Ronald's Race-19 16V

Laat ons weten hoe ver je bent met jouw bolide!
Arjan
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON Wo 30 Dec 2009, 15:37

Re: Ronald's R19 16V RingRacer

Bericht door Arjan »

Liever dit, dan dat amerikaanse grafhok van je Ronald :P.

Binnenkort kunnen we wel weer even meeten ;)

Deze maand gaat de 19 onder het mes, als hij klaar is geef ik je wel even een gil !

Woi
Joopieboy
BerichtenCOLON 111
GeregistreerdCOLON Wo 02 Dec 2009, 19:51

Re: Ronald's R19 16V RingRacer

Bericht door Joopieboy »

Roald schreefCOLONDat klopt :lol:
Nadat ik LTS autotechniek heb gedaan ben ik naar de autoschool in Apeldoorn gegaan (MBO autotechniek) en toen ben ik in de IT gaan werken :lol:
Ik doe het anders, studeer elektro techniek, werk bij de volvo als algemeen medewerker en sleutel veel zelf aan auto's, mm. :mrgreen:
Ronald16V
BerichtenCOLON 288
GeregistreerdCOLON Do 30 Apr 2009, 22:53

Re: Ronald's R19 16V RingRacer

Bericht door Ronald16V »

Zo, even een update tussendoor.

Van de week de auto even nagekeken na een jaartje racen (5uur NL Circuit en 60 ronden Nurburgring Nordschleife) en dat viel allemaal reuze mee. 2 Fuseekogels, een stukje indrukte dorpel van een glijpartij over een curbstone en een wiellager. dus dat spul van de week even vervangen en meteen een setje Clio Cup schokbrekers gemonteerd en iets meer negatief camber ingesteld.

Vandaag scheen het zonnetje en er was een Vrijrijden dag op Zandvoort dus besloten om de Cupdempers maar eens te testen, viel allemaal wat tegen.. net even te stug naar mijn idee waardoor de voorkant wat aan het stuiteren was bij het uitaccelereren en aanremmen. toch nog een 2,21min gereden tegenover een 2,17min met de oude setup.

Toch nog even 10 minuten film waarvan de eerste 2 ronden een warming up was.

http://www.youtube.com/watch?v=V9T_kunZTCY
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: Ronald's R19 16V RingRacer

Bericht door Roald »

Lekker bezig weer kerel, jammer dat je rondetijd er op achteruit is gegaan met de nieuwe clio cup dempers.
Maar ga je de 2.0 er nog in gooien ?
Anything worth doing is worth doing right!
Ronald16V
BerichtenCOLON 288
GeregistreerdCOLON Do 30 Apr 2009, 22:53

Re: Ronald's R19 16V RingRacer

Bericht door Ronald16V »

Roald schreefCOLONLekker bezig weer kerel, jammer dat je rondetijd er op achteruit is gegaan met de nieuwe clio cup dempers.
Maar ga je de 2.0 er nog in gooien ?
Weinig tijd en interesse op het moment in een motorwissel, er zitten nog wat haken en ogen aan zoals een nieuwe ECU mapping enz. en aangezien er nog wat circuit/racedagen op de planning staan heb ik niet zo veel zin om het betrouwbare spul er uit te trekken.

Ik ben vorig jaar rond deze tijd bijna elke avond aan het sleutelen geweest om het klaar te krijgen voor een Ring weekend en het liep allemaal in een kwartier in elkaar wat dus als gevolg had dat ik 1 avond en een halve nacht bezig ben geweest voor een circuitdag om er weer een lopende motor en toebehoren in te krijgen.

Die schokbrekers gaan er gewoon weer onder vandaan, terug naar Koni-Geel en ondertussen een wat onderzoek doen naar andere veren voor de Cupdempers. daar zit waarschijnlijk het probleem.
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: Ronald's R19 16V RingRacer

Bericht door Roald »

Was die hele ellende van vorig jaar die je had alweer vergeten, maar snap je keuze om de 1.8 er in het laten zitten, hij doet het.
Anything worth doing is worth doing right!
Julianr19
BerichtenCOLON 142
GeregistreerdCOLON Zo 17 Jan 2010, 15:42

Re: Ronald's R19 16V RingRacer

Bericht door Julianr19 »

vet filmpje man!
zoef*
Ronald16V
BerichtenCOLON 288
GeregistreerdCOLON Do 30 Apr 2009, 22:53

Re: Ronald's R19 16V RingRacer

Bericht door Ronald16V »

Gisteravond de 19 16V maar even uit het stof getrokken na een maandje stilstaan, vanmorgen maar eens richting Lelystad gereden om maar eens deel te nemen aan een Wimedo slalomdag op het Midland circuit. dat was een mooie kans om nog even tussendoor wat aanpassingen te testen en de 19 16V in beweging te houden zo voor de RTC Openingsmeeting.

Niet hele geweldige tijden (1.17) gereden maargoed, het ging allemaal wel aardig :) . de Cup dempers nog even een kans gegeven maar ze gaan er nu definitief onder vandaan, alleen maar onderstuur.. onderstuur en nog eens onderstuur.

Wel wat filmpjes gemaakt waarbij het in het 2e filmpje even mis gaat, die bocht was steeds wat kritiek en ergens moet natuurlijk de echte grens gevonden worden... Bij het aanremmen blokkeerde de boel even op een natte plek op de baan, bij insturen had ik al het idee dat de snelheid te hoog was, en uiteraard.. weer onderstuur dus uiteindelijk besloten om de bocht af te breken en 'm rechtuit te zetten en te remmen aangezien er een nare kuil zat achter de curbstone en ik zag het natuurlijk wel gebeuren om daar m'n carterpan er onder vandaan te rijden. uiteindelijk bleef het dus bij wat modder aan de voorbumper. :mrgreen:

http://www.youtube.com/watch?v=rukTd-DO7ZI

http://www.youtube.com/watch?v=vKIVv86a-A8

http://www.youtube.com/watch?v=EKWgNvlfxL8

Er zijn nog wel wat foto's gemaakt maar die komen vast nog wel ergens te voorschijn
Ronald16V
BerichtenCOLON 288
GeregistreerdCOLON Do 30 Apr 2009, 22:53

Re: Ronald's R19 16V RingRacer

Bericht door Ronald16V »

Vanavond toch nog wat foto's gevonden. :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikers-avatar
MaartenJan
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57

Re: Ronald's R19 16V RingRacer

Bericht door MaartenJan »

The sound of understeer, the worst sound in the world :lol: :mrgreen:

wel leuke filmpjes, je bochtsnelheden liggen toch nog wel aardig hoog als je dat zo ziet :)
BUTTON_POST_REPLY