Roald's 19 16v ph2

Laat ons weten hoe ver je bent met jouw bolide!
Ronald16V
BerichtenCOLON 288
GeregistreerdCOLON Do 30 Apr 2009, 22:53

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door Ronald16V »

Dat lijkt er weer op Roald ! kleurtje er op en je kunt weer poetsen :)
fs1
BerichtenCOLON 647
GeregistreerdCOLON Zo 08 Nov 2009, 17:11

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door fs1 »

maar wat zijn nu die andere aangekondigde plannen? dit ziet er uiteraard al heel goed uit, maar er ging toch niets ingrijpends gebeuren ofzoiets?
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door Roald »

fs1 schreefCOLONmaar wat zijn nu die andere aangekondigde plannen? dit ziet er uiteraard al heel goed uit, maar er ging toch niets ingrijpends gebeuren ofzoiets?
ligt er aan wat je niet ingrijpend noemt, maar bij deze zal ik de volledige plannen eens bekend maken 8-)

Door de schade die ik in december heb gereden aan de 16v wilde ik het gelijk maar goed doen en de hele auto eens flink aan te laten pakken.
De linker wielrand moest vervangen worden daar zat inmiddels wat roestvorming op dus daar is een nieuwe ingezet.
Rechter buiten dorpel moest een nieuw stukje in en de bodem (wees Ronald me vorig jaar al op) is toe aan een nieuwe beschermlaag met prut.
Krikpunten etc zijn wonderbaarlijk genoeg nog helemaal gaaf.

Verder zal de 19 helemaal opnieuw gespoten worden in z'n originele kleur (449 blauw) met de volgende extra's:

-Stootstrips,ankerplaten van de spiegels en deurgrepen worden in kleur mee gespoten.
-Bumpers worden strak gemaakt en in de blanke lak mee gespoten zodat deze net zo mooi glimmen als de rest de van de auto.
-Renault 19 logo op de kofferbak komt niet meer terug.
-Trekhaak komt ook niet meer terug (eindelijk van dat lelijke ding af :lol: )
-Laguna lip welke ik al maanden had klaar liggen wordt gemonteerd.
-Nieuwe voorruit (zit een nare steenslag put in welke niet te maken is)
-Deur panelen krijgen een fikse schoonmaak beurt.

Kortom het beestje word als nieuw maar dan net wat beter ;)
Anything worth doing is worth doing right!
fs1
BerichtenCOLON 647
GeregistreerdCOLON Zo 08 Nov 2009, 17:11

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door fs1 »

Roald schreefCOLON Stootstrips,ankerplaten van de spiegels en deurgrepen worden in kleur mee gespoten
dat vind ik persoonlijk een minder vet plan maar verder heel mooie dingen om de auto nog heel lang te houden!
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door Roald »

fs1 schreefCOLON
Roald schreefCOLON Stootstrips,ankerplaten van de spiegels en deurgrepen worden in kleur mee gespoten
dat vind ik persoonlijk een minder vet plan maar verder heel mooie dingen om de auto nog heel lang te houden!
Vind het wel strak staan en ben het na 2 jaar wel zat om steeds die dingen met trim detailer van meguiar's in te smeren om ze zwart te houden :lol:
Anything worth doing is worth doing right!
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door Jacques »

Ik had iets verwacht met uitgebouwde achterschermen, zoals de door Niels getoonde auto. Leuk dat je je auto restaureert, maar nog steeds geen big brakes, F7R etc. (Nou ja. Wat zeur ik nu. Rijd zelf ook nog met een F7P blok.)
Bijlagen
19rally2pz2.jpg
19rally2pz2.jpg (597.83 KiB) 11568 keer bekeken
fs1
BerichtenCOLON 647
GeregistreerdCOLON Zo 08 Nov 2009, 17:11

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door fs1 »

Roald schreefCOLONben het na 2 jaar wel zat om steeds die dingen met trim detailer van meguiar's in te smeren om ze zwart te houden :lol:
een simpele oplossing is om ze wel te spuiten, maar gewoon mat zwart
Gebruikers-avatar
Xabre
BerichtenCOLON 461
GeregistreerdCOLON Ma 25 Mei 2009, 19:35

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door Xabre »

elk jaar nieuwe kopen :D
19 16V Register - just kick a little somethin' for them cars that be bumpin'
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door Roald »

Jacques schreefCOLONIk had iets verwacht met uitgebouwde achterschermen, zoals de door Niels getoonde auto. Leuk dat je je auto restaureert, maar nog steeds geen big brakes, F7R etc. (Nou ja. Wat zeur ik nu. Rijd zelf ook nog met een F7P blok.)
Grotere remmen,motorische en andere upgrades zal de tweede fase zijn, heb de Clio RS remmerij adapterplaten bijvoobeeld al liggen.
De bedoeling was om eerst die upgrades te gaan doen maar door de schade is het dus andersom geworden, auto word eerst in nieuw staat gebracht.
Aan de andere kant nu weet ik wel zeker dat ik een perfecte basis heb voor bijvoorbeeld grotere remmen en motorische upgrades bijvoorbeeld.

Volgende maand komen er eerst nog nieuwe velgen+banden op en daarna is de Clio RS remmerij aan de beurt.
Motorische upgrade staat voor volgend jaar in de planning, ben er nog steeds niet helemaal over uit wat dat gaat worden.
Weet wel zeker dat ik met een compleet standaard F7R geen genoegen zal nemen.
Anything worth doing is worth doing right!
Niels
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON Vr 28 Aug 2009, 17:30

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door Niels »

Maxi bodykit voor een 19 zal wel niet zo makkelijk aan te komen zijn lijkt me? Maar ziet er al weer netjes uit met een nieuw achterscherm, en als de 19 helemaal overgespoten word is ie ook weer erg strak lijkt me 8-)
BUTTON_POST_REPLY