Roald's 19 16v ph2

Laat ons weten hoe ver je bent met jouw bolide!
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door Roald »

Ha Ronald,

Daar had ik het met Xabre laatst nog over, zei toen nog jij hebt er volgens mij iets van rond de 276 in hangen als ik me goed herinner, zat ik er toch dichtbij :)
Zelf vond ie met die assen rijden niet zo'n heel erg success vandaar dat ik een wat rustiger nokkenas profiel op het oog had, want ook die van Xabre trekt onderin niet echt super.
Wat Geert van RTC aan droeg (260/258) leek mij zinniger, dan hou je het koppel onderin en heb je toch beduidend scherpere assen als standaard dus zou ie bovenin lekker door moeten gaan.
Volgens Patrick (ptrGTE) zouden de grotere Mégane kleppen daar ook aan mee moeten helpen.
Bart hier rijd met 264/258 setje rond die heeft bijna dezelfde config als ik en die deed 148 aan de wielen in goes, ik heb alleen iets meer compressie (10,3:1) en grotere kleppen

Kan het spul wel langs brengen maar heb voorlopig er nog geen nokkenassen bij, moet even kijken met het geld hoe ik uit kom de komende tijd, sinds ik weer bij KLM zit is het allemaal een paar honderd euro per maand krapper geworden, vanaf januari krijg ik het beter dan bespaar ik me mezelf best wel een boel geld per maand.
Nu krijg ik aankomende maand wel een leuke storting maar dat kan ik ook niet allemaal uitgeven, een deel er van moet helaas voor andere zaken gereserveerd worden.

Dan heb ik nog nodig:

- Koppakking set
- kop bouten
- Distributie set
- Nieuwe motorsteunen (lijkt me geen overbodige luxe na 21 jaar en 260.000 KM)
- koppeling set (zoals je hebt gemerkt ook geen overbodige luxe)
- injectoren ? geen idee of de huidige F7P injectoren geschikt zijn of dat ik beter voor 802's kan kiezen ?
- wide band lambda sensor
- Uitlaat spruitstuk Megane 2.0 16v (mee bezig heb er 1 gevonden)
- Voorpijp Megane 2.0 16v (mee bezig heb er 1 gevonden)\
- Kat Megane 2.0 16v of kat vervanger (misschien heb je er die nog 1 liggen)
- Nieuw KVS potje
- Middenpijp (demperloos) maar die zal misschien iets wat custom gemaakt moeten worden, huidige is van een 1.4 clio meen ik, en de huidge contstructie is ruk (katalysator heeft flens met 4 boutgaten en de middenpijp een flens met 2 boutgaten waardoor de pakking eeuwig lekt)
Misschien heb jij daar nog een goed idee voor als er iets is wat standaard past en de correcte inwendige diameter heeft, dat er hooguit een andere flens aan de eind demper zijde opgezet moet worden.

Verder wil ik alle steuntjes en dingetjes onder de motorkap (veepootbrug,koelfan ding,luchtfilter steun etc etc) laten stralen en coaten zodra we de ouwe trouwe F7P er uit getrokken hebben.
Dat kost maar een paar tientjes en is ook zo klaar.

Kortom ik zie nog wel een 1000 tot 1200 euro vanaf nu (inclusief de nokkenassen+tandwielen) die ik nog nodig heb om het er allemaal in te krijgen.
Dus ik vrees dat ik moet wachten tot mei (vakantie geld) dat ik pas de laatste dingen kan kopen en we het blok er definitief in kunnen hangen.

Wat we wel op korte termijn kunnen doen is:

-Die achteras er onder hangen
-achter remklauwen vervangen (heb ik liggen)
-RS Remmerij monteren voorkant (adapterplaten,klauwen en HRC heb ik liggen)

Enige wat ik daar nog voor moet hebben is:

-Bewerkte fuse stukken (zal Bart van het forum hier eens voor PM'en of hij nog een set heeft liggen)
-Schijven en blokken (gezien de huidige toch zo goed als op zijn vind ik het zonde om hier nog geld aan te besteden)
Anything worth doing is worth doing right!
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door Jacques »

Beetje motivering tijdens je blok opbouwen https://www.youtube.com/watch?v=WyvxTLxVA4Y
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door Roald »

Die motivatie is er al gelukkig, maar een beetje meer is nooit weg natuurlijk :)

Nog altijd zou ik willen dat mijn 19 16v deed zoals in onderstaande filmpje (is al wel eens gepost hier)

http://youtu.be/UmzD5uAlwoI

Wie weet ooit eens in de toekomst :D

Ik heb trouwens een set fusees via Bart gevonden (FS1 hier op het forum) om de RS Remmerij er eindelijk op te kunnen gaan zetten.
Naaf+lagers moeten nog wel er uit worden geperst voor ze bewerkt kunnen worden.

Kwam afgelopen weekend nog Chris tegen hier van het forum (had een rode 19 16v ph1) helaas is zijn 19 16v er ook niet meer (gesloopt)
Anything worth doing is worth doing right!
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door Jacques »

Ik laat de flens en het lager altijd zitten en span het fusee op met een M10 tegen het bed van de freesbank.
Bijlagen
100_5330klein.jpg
100_5330klein.jpg (60.53 KiB) 12688 keer bekeken
100_5327klein.jpg
100_5327klein.jpg (36.53 KiB) 12688 keer bekeken
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door Roald »

Ah ok, dus als ik ze bij je langs breng kan ik die beter nog even laten zitten.
Gok dat lagers niet super meer zijn dus wil er uiteindelijk wel nieuwe in zetten.
Anything worth doing is worth doing right!
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door Jacques »

Als je speling voelt moet je ze vervangen, anders gewoon laten zitten. Je kunt ze ook preventief vervangen.
fs1
BerichtenCOLON 647
GeregistreerdCOLON Zo 08 Nov 2009, 17:11

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door fs1 »

ene kant zit veel spel op, de andere kant niet, maar ik heb verder niks meer vernomen...
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door Roald »

Crap helemaal vergeten het geld over te maken, ga het meteen doen :)
Anything worth doing is worth doing right!
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door Roald »

Geld is in inmiddels overgemaakt, zie je RTC inbox voor adres enzo :D
Anything worth doing is worth doing right!
fs1
BerichtenCOLON 647
GeregistreerdCOLON Zo 08 Nov 2009, 17:11

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door fs1 »

ik heb het gezien, ik hou de rekening in het oog, ik moet die dingen ook nog demonteren :-(
BUTTON_POST_REPLY