Roald's 19 16v ph2
Re: Roald's 19 16v ph2
Ik wil de 2.0 eigenlijk even als tussenstap doen gezien na het bougie incident mijn vertrouwen in de F7P behoorlijk gedaald is.
Dan kan ik een turbo nog wat verder voren schuiven na wat reken werk haal ik het net niet om volgend jaar daar aan te beginnen.
Dan kan ik een turbo nog wat verder voren schuiven na wat reken werk haal ik het net niet om volgend jaar daar aan te beginnen.
Anything worth doing is worth doing right!
Re: Roald's 19 16v ph2
Turbo's zijn voor mietjes.Xabre schreefCOLONIk mis nog 2 turbo's.
Re: Roald's 19 16v ph2
Gisteren bij Ronald de 19 16v eindelijk wat lager op zijn pootjes gezet.
Voor zijn er -50 mm veren onder gekomen wat het uiterlijk van de auto een hoop goed doet, no more 4x4
Echter hebben we helaas alleen de voorkant kunnen doen, de achteras bleek al heel snel een onmogelijke opgave te worden.
Niet eens omdat de torsie assen muurvast zaten maar omdat een oelewapper kennelijk al eens de achteras heeft geprobeerd te verlagen en de zaak lichtelijk om zeep heeft geholpen.
Het Lijkt er op dat er een bout in gedraaid is, die is afgebroken en daarna er af gezaagd, kortom einde verhaal word dus een andere achteras.
Daarna de skirt er maar weer snel opgezet en het een dag genoemd.
Dus er komt nog een verlaging part II
Verder kleine update op 2.0 16v, Ronald had het goede idee om de F7R te voorzien van een standalone management systeem zodat we de F7R kop kunnen behouden welke uiteraard een betere flow heeft dan een F7P kop.
Er zullen wel F7P nokkenassen in gaan om zo het beste van beide werelden te krijgen, low end torque maar ook lekker door gaan hoog in de toeren.
En dan nu foto's
Voor zijn er -50 mm veren onder gekomen wat het uiterlijk van de auto een hoop goed doet, no more 4x4
Echter hebben we helaas alleen de voorkant kunnen doen, de achteras bleek al heel snel een onmogelijke opgave te worden.
Niet eens omdat de torsie assen muurvast zaten maar omdat een oelewapper kennelijk al eens de achteras heeft geprobeerd te verlagen en de zaak lichtelijk om zeep heeft geholpen.
Het Lijkt er op dat er een bout in gedraaid is, die is afgebroken en daarna er af gezaagd, kortom einde verhaal word dus een andere achteras.
Daarna de skirt er maar weer snel opgezet en het een dag genoemd.
Dus er komt nog een verlaging part II
Verder kleine update op 2.0 16v, Ronald had het goede idee om de F7R te voorzien van een standalone management systeem zodat we de F7R kop kunnen behouden welke uiteraard een betere flow heeft dan een F7P kop.
Er zullen wel F7P nokkenassen in gaan om zo het beste van beide werelden te krijgen, low end torque maar ook lekker door gaan hoog in de toeren.
En dan nu foto's
Anything worth doing is worth doing right!
Re: Roald's 19 16v ph2
als ik het zo hoor, moeten de torsiestaven er toch nog uit te kloppen zijn? dat lukt altijd
Re: Roald's 19 16v ph2
Dat heb je mischien gehoord maar zo werkt het helaas niet, hier is al iemand anders mee bezig geweest, er zaten afgebroken bouten in de torsiestaaf en er was een stuk vanaf geslepen om de roest weg te krijgen. kan het wel gaan proberen maar asje wisselen gaat sneller
- MaartenJan
- BerichtenCOLON 426
- GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57
Re: Roald's 19 16v ph2
Eruit kloppen lukt altijd, dat pielen met schroefdraad en een torsiestaaf trekker lukt inderdaad zelden, zeker als het schroefdraad ook nog vernaggeld is.
Re: Roald's 19 16v ph2
Kortom dus zoals Ronald al zei, gewoon achteras wisselen is makkelijker, zeker gezien die ronald nog heeft de assen zeker weten makkelijk los komen
Anything worth doing is worth doing right!
Re: Roald's 19 16v ph2
Hi Roald, wat toekomst muziek? http://www.forum-meca.com/viewtopic.php ... 10683f6cc1
F7R 710 met turbo. Altijd leuk. Ik was wat aan het browsen.
F7R 710 met turbo. Altijd leuk. Ik was wat aan het browsen.
Re: Roald's 19 16v ph2
Hoi Jacques, ik had hem al via RTC gezien, misschien inderdaad leuk voor de toekomst, interessant leesvoer
Voorlopig ga ik eerst met de 2.0 rond rijden met alleen een custom map en snellere nokkenassen er in, zal me al wel weer even tevreden houden.
Voorlopig ga ik eerst met de 2.0 rond rijden met alleen een custom map en snellere nokkenassen er in, zal me al wel weer even tevreden houden.
Anything worth doing is worth doing right!
Re: Roald's 19 16v ph2
Hoe staat het met dit project?