Roald's 19 16v ph2
Re: Roald's 19 16v ph2
goedzo!
Re: Roald's 19 16v ph2
Goed bezig
Re: Roald's 19 16v ph2
Netjes, schiet ook mooi op nu
Re: Roald's 19 16v ph2
Dank je, ja gaat hard nu hopelijk met 3 a 4 weken rijden
Foto van de huidige stand van zaken:
Foto van de huidige stand van zaken:
Anything worth doing is worth doing right!
Re: Roald's 19 16v ph2
Progressie wordt er gemaakt aan de 19 16v.
Vorig weekend is de verlaagde achteras er onder gezet.
Eindelijk staat mijn 19 16v na bijna 4 jaar weer even hoog op alle vier de wielen.
Tevens ook 10mm spacers rondom gemonteerd, aan de voorkant was dit nodig ivm de Brembo klauwen.
Achter zijn de spacers puur optisch omdat de wielen standaard zo eng ver de wielkasten invallen.
Ook de nieuwe remklauwen+remblokken achter zijn gemonteerd+nieuwe handremkabels.
Nieuwe 24mm HRC zit er inmiddels ook op.
Brembo klauwen definitief gemonteerd samen met de 280mm schijven.
Stuk beter gezicht zo
Vorige week de Lambda regeling in de ECU aan te laten zetten dus die 'to do' is ook weer van de lijst.
ECU zit ondertussen ook weer op zijn plek.
Ook zijn er weer wat to do's bij gekomen helaas.
-Remleidingen achter opnieuw maken vanaf de remslangen (gesneuveld met omwisselen van de achterbrug zat iets wat vast na 22 jaar )
-Turbo was helaas slechter dan verwacht, er is besloten een gloednieuwe er op te zetten.
Nadeel is kost weer aardig wat, voordeel is dat de nieuwe een ball bearing turbo is ipv journal, dat zou weer sneller moeten op spoelen.
Die is maandag binnen en zal ik dinsdag in huis hebben.
Tevens ook eindelijk een garagebox op loopafstand van mijn woning gevonden, kan de 19 16v voortaan binnen slapen.
Nog interessant promotie materiaal gevonden in de garagebox
Shiiiiiit die stickert is ouder dan ik
Vorig weekend is de verlaagde achteras er onder gezet.
Eindelijk staat mijn 19 16v na bijna 4 jaar weer even hoog op alle vier de wielen.
Tevens ook 10mm spacers rondom gemonteerd, aan de voorkant was dit nodig ivm de Brembo klauwen.
Achter zijn de spacers puur optisch omdat de wielen standaard zo eng ver de wielkasten invallen.
Ook de nieuwe remklauwen+remblokken achter zijn gemonteerd+nieuwe handremkabels.
Nieuwe 24mm HRC zit er inmiddels ook op.
Brembo klauwen definitief gemonteerd samen met de 280mm schijven.
Stuk beter gezicht zo
Vorige week de Lambda regeling in de ECU aan te laten zetten dus die 'to do' is ook weer van de lijst.
ECU zit ondertussen ook weer op zijn plek.
Ook zijn er weer wat to do's bij gekomen helaas.
-Remleidingen achter opnieuw maken vanaf de remslangen (gesneuveld met omwisselen van de achterbrug zat iets wat vast na 22 jaar )
-Turbo was helaas slechter dan verwacht, er is besloten een gloednieuwe er op te zetten.
Nadeel is kost weer aardig wat, voordeel is dat de nieuwe een ball bearing turbo is ipv journal, dat zou weer sneller moeten op spoelen.
Die is maandag binnen en zal ik dinsdag in huis hebben.
Tevens ook eindelijk een garagebox op loopafstand van mijn woning gevonden, kan de 19 16v voortaan binnen slapen.
Nog interessant promotie materiaal gevonden in de garagebox
Shiiiiiit die stickert is ouder dan ik
Anything worth doing is worth doing right!
Re: Roald's 19 16v ph2
ik zag het al op rtc forum, hier even commentaar geven, dat ziet er heel goed uit roald! nu nog terug de originele velgen eronder!
Re: Roald's 19 16v ph2
Dank je Bart, maar dat gaat niet meer in verband met de Brembo klauwen.
Anything worth doing is worth doing right!
Re: Roald's 19 16v ph2
Nice Roald!!
Re: Roald's 19 16v ph2
De laatste puntjes worden nu aangepakt, Ronald heeft op prachtige wijze de intercooler steuntjes gemaakt en het sleepoog gemodificeerd.
Mooi staaltje custom engineering.
Ook is de gloednieuwe T28 ballbearing turbo gearriveerd en er op gezet.
Remsysteem is inmiddels ook af, de Goodridge staalomvlochten remslangen zitten er ook op.
Tevens is ook de olie retour vanaf de turbo in orde gemaakt zoals het hoort (zat niet echt fris)
Foto's:
De nieuwe turbo:
Inmiddels ook alle slangen aangesloten, vanaf de stappenmotor zat nog een noodslangetje, nu ook done.
Nou we dachten er te zijn, done klaar finished, APK en proefvliegen maar... toen besloot de motor ineens maar op 3 cilinders te gaan lopen...
Bleek cilinder 4 geen druk meer op bouwen... paniek moment tot de max...
In eerste instantie leek er een inlaat klep verbrand te zijn of iig niet goed (vreemd meestal gebeurd dat met uitlaat kleppen), via het bougie gat was er iig geen ravage te zien, dat was iig een goed teken.
Je bent meteen bang dat er een stukje klep de motor is uitgevlogen via de nieuwe turbo etc etc met alle schade van dien
Gisteren heeft Ronald de kop er af gehaald en tot mijn grote opluchting blijkt 1 inlaat klep niet helemaal lekker meer te sluiten, verder niks afgebroken of wat dan ook.
in cilinder 4 komen iig 2 nieuwe inlaat kleppen en de rest slijpt Ronald voor de zekerheid opnieuw in.
Voor alle zekerheid laten we ook de injectoren even testen, gezien we al zoveel tegenslagen gehad hebben met dit project nemen we geen enkel risico meer.
Foto's van de cilinders, wel wat vegen maar gelukkig niks schokkends
Dus als alles nou eens een keer doet wat het moet doen kan de 19 16v volgende week of die week er op eindelijk voor de APK!
Mooi staaltje custom engineering.
Ook is de gloednieuwe T28 ballbearing turbo gearriveerd en er op gezet.
Remsysteem is inmiddels ook af, de Goodridge staalomvlochten remslangen zitten er ook op.
Tevens is ook de olie retour vanaf de turbo in orde gemaakt zoals het hoort (zat niet echt fris)
Foto's:
De nieuwe turbo:
Inmiddels ook alle slangen aangesloten, vanaf de stappenmotor zat nog een noodslangetje, nu ook done.
Nou we dachten er te zijn, done klaar finished, APK en proefvliegen maar... toen besloot de motor ineens maar op 3 cilinders te gaan lopen...
Bleek cilinder 4 geen druk meer op bouwen... paniek moment tot de max...
In eerste instantie leek er een inlaat klep verbrand te zijn of iig niet goed (vreemd meestal gebeurd dat met uitlaat kleppen), via het bougie gat was er iig geen ravage te zien, dat was iig een goed teken.
Je bent meteen bang dat er een stukje klep de motor is uitgevlogen via de nieuwe turbo etc etc met alle schade van dien
Gisteren heeft Ronald de kop er af gehaald en tot mijn grote opluchting blijkt 1 inlaat klep niet helemaal lekker meer te sluiten, verder niks afgebroken of wat dan ook.
in cilinder 4 komen iig 2 nieuwe inlaat kleppen en de rest slijpt Ronald voor de zekerheid opnieuw in.
Voor alle zekerheid laten we ook de injectoren even testen, gezien we al zoveel tegenslagen gehad hebben met dit project nemen we geen enkel risico meer.
Foto's van de cilinders, wel wat vegen maar gelukkig niks schokkends
Dus als alles nou eens een keer doet wat het moet doen kan de 19 16v volgende week of die week er op eindelijk voor de APK!
Anything worth doing is worth doing right!