R19 !6V

Hier kun je jezelf even introduceren....
peternanbanjin
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON Wo 30 Dec 2009, 22:27

R19 !6V

Bericht door peternanbanjin »

Hallo, mijn naam is Peter en ik ben een liefhebber van de R19. Helaas heeft mijn huidige 16V wat kuren en ik denk erover hem te verkopen.
De pluspunten zijn leren bekleding, schoon interieur, goede staat carosserie, raamlijsten zonder bubbels, afgelopen jaar vernieuwd: startmotor, radiator, koppelingsplaten, kabel, drukgroep en pedaal, nieuwe uitlaat vanaf spruitstuk: rechte pijp met sportcat, uitlaat voor r19 chamade met dubbele pijp.
De APK verloopt op 15-01-2010.
Wil je een bod doen, of de minpunten weten stuur een pm svp. Ik wil em niet op marktplaats kwijt maar als het moet aan iemand die r wat mee kan en wil.
Kan je een offerte geven voor het herstel van de manko's aan deze wagen, pm zeer zeker! Komt tijd komt raad.
op deze link is foto 10 de mijne:
http://cid-c6ab510c1488a0ed.skydrive.li ... 88A0ED!169
Gebruikers-avatar
chris19
BerichtenCOLON 91
GeregistreerdCOLON Di 02 Jun 2009, 08:12

Re: R19 !6V

Bericht door chris19 »

Hallo Peter, welkom op het forum.
Waarom kan je de minpunten niet gewoon hierbij zetten?
---------------------------------------------------------------
Renault 19 1.8 16V Ph1. '91
---------------------------------------------------------------
peternanbanjin
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON Wo 30 Dec 2009, 22:27

Re: R19 !6V

Bericht door peternanbanjin »

LOL :lol:
Nou zie het is nogal wat en ik weet niet of dat allemaal uit mijn portemonnaie te wringen is en evt wil ik em dan wel graag aan een andere fan kwijt die wat handiger is.
De APK verloopt op 15 januari.
Grootste probleem daarvoor is de ABS storing. Lampje brand al een jaar. Ik heb een compleet ABS systeem te koop zien staan incl computer. Weet echter niet of dit zomaar over te zetten is en dat de storing dan weg is.
Daarnaast doet de kilometerteller niks meer. Een garage zegt dat het aan de kabel ligt, die krijgt ie echter niet los. De andere garage wijt het aan de klok.
Onlangs is ook de versnellingsbak aan het gillen gegaan. Deze is ook wel te koop, en geen APK punt dacht ik.
Wie kan hiervoor een prijsopgave maken? per PB, want zwart.
Dus de ABS systeem overzetten en de klok repareren.
En evt, maar geen haast de bak vervangen.
Ik rij er nu niet in, vanwege de bak, kan em wel slepen met mijn nieuwe Laguna 2.2 cDi.
Of doe een bod, wel redelijk per PB.

Kilometerstand is moeilijkte zeggen, vanwege de kaduke klok, blok is goed, stationair rond de 950, trekt hard en trekt ook door. Bij rustig rijgedrag kan makkelijk 1 op 11 gehaald worden als brandstofverbruik.
joeri16v
BerichtenCOLON 88
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 17:25

Re: R19 !6V

Bericht door joeri16v »

ABS lampje kun je eruit halen (heb ik ook gedaan) komt ie iig gewoon door de keuring, en heb je daarna genoeg tijd om het op te lossen/verwijderen.
KM-kabel is vrij makkelijk te vervangen, gewoon hard trekken (wel uitkijken voor je handen)
Versnellingsbak is iets moeilijker, maar ook nog wel op te lossen
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Xabre
BerichtenCOLON 461
GeregistreerdCOLON Ma 25 Mei 2009, 19:35

Re: R19 !6V

Bericht door Xabre »

Met die ABS zou ik wel oppassen.

Beste is hele ABS systeem eruit te slopen en vervangen voor een ouderwets systeem. Benodigdheden: rembekrachtiger, hoofdremcylinder, wat nieuwe leiding, nippels en flink wat tijd!

KM Tellerkabel kan flink vast zitten. Er zit een witte bordpin op de bak, die moet je er eerst uithalen. Tellerbak stuk is erg onwaarschijnlijk.
19 16V Register - just kick a little somethin' for them cars that be bumpin'
peternanbanjin
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON Wo 30 Dec 2009, 22:27

Re: R19 !6V

Bericht door peternanbanjin »

Xabre schreefCOLON witte bordpin op de bak,
Bedoel je 'borgpin'?
En weet iemand of de versnellingsbak een APK punt is?
Gebruikers-avatar
Xabre
BerichtenCOLON 461
GeregistreerdCOLON Ma 25 Mei 2009, 19:35

Re: R19 !6V

Bericht door Xabre »

ja sorry borgpin

nee is geen afkeurpunt
19 16V Register - just kick a little somethin' for them cars that be bumpin'
peternanbanjin
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON Wo 30 Dec 2009, 22:27

Re: R19 !6V

Bericht door peternanbanjin »

verkopen of toch door de apk loodsen? Mijn laguna heeft ook al een nieuwe distributieset en stuurpomp nodig en de centen houden niet over zo. Er staan wel een paar leuke 3 deurs te koop en het gaat om het model/concept toch?
Gebruikers-avatar
Xabre
BerichtenCOLON 461
GeregistreerdCOLON Ma 25 Mei 2009, 19:35

Re: R19 !6V

Bericht door Xabre »

tja, das je eigen keuze, zonder apk levert ie altijd minder op
19 16V Register - just kick a little somethin' for them cars that be bumpin'
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: R19 !6V

Bericht door Jacques »

Welk ABS systeem heb je? Bendix of Bosch. Bosch is het repareren waard. Bendix kun je beter meteen vervangen. Indien je het wilt vervangen heb ik nog wel de handleiding. Het is een compilatie van alle info van team1916V. Bendix systeeem kun je herkennen aan het vierkant hooggeplaatste remvloeistofreservoir en dit systeem heeft geen servo (rembekrachtiger) tegen het schutbord.
BUTTON_POST_REPLY