Pagina 1 van 5

bart z'n cabrio (sloop verhaal dus)

GeplaatstCOLON Ma 22 Mrt 2010, 07:55
door fs1
Afbeelding
de cabrio

Afbeelding
en van de achterkant

beide foto's zijn met gsm getrokken, dus niet zo schitterend...

deze werd oorspronkelijk gekocht om als donor te dienen maar gaat nu het nieuwe project worden terwijl de grijze gewoon mn dagelijkse auto blijft, dat werkt iets relaxer natuurlijk, tenminste, dat is als ie geen rare roestplekken of gaten gaat vertonen, voorlopig zijn er nog maar 3 plaatsen gespot, onder linkse achterlicht, aan dorpel linksvooraan en spatbordscherm daarzo, en dan nog onder de motorkap aan diezelfde kant waar de bumper bevestigd zit is een heel erge zone, ik zie wel hoe het loopt, vanaf het beter (warmer) weer wordt gaat ie helemaal uiteen gehaald worden en zie ik hoe het loopt, als ie toch niet te redden valt dan gaat ie in stukjes verkocht, maar ik zou em liefst weer als nieuw gaan maken...

allereerste probleem dat met deze 19 kwam was het draaien van de motor, hij start en draait, lekker zelf, tot je gas geeft, dan wil ie gaan stilvallen, bij het ophalen (een goeie 60km van huis) kon ik de pedaal niet diep indrukken (niet boven de 3000 toeren) want dan dreigde ie stil te vallen... een tip die ik kreeg rond die tijd was de tps sensor vervangen, dat heb ik onlangs gedaan en beetje aan die schroef gedraaid (stationair regelschroef?) en toen draaide ie wel lekker en hij reageerde ook op het gasgeven, helaas kon ik toen niet rijden want er ontbraken 2 wielen (mn pa had die geleend want hij had platte band) nu, vorige vrijdag (3 dagen geleden dus), toen heb ik ook deze foto's getrokken, wil ik weer gaan starten maar helemaal niks, sterker nog, wanneer ik em aan de startkabels hing met de grijze 19 begon de alternator te roken, en het zag er dus ook sterk naar uit dat de + gewoon ergens in kortsluiting ligt met de - maar had geen meter bij om dat te bevestigen... het ligt trouwens niet aan de alternator want die heb ik nadien afgekoppeld (hij rookte dan toch al niet meer) maar de extreme vonken bij het aansluiten van de batterij wezen me er toch op dat het nog steeds niet goed was... ms volgende keer eens onderzoeken

hier gaat niet elke dag of week nieuws staan uiteraard, aangezien ik hier echt massa's tijd voor heb

Re: bart z'n cabrio

GeplaatstCOLON Ma 22 Mrt 2010, 10:31
door MaartenJan
Succes met herstel :mrgreen:

Re: bart z'n cabrio

GeplaatstCOLON Ma 22 Mrt 2010, 14:17
door Jacques
Heeft je cabrio ABS van Bendix? Die kan namelijk een behoorlijke stroom trekken na het aanzetten van het contact slot. Veel succes met de cabrio. Er moet ook nog een nieuw dak op. Kun je niet beter een goede 19 cabrio kopen. Meer dan 2000 euro zijn ze toch niet waard.

Re: bart z'n cabrio

GeplaatstCOLON Ma 22 Mrt 2010, 14:50
door fs1
volges mij heeft ie helemaal geen abs... een goeie bestaat toch niet :-p 't is de bedoeling dat deze een goeie wordt, heeft ook 2 keer niks gekost dus...

Re: bart z'n cabrio

GeplaatstCOLON Di 23 Mrt 2010, 18:29
door mark2daan
door de plek onder je achterlicht zou ik zeggen bekijk de linkerkant van de kofferruimte eens goed
even prikken met een schroevendraaier

Re: bart z'n cabrio

GeplaatstCOLON Zo 23 Mei 2010, 08:21
door fs1
gisteren was et zover, ik ben eraan begonnen, tot nu toe eigelijk maar 2 probleemzones gevonden qua roest, de rest bleek vrij oppervlakkig te zijn, de foto's zeggen alles;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: bart z'n cabrio

GeplaatstCOLON Zo 23 Mei 2010, 08:24
door fs1
*bumperbevestigen volledig doorgeroest dus
*voorbumper is voor de vuilbak, gebarsten, slecht hersteld, mistlampen zitten erin gekit! dus die moeten ook vernieuwd
*de wielboogpanelen zijn ok, moeten wat bewerkt worden uiteraard, maar alleen beetje oppervlakkig roest
*die rare verlaging ervantussen gehaald
*luchtfilterbak en frame zijn ook al volledig gedemonteerd
*bestuurdersdeur is ok volledig ontdaan van binnenbekleding enzo
*als alles goed zit, ga ik straks nog wat verder, nu aan de achterkant

Re: bart z'n cabrio

GeplaatstCOLON Vr 04 Jun 2010, 12:12
door fs1
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: bart z'n cabrio

GeplaatstCOLON Vr 04 Jun 2010, 12:14
door fs1
vandaag nog effe wat spuillen eraf gehaald, achterbumper voor de vuilbak, achterlichten balk voor de vuilbak...

en dan, roest, veel roest, dan ben ik gestopt, moet effe nadenken, is dat allemaal nog wel in orde te krijgen? 't is nerges rot ofzo, maar wel overal roest, is dat gewoon kwestie van allemaal opschuren en mooie laag bescherming erop? of is dat kwestie van vergeet het maar, die auto is voor de sloop? had graag wat reacties gehad nu eigelijk...

Re: bart z'n cabrio

GeplaatstCOLON Vr 04 Jun 2010, 13:30
door MaartenJan
Ik zie niks echt ernstigs, alleen heel veel werk wat heel veel tijd gaat kosten. Helemaal kaalkrabben, daarna echt alles schuren tot op het metaal, behandelen tegen roest, en daarna goed beschermen. Dan komt het wel weer goed, maar dat is geen 5 minuten werk...