Subframe 16V = subframe standaard 19 ?

Hier kan je terecht voor diverse problemen of oplossingen. Dit is geen tuning-topic.
Gebruikers-avatar
proostjoost
BerichtenCOLON 88
GeregistreerdCOLON Do 03 Sep 2009, 17:35

Subframe 16V = subframe standaard 19 ?

Bericht door proostjoost »

Tsja, geheel in navolging van het buitensportseizoen wat ik net heb afgerond stuur ik sportief weg bij mijn opdrachtgever en confronteer mijn 449 phase 1 met een stoeprand op snelheid. Gevolg: Subframe krom.

Vraag: kan ik een willekeurig subframe gebruiken van een r19 ?

noot:
Zover ik weet zijn alleen de draagarmen langer. Die kan ik dan overzetten.
Heej poppelepee, ga je met ons mee, vlammen in de 16V !
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: Subframe 16V = subframe standaard 19 ?

Bericht door Jacques »

Ik dacht dat Ronald een nieuw standaard subframe gebruikt voor zijn 16V racer. Als dat zo is, dan heb je voor ca 150 euri al een nieuw subframe bij ARTA parsts. Waarschijnlijk moet je nog een gaatje extra boren. Als je wilt vergelijken, tijdens de aankoop. Ik heb hier nog een krom subframe los liggen. Je kunt het ook laten richten bij Herman Minderhout, maar dat lijkt me prijstechnisch niet interessant.

O ja, Ik weet ook nog een sympatiek adresje om je velg te laten richten.
fs1
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON Zo 08 Nov 2009, 17:11

Re: Subframe 16V = subframe standaard 19 ?

Bericht door fs1 »

ik heb me laten vertellen door jo van de rcb dat alle subframes van de 19's hetzelfde zijn, zelfs nog van de eerste meganes
Ronald16V
BerichtenCOLON 288
GeregistreerdCOLON Do 30 Apr 2009, 22:53

Re: Subframe 16V = subframe standaard 19 ?

Bericht door Ronald16V »

Ze zijn wel hetzelfde, ik gebruik zelf een imitatiesubframe van Artaparts maar dan moet ik je er even wat bij vertellen, ik ben ieder raceseizoen toe aan een nieuwe achterste motorsteun omdat de bus uit de steun gedrukt wordt wat resulteert in ijzer op ijzer bij een bocht naar rechts. dat was eerder nooit zo.

Ik vermoed dus dat het 1 en ander niet klopt wat betreft de locatie van die achterste steun, ergens komen de gaten niet overeen. is inderdaad een gewoon R19 subframe. ze leveren er ook maar 1 type. ik ga binnenkort het subframe er onder vandaan halen om te kijken wat nou precies het probleem is.
Gebruikers-avatar
MaartenJan
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57

Re: Subframe 16V = subframe standaard 19 ?

Bericht door MaartenJan »

Van de Megane I is het subframe inderdaad ook gelijk net als alle 19's, ook de draagarmen verschillen niet.
BUTTON_POST_REPLY