Proostjoost

Hier kun je jezelf even introduceren....
Gebruikers-avatar
proostjoost
BerichtenCOLON 88
GeregistreerdCOLON Do 03 Sep 2009, 17:35

Proostjoost

Bericht door proostjoost »

Beste 16V genieters, ik ben Joost en wel een beetje bekend van het oude 19 16V forum. Ik woon in Den Haag waar ik werk als werkvoorbereider Elektrotechniek ik sleutel meestal in Rijen omgeving Breda. Ik heb mijn 19 16V gekocht tijdens mijn studie Industrieel product ontwerpen toen ik weinig poen had. Waarom een 19 16V? ,puur vanwege het sterke ontwerp. Dit ontwerp is tekenend voor de tijd, een icoon, logish dat ik dus een blauwe 3 deurs heb, die is het meest verkocht denk ik, en dat is niet onterecht. Dat ie ook nog eens heel lekker rijdt daar kwam ik later pas achter.
Hier had ik de auto net door de APK na aankoop, nog met Bendix remsysteem; wow m'n eerste auto met ABS ! (dacht ik toen nog)
Hier had ik de auto net door de APK na aankoop, nog met Bendix remsysteem; wow m'n eerste auto met ABS ! (dacht ik toen nog)
P3110060web.JPG (84.77 KiB) 6854 keer bekeken
Heej poppelepee, ga je met ons mee, vlammen in de 16V !
Gebruikers-avatar
proostjoost
BerichtenCOLON 88
GeregistreerdCOLON Do 03 Sep 2009, 17:35

Re: Proostjoost

Bericht door proostjoost »

Hammerite grijs leek mij wel geschikt voor de remtangen
Bijlagen
P3110057WEB.JPG
P3110057WEB.JPG (56.81 KiB) 6853 keer bekeken
Heej poppelepee, ga je met ons mee, vlammen in de 16V !
Gebruikers-avatar
proostjoost
BerichtenCOLON 88
GeregistreerdCOLON Do 03 Sep 2009, 17:35

Re: Proostjoost

Bericht door proostjoost »

Verstralers hadden een probleempje; maar voor de apk geld: wat er niet op zit, hoeft het ook niet te doen, dus ff eruitgeschroefd. De voorbumperschade is gebeurt tijdens nachtelijk transport Venray-Rijen. Dit was natuurlijk een dichtgeplamuurde bestaande scheur. Anyway jammer de bammer want strak is strak ook al is het tijdelijk. Tegenswoordig zit er een overgeblazen bumper op van oud forum-lid Gleke uit Belgie.
Bijlagen
P3110061web.JPG
P3110061web.JPG (56.89 KiB) 6853 keer bekeken
Heej poppelepee, ga je met ons mee, vlammen in de 16V !
Gebruikers-avatar
proostjoost
BerichtenCOLON 88
GeregistreerdCOLON Do 03 Sep 2009, 17:35

Re: Proostjoost

Bericht door proostjoost »

Ja, en dan nog eens een paar fatsoenlijke centercaps op de velgen om het compleet te maken, maar da's na 2 jaar nog steeds niet gebeurt.
Hier zie je dat ontwerper Giorgetto Giugiaro begin jaren 90 al goed het lijnenspel begreep; het doorlopen van voor zijruit naar achter zijruit. Ook de hoek van de flanken van de bumpers komt terug in de hoek van de stijlen. De dorpel die iets oploopt van achter naar voor en de wigvorm suggereert een voorwaartse beweging.
Merk ook het contrast even op van vormloos (de japanner op de achtergrond) en vormlust van een 19 16V op.
Bijlagen
P3110062web.JPG
P3110062web.JPG (66.67 KiB) 6853 keer bekeken
Heej poppelepee, ga je met ons mee, vlammen in de 16V !
BUTTON_POST_REPLY