Nokkenas overbouwen
- MaartenJan
- BerichtenCOLON 426
- GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57
Re: Nokkenas overbouwen
In elk geval voor je hem start eerst met de hand ronddraaien.
Twijfel alleen even over of je de krukas wel al moet blokkeren bij dit blok, volgens mij wel.
Twijfel alleen even over of je de krukas wel al moet blokkeren bij dit blok, volgens mij wel.
Re: Nokkenas overbouwen
Om je een eerlijk advies te geven. Ik zou het blok uit de zilveren R19 compleet houden met zijn eigen ECU. Gewoon rijden en later eens nadenken over een andere nokkenas + ECU mapping. Je krijgt er weer wat problemen bij. Een standaard R19 16V rijdt best prima. Ik zou de boel wel bewaren. Dan kun je later eventueel nog eens gaan experimenteren. Wat is verhaal achter dat blok dat uit de rode chamade komt?
Re: Nokkenas overbouwen
Ik heb je het werkplaatshandboek toegestuurd.
Re: Nokkenas overbouwen
klopt Clio blok is anders opgehangen. Maar ik stuurje deze info omdat de afstelling van de nokkenas van een Clio 1.8 16V hetzelfde is als van jouw R19 1.8 16V.
Re: Nokkenas overbouwen
Ik zal je vast even uit de droom helpen, de rode chamade 16V (de ZB-12-RJ ga ik vanuit) heeft ORIGINELE nokkenassen, dus bespaar je de moeite en laat ze lekker zitten..
Re: Nokkenas overbouwen
Is inderdaad weer leerzaam, over het algemeen hoor je het wel aan de stationairloop bij scherpere nokken
Heb gistermiddag ook nog even de race-19 voorzien van 16 nieuwe stoters, scherpere nokkenassen en een nieuwe distributieriem zal zo m'n projecttopic weer eens updaten
Heb gistermiddag ook nog even de race-19 voorzien van 16 nieuwe stoters, scherpere nokkenassen en een nieuwe distributieriem zal zo m'n projecttopic weer eens updaten
Re: Nokkenas overbouwen
Is heel leerzaam. Ik had in de motorfiets 70 / 52 / 63 /40 . Dat betekende bijna geen stationair lopen en vanaf 5000 vermogen. Zelfs 70km/h in 2 was een probleem. Later heb ik een nokkenas laten slijpen met ook veel lift maar kortere tijden. Om terug te komen op jouw activiteiten: Als het goed is moet je ECU ook zijn aangepast aan de lagere tijden. Ik zou even wachten met de oude spullen weg doen. Als je nu echt scherpe nokken hebt, zul je de ECU van die rode nodig hebben. Anders moet je remappen. Er zijn overigens genoeg standaard ECU te vinden. Is er nog iets bijzonders aan de kop te zien waar de nokkenassen uit kwamen?
Re: Nokkenas overbouwen
Jacques schreefCOLONIs heel leerzaam. Ik had in de motorfiets 70 / 52 / 63 /40 . Dat betekende bijna geen stationair lopen en vanaf 5000 vermogen. Zelfs 70km/h in 2 was een probleem. Later heb ik een nokkenas laten slijpen met ook veel lift maar kortere tijden. Om terug te komen op jouw activiteiten: Als het goed is moet je ECU ook zijn aangepast aan de lagere tijden. Ik zou even wachten met de oude spullen weg doen. Als je nu echt scherpe nokken hebt, zul je de ECU van die rode nodig hebben. Anders moet je remappen. Er zijn overigens genoeg standaard ECU te vinden. Is er nog iets bijzonders aan de kop te zien waar de nokkenassen uit kwamen?
Heb er nog 1 liggen,die mag je wel hebben als ik de cabrio komt halen SOON
Re: Nokkenas overbouwen
Als je nog originele nokken zoekt, ik heb ook nog wel een set liggen