Zo ff een update doen, Donderdag met Menno de 19 16v turbo gemapped.
Nu had ik ineens het probleem dat er 1 injector begon te lekken afgelopen weekend, balen tot de max.
Woensdag avond met Ronald nog naar gekeken, bleken de rubbertjes helemaal slap en zacht geworden aan de injectie rail kant alsof ze aan het oplossen waren.
Gelukkig had Ronald nog vier goede liggen die er op geprikt en alles weer dicht.
We hadden het vermoeden dat er geen bal klopte van de turbo druk meter, woensdag nog even wat getest maar dat bracht niet veel duidelijkheid.
Toen ik vanavond met Menno aan mappen was werd ons vermoeden bevestigd, de turbo stond op zijn low boost stand en draaide amper 0,4 bar.
Ondanks een pis hete motor en turbo toch snel voor elkaar gekregen om de actuator stang op het tweede gaatje te zetten zonder de handen te branden ;D
En toen.... HOLY SHIT! wat een verschil!!! hij ging al erg lekker maar nu... down right evil zoals dat ding er vandoor gaat!!!!
Het is nu 1 en al power van 2000 tot 7000 rpm, je krijgt nu echt dat licht in je hoofd gevoel bij volle acceleratie
Er is helaas ook minder nieuws, het laatste overblijfsel van de oude turbo staat op het punt van omvallen, de actuator lekt wat.
Na een tijdje stil gestaan te hebben voor de garagebox (Menno was de chip aan het schrijven) en de ECU en al weer op zijn plek doen liep ie wel weer normaal, kwam denk ik omdat de boel inmiddels wat afgekoeld was.
Gelukkig kom je er makkelijk bij en is dit vrij eenvoudig op te lossen, balen doe ik wel met het weekend voor de deur.
Nu is hij gemapped, gaat hij als de brandweer kan ik er niet mee rijden
Helaas geen filmpjes gemaakt, bovendien lukt je nu dat toch niet meer met een telefoon in je hand.
Je moet echt beide handjes stevig aan het stuur houden bij volle acceleratie de torque steer is nu best pittig
Wordt vervolgd!!