info over F4R

Motor-problemen???? kijk hier!
Gebruikers-avatar
MaartenJan
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57

Re: info over F4R

Bericht door MaartenJan »

Xabre schreefCOLONNou ik kan je vertellen het past allemaal met de orginele steunen van je 19. Op het Duitse 19 World forum staan foto's.
En dat is goed nieuws :mrgreen:
Ronald16V
BerichtenCOLON 288
GeregistreerdCOLON Do 30 Apr 2009, 22:53

Re: info over F4R

Bericht door Ronald16V »

Waarom doet iedereen zo belachelijk veel moeite om een RS motor in een 19 te hangen. Hebben jullie uberhaubt wel eens gekeken hoe weinig vermogen die dingen draaien standaard ? een beetje frisse F7R Williams motor komt hard in de buurt.

Wat ik met mijn F7R aan het doen ben slaat helemaal nergens meer op maar ik weet wel dat er met een F7R uit een Williams of desnoods een Megane F7R met F7P/R kop met gemak 185 PK haalbaar. helemaal voor de kosten wat een F4R kost. hufterproof zijn ze ook al niet gebleken, ik zie ze ook veel meer en meer met lagerschade voorbij komen.
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: info over F4R

Bericht door Roald »

Ik heb inderdaad vaker gehoord dat die F4R's maar aan de 155 a 160 pk komen maar welke versie dat precies betreft weet ik niet.
Maar ze kosten wel een aardige bult geld nog 2de hands, voor dat geld heb je wel een mooie frisse F7R met wat leuke upgrades.
Anything worth doing is worth doing right!
Gebruikers-avatar
MaartenJan
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57

Re: info over F4R

Bericht door MaartenJan »

Ja dat is gewoon een keuze. Een F4R is natuurlijk wel een stuk moderner blok en zolang je er regelmatig verse olie ingooit gaan ze echt niet stuk. En ja kwa piek vermogen scheelt het echt niets maar onderin trekt een F4R toch wel een stuk beter.
En lagerschade bij een F4R? Heb je een concreet voorbeeld? Je bent de eerste die het zegt namelijk.
Er rijden er al genoeg rond met 2+ ton op de teller, b.v. de 59-GB-NP, en die is echt nog wel fris.
Afbeelding
(Oktober 2010), heeft in September nog een circuitdag gedaan.

Maar daarentegen ik snap wel wat je bedoeld, een F7R biedt vrijwel net zoveel bang voor minder bucks :)
Ronald16V
BerichtenCOLON 288
GeregistreerdCOLON Do 30 Apr 2009, 22:53

Re: info over F4R

Bericht door Ronald16V »

Ik ben er helaas al een paar tegen gekomen met lagerschade, zelfs bij 180.000 km al. laat ik het er op houden dat dat niet veel beter is dan de gemiddelde F7P/R en dat ik nog geen reden zie voor ombouw. Enkel het koppel onderin maar daar zie ik zelf persoonlijk geen pluspunten, als ik koppel onderin wil hebben koop ik wel een diesel. ;) Daarbij zit je met die fragiele nokkenasverstelling en al die andere onzin die je gratis bij een "moderne" Renault motor krijgt.

Een F7R is gewoon lekker basic, met dopje 13 je multiriem aanspannen, kunstof distributiekapje en verder gewoon een oerdegelijke cilinderkop zonder al die dunne tuimelaartjes en klepstotertjes die alleen maar extra gewicht in de kleppentrein meebrengen. Voor zover zie ik nog weinig voordelen.

Een F7P/R is overigens ook onverwoestbaar zolang er olie in zit, bij 150.000 km preventief lagers wisselen (net als bij een RS) en dat spul gaat echt niet stuk. zie mijn F7P die in mijn Race-19 gelegen heeft, 261.000 km waarvan de laatste 30.000 km alleen maar circuit en alleen maar tussen de 5000 en 7000 RPM. had 'm een waardig afscheid gegunt op het circuit maar hij is nooit gegaan. ligt nu onder mn werkbank weg te roesten..
Gebruikers-avatar
MaartenJan
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57

Re: info over F4R

Bericht door MaartenJan »

Ik ben van mening dat die lagerschade alleen onstaat als je crappy onderhoud of geen onderhoud doet.
In elk geval iets om in de gaten te houden als je zo'n blok opbouwt of een auto met zo'n blok koopt, laten we het daarop houden :mrgreen:

Voor de rest ben ik het wel met je eens dat je met een F7R een stuk gemakkelijker uit bent er in principe minder stuk kan.
michiel
BerichtenCOLON 29
GeregistreerdCOLON Do 24 Mrt 2011, 20:00

Re: info over F4R

Bericht door michiel »

f7p/r gaat ook in de cross niet stuk.gewoon iedere cross nieuwe olie en temp goed in de gaten houden.en niet te vergeten goed warm draaien voordat je gaat trappen.en volgends mij zijn er weinig slechtere omstandig heden te bedenken voor een motor!! vw of opel zie je veel sneller kapot gaan. :D
Ronald16V
BerichtenCOLON 288
GeregistreerdCOLON Do 30 Apr 2009, 22:53

Re: info over F4R

Bericht door Ronald16V »

Warm rijden is heel belangrijk bij de F motoren inderdaad, ik zou die oude F7P van mij zo nog een seizoen terug schroeven in de 19. die gaat het nog wel volhouden ook. ;)
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: info over F4R

Bericht door Jacques »

Mocht er nog eens een held op staan, die een F4R in zijn R19 gaat lepelen, dan heb ik nog de inlassteun om op het rechter binnenspadbord te lassen en zodoende het blok hangend te plaatsen. Een en ander is over van mijn megane blok.
BUTTON_POST_REPLY