Roald's 19 16v ph2
GeplaatstCOLON Za 16 Mei 2009, 09:46
Zo en nu tijd om m'n project topic hier in ere te herstellen, is een kopie van m'n RTC topic maar dat mag de pret niet drukken uiteraard.
Eerst even wat foto's zoals de auto was toen ik deze kocht:
En een bestuurdersstoel die nog origineel en helemaal HEEL is! geen slijtplekken,scheuren etc!
Immiddels zijn er paar kleine veranderingen aan de auto gedaan alleen heb ik er geen foto's van gezien ik nog steeds 's werelds meest crappy digi cam heb.
Done tot nu toe:
-Gele mistlichten immiddels vervangen voor de witte versie.
-Laguna Lip is onderweg immiddels, hoop ik dinsdag in huis te hebben
To Do:
-Kofferbak slot maken (gaat niet altijd goed mee op slot, wel open op de AB) (torx setje kwijt grrr!)
-Trekhaak demonteren
-Laguna lip er op zetten
-Stereo weer inbouwen (mis het subje ) (gaat er in juni weer in)
-verlagen (+/- 3,5 cm) tevens andere/betere schokbrekers er op.
-Voorkant opnieuw spuiten wegens behoorlijke steenlag vorming, tevens is mijn motorkap ooit onder garantie vervangen (het bekende roest probleem) echter heb ik hierdoor wel een klein kleurverschil tussen motorkap en de rest.
-6 juni gaat de 19 naar Ronald toe voor een nieuwe D-riem+loop&Spanrol tevens ook (preventief) Drijfstanglagers vervangen.
Update over opnieuw spuiten:
Gisteren via mijn manager misschien een goed adresje gehad voor opnieuw te laten spuiten van de gehele voorkant, ff afwachten nog!
To do list langere termijn:
-Velgen+banden
-RS Remmnen upgrade
-2.0 ombouw, weet alleen nog niet in welke hoedanigheid of ik de F7P laat ombouwen of een F7R blok er in of toch maar dromen van een 2.0 Clio RS blok+bak etc.
-ik zit er toch steeds harder aan te denken een Clio RS blok+bak er in te hangen sinds ik die R5 van Zoet racing ermee heb gezien op de openings meeting van de RTC.
Als het in een 5 past moet het ook in een 19 passen alleen de ham vraag is hoe tot nu toe, het lijkt me toch dat het niet ff zo plug&play is als met een F7R blok van een megane type 1 2.0 16v
Aanschaf prijs van de blokken lijken mee te vallen, zie bijvoorbeeld de megane RS versie van de F4R regelmatig voorbij komen voor prijzen zoals rond de 2300 euro en ze claimen dat ie dan nog nieuw is ook, vraag me af hoe realistisch is deze prijs ?
Maar goed ik wil de NA versie van de Clio hebben, gezien een turbo blok wel leuk is maarja dan word het echt een sprintkanon en dat komt door het hoge koppel de gemiddelde bochten snelheid niet ten goede doordat het koppel er zo keihard in knalt met een turbo.
En het bochtengedrag van de auto wil toch erg graag behouden/verbeteren omdat het juist 1 van de kwaliteiten is van de 19 16v.
Voordeel van een 2,0 16v Clio RS bak+blok optie vind ik toch dat het allemaal op elkaar is afgestemd en dat het ook heel blijft (gelet op vermogen/koppel en dus het heel houden van bak/diff/aandrijfassen etc) zover dat kan met een Renault uiteraard
Het venijn van dit hele verhaal ligt toch echter in hoe het er in te krijgen en tegen welke (aanvaardbare) kosten ?
Als iemand hier wat idee-en over wil/kan spuien hoor ik het heel graag!
Tot zover voorlopig!
Eerst even wat foto's zoals de auto was toen ik deze kocht:
En een bestuurdersstoel die nog origineel en helemaal HEEL is! geen slijtplekken,scheuren etc!
Immiddels zijn er paar kleine veranderingen aan de auto gedaan alleen heb ik er geen foto's van gezien ik nog steeds 's werelds meest crappy digi cam heb.
Done tot nu toe:
-Gele mistlichten immiddels vervangen voor de witte versie.
-Laguna Lip is onderweg immiddels, hoop ik dinsdag in huis te hebben
To Do:
-Kofferbak slot maken (gaat niet altijd goed mee op slot, wel open op de AB) (torx setje kwijt grrr!)
-Trekhaak demonteren
-Laguna lip er op zetten
-Stereo weer inbouwen (mis het subje ) (gaat er in juni weer in)
-verlagen (+/- 3,5 cm) tevens andere/betere schokbrekers er op.
-Voorkant opnieuw spuiten wegens behoorlijke steenlag vorming, tevens is mijn motorkap ooit onder garantie vervangen (het bekende roest probleem) echter heb ik hierdoor wel een klein kleurverschil tussen motorkap en de rest.
-6 juni gaat de 19 naar Ronald toe voor een nieuwe D-riem+loop&Spanrol tevens ook (preventief) Drijfstanglagers vervangen.
Update over opnieuw spuiten:
Gisteren via mijn manager misschien een goed adresje gehad voor opnieuw te laten spuiten van de gehele voorkant, ff afwachten nog!
To do list langere termijn:
-Velgen+banden
-RS Remmnen upgrade
-2.0 ombouw, weet alleen nog niet in welke hoedanigheid of ik de F7P laat ombouwen of een F7R blok er in of toch maar dromen van een 2.0 Clio RS blok+bak etc.
-ik zit er toch steeds harder aan te denken een Clio RS blok+bak er in te hangen sinds ik die R5 van Zoet racing ermee heb gezien op de openings meeting van de RTC.
Als het in een 5 past moet het ook in een 19 passen alleen de ham vraag is hoe tot nu toe, het lijkt me toch dat het niet ff zo plug&play is als met een F7R blok van een megane type 1 2.0 16v
Aanschaf prijs van de blokken lijken mee te vallen, zie bijvoorbeeld de megane RS versie van de F4R regelmatig voorbij komen voor prijzen zoals rond de 2300 euro en ze claimen dat ie dan nog nieuw is ook, vraag me af hoe realistisch is deze prijs ?
Maar goed ik wil de NA versie van de Clio hebben, gezien een turbo blok wel leuk is maarja dan word het echt een sprintkanon en dat komt door het hoge koppel de gemiddelde bochten snelheid niet ten goede doordat het koppel er zo keihard in knalt met een turbo.
En het bochtengedrag van de auto wil toch erg graag behouden/verbeteren omdat het juist 1 van de kwaliteiten is van de 19 16v.
Voordeel van een 2,0 16v Clio RS bak+blok optie vind ik toch dat het allemaal op elkaar is afgestemd en dat het ook heel blijft (gelet op vermogen/koppel en dus het heel houden van bak/diff/aandrijfassen etc) zover dat kan met een Renault uiteraard
Het venijn van dit hele verhaal ligt toch echter in hoe het er in te krijgen en tegen welke (aanvaardbare) kosten ?
Als iemand hier wat idee-en over wil/kan spuien hoor ik het heel graag!
Tot zover voorlopig!