Re: Ronald's Race-19 16V
GeplaatstCOLON Wo 28 Mrt 2012, 00:37
Zo, vanavond weer een stukje gelast. normaal gesproken zitten er van die "flappen" aan de bodem bij de overgang van de vloer naar de achterbankzitting met daartussen een kitlaag. aangezien de kooi daar en die ook wel op lasplaten staat die weer aan de dorpel vast zitten leek het me ook wel handig dat de kooi niet op een halve kitnaad staat. daar gaat ie namelijk gewoon doorheen bij een koprol. achter die kitnaad was 't 1 groot gapend gat dus ik heb de flappen er af gehaald en die 2 delen aan elkaar gelast met een plaat zodat dat niet meer gaat gebeuren, het nut van die flappen zag ik sowieso niet, daar blijft alleen maar rommel bovenop liggen en dat zal ook wel de reden wezen waarom ie daar stokverrot was.
Tevens bijna de hele kokerbalk daar vernieuwd, was vanaf de achterasophanging tot aan de tank helemaal rot en de gaten vielen er in.
Staat nu in de zinkspray, moet nog even wat strijkkit overheen om te zorgen dat er geen rommel achter kruipt en dan een laagje tectyl er over om het af te maken.
Alleen nog de andere kant doen en dan de voorste krikpunten aanpassen zodat de bouten van de kooi wat beter uit komen. die zitten namelijk net op de rand van het krikpunt dus dan komen de bouten schuin te zitten, dat zit wel goed vast en zo heb ik ook jaren gereden maar het geeft me toch een beter gevoel als dat gewoon netjes zit.
Daarna de hele bodem kaal maken en voorzien van een frisse laag coating.
Het is allemaal enorm veel werk maar zo weet ik in ieder geval wat ik heb en ben ik als het goed is voorlopig weer van het laswerk af iedere APK.
Tevens bijna de hele kokerbalk daar vernieuwd, was vanaf de achterasophanging tot aan de tank helemaal rot en de gaten vielen er in.
Staat nu in de zinkspray, moet nog even wat strijkkit overheen om te zorgen dat er geen rommel achter kruipt en dan een laagje tectyl er over om het af te maken.
Alleen nog de andere kant doen en dan de voorste krikpunten aanpassen zodat de bouten van de kooi wat beter uit komen. die zitten namelijk net op de rand van het krikpunt dus dan komen de bouten schuin te zitten, dat zit wel goed vast en zo heb ik ook jaren gereden maar het geeft me toch een beter gevoel als dat gewoon netjes zit.
Daarna de hele bodem kaal maken en voorzien van een frisse laag coating.
Het is allemaal enorm veel werk maar zo weet ik in ieder geval wat ik heb en ben ik als het goed is voorlopig weer van het laswerk af iedere APK.