Joopieboy - 19 1.4e 8v

Hier kun je jezelf even introduceren....
Gebruikers-avatar
MaartenJan
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57

Re: Joopieboy - 19 1.4e 8v

Bericht door MaartenJan »

Ziet er goed uit! Hoe bevallen de bilsteins?

Een subtielere lip zou wel mooier zijn, bijv. van een megane I...
Niels
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON Vr 28 Aug 2009, 17:30

Re: Joopieboy - 19 1.4e 8v

Bericht door Niels »

Mooie 19 zo, verlagen staat echt veel mooier. De espace lip is wel erg lomp ja, en als we toch aan het zeuren zijn: vind de uitlaat ook een beetje over-kill :mrgreen:
Maare gewoon doen wat je zelf het mooiste vind natuurlijk :oops:
Joopieboy
BerichtenCOLON 111
GeregistreerdCOLON Wo 02 Dec 2009, 19:51

Re: Joopieboy - 19 1.4e 8v

Bericht door Joopieboy »

Thnx. :mrgreen:

Bilsteins stuiteren goed iig, naar school in belgië is wel iets minder over het beton en door de gaten in de weg, je vullingen klapperen eruit, maar het rijd wel stukken beter, meer feeling in het stuur, heerlijk!

Nu nog eens uitzoeken waarom hij ondanks alles nog ligt trilt in het stuur en het dashboard ook ligt trilt... :roll:

De lip is wel wat grof ja, ook wel eens zitten denken aan de megane lip, maar dan moet ik weer zien uit te vogelen hoe die voorbumper vastzit, popnagels uitboren, zorgen dat de gaten van de nieuwe lip hetzelfde is, etc. Mja, het schraapt wel lekker haha. :mrgreen:

Uitlaat is ook wel wat lomp ja, liever een 110mm op zelfs 90mm remus of het liefst een devil gehad, eventueel dubbele pijp of wat dan ook, maar word wel weer bak en braad werk, dus sja...

Maar zo heb ik die wagen gekocht met die uitlaat en lip. :D
Gebruikers-avatar
MaartenJan
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57

Re: Joopieboy - 19 1.4e 8v

Bericht door MaartenJan »

Je hebt ook een keer op 15inch gereden toch? Had je trillingen toen ook? Meestal is het gewoon of niet goed gebalanceerd of kromme velgen.
Joopieboy
BerichtenCOLON 111
GeregistreerdCOLON Wo 02 Dec 2009, 19:51

Re: Joopieboy - 19 1.4e 8v

Bericht door Joopieboy »

De trilling is alleen stationair tijdens het lopen van de motor bij stilstand, gewoon het blok zelf denk ik wat een beetje trilt.

Velgen zijn gebalanceerd toen er nieuwe banden opkwamen, en ook is de auto met de nieuwe ophanging uitgelijnd, stuur moet alleen recht terug gemonteerd worden want hij is op de stuurstang oid recht gezet, stuur heeft een kleine hoek naar links nu, stuur vrij raar haha. Maar op de snelweg loopt ie iig mooi door zo. :)
Gebruikers-avatar
MaartenJan
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57

Re: Joopieboy - 19 1.4e 8v

Bericht door MaartenJan »

Owh oke, ja dat is niet zo spannend, motorsteuntje.
Joopieboy
BerichtenCOLON 111
GeregistreerdCOLON Wo 02 Dec 2009, 19:51

Re: Joopieboy - 19 1.4e 8v

Bericht door Joopieboy »

Motorsteun die los zit of een uitgesleten rubber?

Damn heb ik daarvoor zoveel lopen zoeken en doen, beetje een idee of dit makkelijk te verhelpen is en of dit een dure reparatie kan worden?
Meeste doe ik bij een kennis dus dat is het niet echt, maar als je een nieuwe motorsteun moet halen voor weet ik hoeveel geld dan rijd ik wel door met een lichte trilling. :mrgreen:

Maar dankjewel voor alle hulp trouwens, echt top!
Gebruikers-avatar
Xabre
BerichtenCOLON 461
GeregistreerdCOLON Ma 25 Mei 2009, 19:35

Re: Joopieboy - 19 1.4e 8v

Bericht door Xabre »

motorsteunen op ebay kosten geen drol.. febi's voor 15 tot 20 euro

voor de cabrio's apk afgelopen zomer ook een setje gekocht
19 16V Register - just kick a little somethin' for them cars that be bumpin'
Gebruikers-avatar
MaartenJan
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57

Re: Joopieboy - 19 1.4e 8v

Bericht door MaartenJan »

kennis is er om te delen, het is altijd moeilijk zeggen op afstand maar het klinkt als een motorsteuntje.
Rubber kan uitgedroogd / hard zijn, dan trilt het ook lekker door. Niet zo duur, zie Xabre :)
En ook niet zo spannend om te vervangen ;)
Joopieboy
BerichtenCOLON 111
GeregistreerdCOLON Wo 02 Dec 2009, 19:51

Re: Joopieboy - 19 1.4e 8v

Bericht door Joopieboy »

Ok top, bedankt. Weet ik dat ook weer.

En hoe kun je het gemakkelijkste nakijken welke motorsteun het is, of koop je die rubbers voor in de steunen als set zoals bv de wiellagers. Die voor de voorkant en de achterkant beiden als set verkocht worden?

@Xabre: wat waren jouw klachten met de motorsteun dat je die vervangen hebt?


En trouwens nog een ding, sorry dat ik zoveel blijf vragen, maar mijn stuur staat in de hoogste stand en met insturen hoor ik regelmatig een kraakje, kunnen dit de stuurkogels zijn of iets in die richting? Invetten van de stuurrubbers (volgens wilco) dat hielp iig niet.
BUTTON_POST_REPLY