Ronald's Race-19 16V

Laat ons weten hoe ver je bent met jouw bolide!
Gebruikers-avatar
MaartenJan
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57

Re: Ronald's R19 16V RingRacer

Bericht door MaartenJan »

Het probleem is opgelost las ik op de RTC, een gescheurde steun.
Ronald16V
BerichtenCOLON 288
GeregistreerdCOLON Do 30 Apr 2009, 22:53

Re: Ronald's R19 16V RingRacer

Bericht door Ronald16V »

MaartenJan schreefCOLONHet probleem is opgelost las ik op de RTC, een gescheurde steun.
Probleem is inderdaad opgelost, de vrij nieuwe motorsteun was alweer gesneuveld, de rubberen bus is naar buiten gekomen waardoor de metalen steun van de versnellingsbak tegen het aluminium van de steun kwam en het geluid veroorzaakte. waarschijnlijk gebeurd vanwege het vele de en monteren van de versnellingsbak afgelopen maanden en de kracht die daardoor op de steun is gekomen..

Zojuist de auto uit de stalling gehaald en even mee naar huis genomen, de laatste liters moeten even uit de tank omdat ik van de week de afdichtringen van de tankvlotter en de brandstofpomp wil vervangen aangezien ze wat benzinedamp doorlaten. dus dat kan mooi even morgen heen en terug naar het werk :mrgreen:
Ronald16V
BerichtenCOLON 288
GeregistreerdCOLON Do 30 Apr 2009, 22:53

Re: Ronald's R19 16V RingRacer

Bericht door Ronald16V »

Vanavond maar weer eens even wat dingen aan de 16V gedaan, sinds kort meurde het ineens naar benzine in de auto als ie een paar dagen stil stond.. dus ik heb vanavond de tank er even onder vandaan gehaald en de beide afdichtringen van de tankvlotter en de brandstofpomp vervangen.

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 90-930.jpg

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 19-560.jpg

Ook waren de nieuwe bandjes eindelijk binnen gekomen, een setje verse Toyo R888 Semi-slicks. kan nog mooi even zo voor de 24ste.. :)

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 85-510.jpg

Dus de auto staat nu op de brug, wielen in de Clio gegooit en morgen op het werk even bandjes wisselen.. kunnen de oude bandjes mooi op de Clio.. kan die ook weer door de APK (Y) :p

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 61-270.jpg

Van de week nog even een stoelframe in elkaar lassen voor de bijrijderskant en dan moet ie het maar weer gaan doen de 24ste op de Ring (Y)
Gebruikers-avatar
MaartenJan
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57

Re: Ronald's R19 16V RingRacer

Bericht door MaartenJan »

Mooie bandjes 8-)
Ronald16V
BerichtenCOLON 288
GeregistreerdCOLON Do 30 Apr 2009, 22:53

Re: Ronald's R19 16V RingRacer

Bericht door Ronald16V »

Zomaar eens een kleine update.. had nog geen tijd gehad om naar de 16V te kijken na het "onofficieele" RTC Ringweekend 2 weken terug..

Na Pflanzgarten III op de Ring begon ie ineens heftig te roken in en achter de auto.. en ik vermoede al dat de binnenste ashoes van de rechter as een scheurtje opgelopen had, lekker door zitten knallen nog.. 5 ronden later bij Kesselchen omhoog weer zo'n zelfde wolk en op de terugweg begon ie pas bij Apeldoorn te trillen en te klapperen..

Ik verwachte een klein scheurtje waar ie vastgelijmd zat om dat metalen blikje, die gaat wel vaker stuk omdat dat lijmspul oplost door de hitte van het (Devil 4-2-1) spruitstuk die daar vrij dichtbij zit, vanavond dus maar eens even gekeken en het was toch iets erger dan gedacht...

Gewoon een heel stuk ashoes verloren op de Ring :D

Afbeelding

Vet heeft toch nog goed in het rond staan slingeren.. het zat zelfs aan de binnenkant van de motorkap :D
Afbeelding

Aandrijfas is overleden, die heeft z'n werk een paar ronden zonder vet moeten doen incl. de terugweg.. inmiddels een ander asje van zolder gepakt, die morgen even meenemen naar het werk.. even oplappen, nieuwe hoezen er om en fris vet er in, dan kan ie er morgenavond weer onder.

Morgenavond dat ding meteen maar even wassen want dat had ik ook nog niet gedaan na het weekendje Ring.. en dan kan ie mooi de hoek in om te wachten op het RTC Ardennenweekend (Y)

Al met al houd ie zich goed na die versnellingsbakspecial :roll: de eerste 30 ronden Nürburgring dit jaar zitten er alweer bijna op en hij heeft ook alweer 2 uur Zandvoort achter elkaar overleefd (Y)

Nog even een fototje van laatste keer Ring

Afbeelding
Marcel
BerichtenCOLON 112
GeregistreerdCOLON Do 25 Jun 2009, 23:03

Re: Ronald's R19 16V RingRacer

Bericht door Marcel »

Gave foto 8-)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ronald16V
BerichtenCOLON 288
GeregistreerdCOLON Do 30 Apr 2009, 22:53

Re: Ronald's R19 16V RingRacer

Bericht door Ronald16V »

VeldMuijz schreefCOLON:shock: Jij moet fucking vaak omrijden of niet?
Om drempels bedoel je ? nee, weinig last.. tevens rijd ik er erg weinig mee op straat en op het circuit hebben ze geen drempels :mrgreen:

Vanmiddag even een andere aandrijfas opgelapt, nieuwe ashoes er omheen en fris vet er in. vanavond de 17" wielen meteen maar gemonteerd en de andere as er in gezet.

Meteen even een stukje proefgereden en hij rijd weer als vanouds ! 8-)
Ronald16V
BerichtenCOLON 288
GeregistreerdCOLON Do 30 Apr 2009, 22:53

Re: Ronald's R19 16V RingRacer

Bericht door Ronald16V »

Inmiddels staat de 16V er weer bij zoals sommigen het liefste 'm zien.. goed gewassen en op de 17" wielen.. tijdje terug alweer dat ie op deze wielen stond maar het staat 'm wel al vind ik het zelf :) hij blijft waarschijnlijk nog wel een maandje op deze wielen staan vanwege de evt. BBQ meeting en waarschijnlijk nog naar Renault Rendez-Vouz in Ommen omdat dat gewoon om de hoek is. eind September gaat ie pas weer de baan op, in ieder geval nog een dagje Zandvoort en er staat nog een dagje Nürburgring aansluitend op het RTC Ardennenweekend in de planning, inmiddels is er alweer 6000 km mee gereden/geraced dit jaar dus ik moet even gaan minderen :mrgreen:

Afbeelding
Ronald16V
BerichtenCOLON 288
GeregistreerdCOLON Do 30 Apr 2009, 22:53

Re: Ronald's R19 16V RingRacer

Bericht door Ronald16V »

De achterste steun ja ? je moet de linkerkant van het subframe even laten zakken (dus de bout links voor en links achter) en de motor even ophangen aan de bovenkant ergens mee ,ook de stuurkolom even loshalen van het stuurhuis en dan heb je veel meer ruimte, dan is het prima te doen.. heb de afgelopen jaren veel geprutst met die steun en ook al een aantal keer vervangen bij verschillende 19 16V's maar da's toch de beste manier :)

BBQ meeting wil ik wel bij zijn als dat doorgaat.. 't is alleen even wachten op voldoende animo ;)
Ronald16V
BerichtenCOLON 288
GeregistreerdCOLON Do 30 Apr 2009, 22:53

Re: Ronald's R19 16V RingRacer

Bericht door Ronald16V »

Zomaar weer eens een update.. aangezien de vloek nu langzaam uit de auto verdwijnt. Het zat in de versnellingsbak maar kruipt nu door de aandrijfassen, eerst links 2x een homokineet.. nu rechts 2x een ashoes achter elkaar..

Richting de TEAM1916V BBQ sprong een 300 km oude ashoes uit elkaar op de Duitse Autobahn.. wel met redelijke snelheid (rond de 220km/h :mrgreen: ) wat wederom een ontzettende puinhoop gaf blijkbaar..

Vanavond het spul maar eens losgehaald, aangezien er al wat speling op zat heb ik 'm maar gewoon vervangen, het lijkt er op dat er wat tegenaan gekomen is aangezien er gewoon een gat in de hoes zit..

Afbeelding

Afbeelding

Alles weer netjes schoon.. ben benieuwd voor hoelang..

Afbeelding

Afhankelijk van of ik vrij kan regelen
Na een tijdje weer met zwarte/smerige remklauwen gereden te hebben wou ik ze toch eigenlijk weer lekker ouderwets "sjonnie" rood hebben :mrgreen: gewoon omdat ik dat altijd al zo gehad heb met de originele klauwen :)

Afbeelding

Nog een mooi plaatje van het Devil 4-2-1 RVS spaghettispruitstuk in opgewarmde toestand ;)

Afbeelding

Zoals het er nu uit ziet ga ik 2 September er weer het circuit mee op, Circuit Zolder in België wordt het dan voor 2.5 uur :) moet nog even een nieuwe set remblokken regelen (waarschijnlijk Carbone Lorraine RC6) aangezien de Mintex 1166 remblokken op de helft zijn..
BUTTON_POST_REPLY