is dat op de openbare weg? of op de rollenbank?
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door Roald »

fs1 schreefCOLON Vr 19 Jun 2020, 08:09 bijna een F1 :-p is dat op de openbare weg? of op de rollenbank?
Stukkie Duitsland ;)
Anything worth doing is worth doing right!
BUTTON_POST_REPLY