Roald's 19 16v ph2

Laat ons weten hoe ver je bent met jouw bolide!
Gebruikers-avatar
MaartenJan
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door MaartenJan »

@Xabre, oke vandaar :) had er anders nog wel 2 liggen maar die zijn niet nieuwstaat (wel netjes).

Laatste laguna type I dateert van januari 2001, dus dat is inderdaad nog wat makkelijker kwa onderdelen als de R19 :)
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door Roald »

MaartenJan schreefCOLON@Xabre, oke vandaar :) had er anders nog wel 2 liggen maar die zijn niet nieuwstaat (wel netjes).

Laatste laguna type I dateert van januari 2001, dus dat is inderdaad nog wat makkelijker kwa onderdelen als de R19 :)
Kun je wel zeggen ja, zit nog steeds op de ruitgeleider links te wachten :(
Anything worth doing is worth doing right!
Gebruikers-avatar
MaartenJan
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door MaartenJan »

Haha, die heb ik 2 jaar geleden dus precies op tijd gehaald rondom (onder & boven), hoefde maar 2 weken te wachten :lol:
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door Roald »

Kuch, nou vandaag bezig geweest met de KM teller kabel, gezien mijn snelheidsmeter alleen nog maar 0 km/h aangeeft sinds een week.
Man o man wat zit dat ding op een nare plek zeg, was iig niet los zowel aan de bak zijde als aan de tellerbak kant, maar eens even kijken hoe nu verder te gaan.
Wel iig het laatste rammeltje opgelost wat ik had, deurpaneel rechts bleek niet helemaal goed vast geklikt te zitten.
Anything worth doing is worth doing right!
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door Roald »

Snelheidsmeter werkt weer, kabel inderdaad gebroken vlak achter de tellerbak, wel een duur kabeltje (met hal gever) 60,- eutjes ex btw

Nu nog het volgende issue oplossen, mijn stuur wiebelt een beetje, lijkt op onbalans in de wielen maar dat is het niet.
Hier had ik al last van voor het ongeluk, destijds linker stuurkogel vervangen met Ronald16v (die was echt gaar) echter wiebelt m'n stuur nog steeds en voelt de auto ook onstabiel aan bij rechtuit rijden.
Stomme is als ik 20 a 30 km gereden heb is het weg en stuurt de auto gewoon zoals het hoort.
Ik weet dat er een minimale speling op de linker binnen kogel zit, echter als die dat is zou het toch niet na 20 a 30 km weg mogen zijn ?
Zowel Ronald16v als Martijn16v zeggen beide dat de speling zo weinig is dat het de moeite van het vervangen niet waard is.
Vraag me echt af waar in het kan zitten (versleten rubber bussen, stabi stang,wiellager etc ?!?)
Anything worth doing is worth doing right!
Gebruikers-avatar
Xabre
BerichtenCOLON 461
GeregistreerdCOLON Ma 25 Mei 2009, 19:35

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door Xabre »

Plakloodje verloren?
19 16V Register - just kick a little somethin' for them cars that be bumpin'
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door Roald »

Nee was het maar zo simpel, na paar km rijden is het weg.
Anything worth doing is worth doing right!
Niels
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON Vr 28 Aug 2009, 17:30

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door Niels »

Dan een aandrijfas of misschien zelfs wel je versnellingsbak? :roll:
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door Roald »

Versnellingsbak zelf lijkt me sterk, ding schakelt echt als nieuw, zit zelf aan een aandrijfas te denken die niet helemaal fris meer is, vandaag weer een flink stuk gereden en na 15 a 20 km was het weg en rijd de auto weer als een zonnetje.
Anything worth doing is worth doing right!
Ronald16V
BerichtenCOLON 288
GeregistreerdCOLON Do 30 Apr 2009, 22:53

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door Ronald16V »

De binnenste homokineet van de rechter as kan wel wat trillingen veroorzaken maar dat doet ie dan alleen bij acceleren onder uit toeren. mijn 19 16V trilt de eerste kilometers ook altijd een beetje maar dat lijkt vooral achter weg te komen. heb het nooit echt gevonden eigenlijk.

Zou overigens bij jou best een draagarmrubber kunnen zijn maar dan moet ie ook wel wat trillen tijdens het remmen.
BUTTON_POST_REPLY