Priyantha's 19 16V

Laat ons weten hoe ver je bent met jouw bolide!
Priyantha
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON Ma 04 Mei 2009, 11:43

Priyantha's 19 16V

Bericht door Priyantha »

Zo ikke weer een auto erbij :D De 3e auto :)
Het is weer een Renault 19 16 Klappertje geworden :D

Zaterdag 14 Maart samen met een collega van me opgehaald uit Drenthe, we hebben er een gezellig toertocht van gemaakt :lol:

De auto zelf is een 19 16V 5 deurs geworden in het welbekende Blauw.
De auto was erg goedkoop dus er zijn wat puntjes, maarja bij welke Renault niet :P gheghe.

Foto uiteraard :D
Heb gemaakt in het Amsterdamse havengebied bij een Renault Truck vesting zag ik :)

De :foto: :foto: :foto:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Priyantha
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON Ma 04 Mei 2009, 11:43

Re: Priyantha's 19 16V

Bericht door Priyantha »

Even wat copy/paste's uit mijn project topic op het RTC forum hoor ;)

Datum: 20 Maart 2009
Priyantha schreefCOLONVandaag heb ik de auto nu precies net zo lang als dat ik de vorige 19 had :D

Gisteren trouwens pech gehad :( De auto begon opeens 'raar' te doen, het lampje van de accu begon zachtjes te branden en het abs lampje(heb geen abs, of het werkt iig niet) begon zachtjes te branden op de snelweg richting Den-Haag.
Dus ik denk achja Franse electronica :lol: zal wel weer overgaan, dus niet verder op gelet. Ik rustig doorrijden, neem ik de afslag richting de stad zelf, beginnen de lampjes nu constant te branden.
Dus ik schrik nogal, maar ik moest nog maar iets van 5 KM dus ik dacht laat ik doorrijden bel ik daar de ANWB wel.
Maar op een gegeven moment begonnen me koplampen en dashboard verlichting te knipperen, radio viel uit.
Even daarna begon de auto te stotteren, dus ik besloot toen maar zo gauw mogelijk op een veilige plek te gaan stoppen.
Vlak na een rotonde richting een bushalte viel de auto helemaal dood.
Gelukkig nog netjes kunnen parkeren en toen was alles dood.

ANWB meneer gebeld en uitgelegd wat er aan de hand was, half uurtje later kwam het welbekende gele VW busje aanrijden.
De beste man sloot zijn kickstarter aan op de accu en vroeg of ik wilde starten.
Ding deed helemaal NIETS, dus ik dacht achja kan misschien een paar minuten duren ?
Dus eventjes gewacht, vervolgens nog eens proberen nog steeds dood.
De ANWB man kijken naar de startmotor, draadje niet aangesloten richting dynamo>accu<dynamo(oid :P).
Hij een moertje en boutje gepakt en weer mooi aangesloten, hij zegt start nu nog eens.
Ik draai aan het sleuteltje en tralala starten he :D
Toen moest ik toch echt minimaal een half uurtje flink doorrijden van hem ;)
De beste man nog even de voltmeter op de accu gezet, kwam iets van 12,8 tot zo'n 13,4 Volt naar binnen/buiten.
Ook nog een ampere meter op de accu gelegd, bij het gasgeven ging het metertje niet omhoog maar naar beneden, de beste man vertelde mij dat dat betekende dat de accu behoorlijk goed leeggereden was :lol:

Maar de auto doet het dus weer :D
Vanmiddag misschien nog eventjes wat mooie pics schieten :)

01 April 2009:
Priyantha schreefCOLONZo de versnellingsbak is nu écht stuk :(
Ding staat nu vast in z'n 1, en de auto staat bijna tegen de muur, dus krijg hem ook niet weg :evil:

Even kijken of ik ergens een goedkope! ruilbak vandaan kan trekken, en iemand zo lief(gek) kan krijgen om die in te bouwen :)

De meeting zal ik wel niet halen meer :( :gun: :gun:
Dus zal wel met de Laguna komen, tenzij ik iemand vind die het voor die tijd kan fix0ren.
05 April 2009:
Priyantha schreefCOLONLalala en de 19 rijdt weer :D
Helaas net te laat voor de meeting :(
Maargoed hij doet het weer :)
Zit nu een JB3051 onder inplaats van een JB3083 trouwens.
De 4e en 5e versnelling zijn iig merkbaar aanzienlijk langer :)
Zie :
Afbeelding
Het is iig behoorlijk merkbaar op de snelweg kan nu ipv van met 85 nu met 100 naar me werk rijden :P(hou de toeren altijd onder de 3000K als die nog koud is ;)) dus das wel fijn.
Moet alleen even kijken naar het koelsysteem, heb het idee dat dat nog goed ontlucht moet worden, bij stilstand wilt die nu wel in het gearceerde gebied komen nu.
Daarvoor moet ik het 'ontluchtingsnippeltje' opendraaien en dan ?
Moet dat met stilstaande motor ? Of juist draaiende motor ?

Nouja iig weer een rijdende 19 :D

Owja cannonballman, binnenkort wil ik trouwens nog wel een revisiebak van je kopen, just-to-be-sure zeg maar. Dan ook meteen de rest van die ouwe rommel vervangen, koppeling uiteraard en distributie dynamo multieriem waterpompje e.d.
28 April 2009:
Priyantha schreefCOLONZo gezellig weer...het is en blijft een Renault hé...
Dus weer de nodige problemen :(

Rechtvoor loopt de remschijf aan en de remklauw is 'los' zit speling op de rubbers zijn versleten. Daardoor komt er een gigantisch schrapend geluid vanaf.
Waarschijnlijk ook de wiellager denk ik ? Maar dat weet ik nog niet zeker die klonkt niet vreemd bij het bewegen van de wielen.

Ik heb gisterenavond/nacht op de RTC-markt een gevraagd advertentie geplaatst voor een remklauw rechtsvoor, misschien dat de mensen die dit topic lezen daar eventueel aan kunnen helpen ? :)

De 19 beschikt over het Bosch ABS systeem, welke nu niet werkt maar eigenlijk wil ik dat uiteindelijk wel, dus daar zal wel weer rekening mee gehouden worden bij de klauw ? Of is dat niet zo ?

Alvast weer bedankt ;)
Priyantha schreefCOLON
Priyantha schreefCOLONIs het trouwens zo, dat het relais voor de brandstofpomp en koelfan de zelfde relais is ? Of is dat een ander relais ?
Nou lijkt erop dat iig dat dat relais goed is :D
Heb zojuist een 25 Ampére zekering vervangen welke een 'beetje' bruin was aan 1 kant door een prachtige verse(uit de voorraad in het zekeringenkastje uit de Laguna :lol: want kon me halfords pakje met zekeringen niet vinden :P) zekering van 25 Ampére.
Achterruitverwarming uitgezet(had de ANWB de pomp op doorverbonden) en sleutel omdraaien, en ik hoor de pomp zoemen :worship: .
Daarna de motor een minuutje of 20 lekker laten lopen totdat de temperatuur lekker opliep om te kijken of de koelfan aansloeg en dat deed die ook keurig.
Nu maar kijken hoelang die het volhoud wat dit betreft, laat me mooie provisorische oplossing van de ANWB wel lekker zitten, plak hem wel af met een stukje tape en verberg hem weer onder de bank maar kan hem dan ten allen tijde weer aansluiten mocht het alsnog nodig blijken. Kan ik me achterruitverwarming ook weer gebruiken is ook wel zo fijn :D
03 Mei 2009:
Priyantha schreefCOLONZo gisteren heeft Gert voor mij schijven+blokken en remklauw rechts vervangen. Nog super bedankt daarvoor!
En nog iets extra vast aangedraait rechts zodat de wiellager (bijna) niet te horen is meer.

Ik zit nu alleen met een ander probleem...als ik de snelweg opga en accelereer dan begint alles opeens gigantisch te trillen. Zodra ik een constante snelheid rijdt is dat over.

Op dit moment sta ik stil bij de MacDonalds bij Joure, en zit er eigenlijk over te denken om de Wegenwacht te bellen...wat zouden jullie doen ?
Rustig naar huis kachelen(op constante snelheid is er geen getril) of toch maar de Wegenwacht bellen i.v.m eventueel meer slopen ?
05 Mei 2009:
Priyantha schreefCOLON
Riël Notermans schreefCOLON
Priyantha schreefCOLON En nog iets extra vast aangedraait rechts zodat de wiellager (bijna) niet te horen is meer.
?

Was dat lager nu stuk dan of niet? :)
Wiellager was ook niet helemaal fris meer volgens Gert nee.
Heeft hij dus aangedraaid en is dus het idee om die binnenkort te vervangen.

Maar nu het de aandrijfas rechts ook al betreft kan dat mooi allemaal tegelijkertijd lijkt me.
Ronald ik stuur je zo wel even een PM over die as en of je er eventueel binnenkort daar al tijd voor heb. Auto staat nu iig stil thuis in de parkeergarage gebroederlijk naast de 21 Turbo.
Priyantha
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON Ma 04 Mei 2009, 11:43

Re: Priyantha's 19 16V

Bericht door Priyantha »

Ondertussen is de rechter aandrijfas door Ronald gefixt voor mij, mijn dank daarvoor :)
Was nog een gezellig avondje slap ouwehoeren ook nog Ronald bedankt daarvoor ;)

Nu maar hopen dat de 'rest' ook gauw weer lekker gaat posten hier :mrgreen:
Priyantha
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON Ma 04 Mei 2009, 11:43

Re: Priyantha's 19 16V

Bericht door Priyantha »

Gheghe ;)
Dacht ik ja :)
Een beetje meer leven in de brouwerij brengen hier.
Ronald16V
BerichtenCOLON 288
GeregistreerdCOLON Do 30 Apr 2009, 22:53

Re: Priyantha's 19 16V

Bericht door Ronald16V »

Ha Pri ! ook weer terug ?

19 16V rijd nu goed ja ? gelukkig maar, die as was ook goed gaar zeg :mrgreen:

Nog genoten van de boordcomputer die nu wel werkt ? :D

Schakelt ook nog steeds goed ?
Priyantha
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON Ma 04 Mei 2009, 11:43

Re: Priyantha's 19 16V

Bericht door Priyantha »

Jups auto rijdt helemaal goed ja :)
Schakelen gaat weer heerlijk :D
Al moet ik zeggen dat het soms wat hakerig gaat, vooral bij terugschakelen.
Olie misschien weer verversen anders ? Maargoed dat komt de volgende keer wel als ik weer bij je kom ;)

Verder helemaal tevreden weer :D
Ronald16V
BerichtenCOLON 288
GeregistreerdCOLON Do 30 Apr 2009, 22:53

Re: Priyantha's 19 16V

Bericht door Ronald16V »

Dat hakerige schakelen komt omdat dat busje mist in de "clutch pin", dat ding wat ik aanwees waar die speling op de schakelstang van kwam, als je die er tussen zet is dat wel opgelost
Priyantha
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON Ma 04 Mei 2009, 11:43

Re: Priyantha's 19 16V

Bericht door Priyantha »

Lalala

Heb eindelijk me nieuwe bandjes ;)
Ze lagen al een eeuwigheid te wachten maar ik had helaas geen tijd...

Foto's :D

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En ja de velgen moeten gepoetst worden evenals de auto ;)
En ik ga me nog beraden op spacers voor achter, hoeveel mm zou mooi zijn ? Voor zit er 20mm tussen iig :)
Priyantha
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON Ma 04 Mei 2009, 11:43

Re: Priyantha's 19 16V

Bericht door Priyantha »

Voor Zondag poets ik ze nog ;)
joeri16v
BerichtenCOLON 88
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 17:25

Re: Priyantha's 19 16V

Bericht door joeri16v »

Anders haal je aan 1 kant ff de spacer er van tussen, en steek die vanachter, kun je gelijk zien of het genoeg of juist teveel is.
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY