Xabre's 19 16V
Xabre's 19 16V
Toch maar weer eens even een project topic aangemaakt, ik zal later een samenvatting maken van 2005 t/m 2009
Voor nu: ben nu bezig met de bodem, eerst m'n verlaagde achteras, die oorspronkelijk onder de auto van Paul (RTC) zat, eens aanpakken, na een middagje met de staalborstel op de boormachine:
die kleine hoekjes zijn echt $^&*(#@
nu al gelijk een vraag, eigenlijk wil ik de torsiestaven eruit halen, de torsies voor de hoogte verstelling gaan er makkelijk uit maar eigenlijk wil ik die andere er ook uithalen... alleen hoe krijg ik ze er ooit weer op dezelfde plek erin.. je hoeft ze maar 1 tandje te verdraaien en ze zitten alweer anders, markeren ofzo?!
Voor nu: ben nu bezig met de bodem, eerst m'n verlaagde achteras, die oorspronkelijk onder de auto van Paul (RTC) zat, eens aanpakken, na een middagje met de staalborstel op de boormachine:
die kleine hoekjes zijn echt $^&*(#@
nu al gelijk een vraag, eigenlijk wil ik de torsiestaven eruit halen, de torsies voor de hoogte verstelling gaan er makkelijk uit maar eigenlijk wil ik die andere er ook uithalen... alleen hoe krijg ik ze er ooit weer op dezelfde plek erin.. je hoeft ze maar 1 tandje te verdraaien en ze zitten alweer anders, markeren ofzo?!
19 16V Register - just kick a little somethin' for them cars that be bumpin'
Re: Xabre's 19 16V
Jij wilt echt beter als nieuw hee, haha. Lekker bezig!
Re: Xabre's 19 16V
die vaste torsie's is zo goed als mission impossible las ik, naja alleen de versteltorsie's eruit geeft al lekker meer ruimte
19 16V Register - just kick a little somethin' for them cars that be bumpin'
- MaartenJan
- BerichtenCOLON 426
- GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57
Re: Xabre's 19 16V
die kunnen er ook gewoon uit, toen er 16V staven in mijn achterbrug gekomen zijn ze er alle 4 eruit gehaald en daarna de 16V variant er in gedouwd.
Heb het alleen niet zelf gedaan, was er wel bij maar kan me niet herinneren dat dat spannend was. Ze zitten er ook alleen ter stabilisatie, dus het zou niet uit
maken hoe je ze terugstopt. (die voor de vering uiteraard wel i.v.m. hoogte maar dat lijkt me logisch).
Als je het echt netjes wil doen gewoon naar een straal bedrijfje brengen, al is de auto allang weggeroest voor zo'n achteras doorgeroest is
Heb het alleen niet zelf gedaan, was er wel bij maar kan me niet herinneren dat dat spannend was. Ze zitten er ook alleen ter stabilisatie, dus het zou niet uit
maken hoe je ze terugstopt. (die voor de vering uiteraard wel i.v.m. hoogte maar dat lijkt me logisch).
Als je het echt netjes wil doen gewoon naar een straal bedrijfje brengen, al is de auto allang weggeroest voor zo'n achteras doorgeroest is
Re: Xabre's 19 16V
ja dat snap ik maar ik wil 't er gewoon netjes uit laten zien, mooi hoogglans zwart zometeen
19 16V Register - just kick a little somethin' for them cars that be bumpin'
- MaartenJan
- BerichtenCOLON 426
- GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57
Re: Xabre's 19 16V
Snap ik ook tot in de puntjes perfect
Re: Xabre's 19 16V
als ik eerlijk ben, op die achteras zit ook haast geen roest, alleen wat vliegroest en wat rondom de beugeltjes voor de leidingen
19 16V Register - just kick a little somethin' for them cars that be bumpin'
- MaartenJan
- BerichtenCOLON 426
- GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57
Re: Xabre's 19 16V
Dat ding zit vaak ook enorm in de "weet ik het" gesmeerd, dus dat roest ook niet zo hard
Re: Xabre's 19 16V
vanmiddag even gegoogled en op een hoop andere autoforums gebruiken ze ook hg ontroester, super agressief goedje op basis van fosforzuur, eerst met staalborstel erover en dan met dat goedje inkwasten.. dit zojuist gedaan, aantal uren laten zitten en dan afspuiten met water.. eventueel behandeling herhalen... zullen zien
http://www.rustbuster.nl/Roest/HG_Roestomvormer.htm
http://www.rustbuster.nl/Roest/HG_Roestomvormer.htm
19 16V Register - just kick a little somethin' for them cars that be bumpin'
- MaartenJan
- BerichtenCOLON 426
- GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57
Re: Xabre's 19 16V
interessant, ben benieuwd naar het resultaat!