veren

Hier kan je terecht voor diverse problemen of oplossingen. Dit is geen tuning-topic.
bazz
BerichtenCOLON 226
GeregistreerdCOLON Di 28 Apr 2009, 18:22

veren

Bericht door bazz »

Vandaag de voor veren moeten vervangen omdat er een veer rechts voor gebroken was,Dit heb ik gedaan met een gebruit setje verlagings veren waar ik de maat niet van weet cq wist
Met het resutaat dat het nu een echte sneeuwschuiver is geworden :lol: (en dat nu als de sneeuw weg is)

Zal maandag even foto`s maken en even prakkedenken wat wijsheid is,voor weer omhoog of achter iets verder omlaag.
Heb ook eigenlijk geen idee wat nu een leuke hoogte is om te zakken :?: mensen nog ideeên en drempel ervaring :?:
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: veren

Bericht door Jacques »

standaardhoogte van 16v is ongeveen 60cm gemeten van het midden van de spatbordrand tot de straat. Zelf ben ik niet kapot van verlaging. Ik heb in Frankrijk ook al eens een katalysator stuk gereden en als ik in de polder uitwijk en in een geul naast de weg kom kan het subframe de straat raken. Als je nog standaard voorveren zoekt, ik heb er nog 6 liggen. Hoeft niet veel te kosten. Gaan uiteraard per stuk weg.
Gebruikers-avatar
MaartenJan
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57

Re: veren

Bericht door MaartenJan »

Je moet sowieso niet te verlagen, dan gaan je draagarmen omhoog staan wat een nadelige invloed op je wegligging heeft.
Heb zelf veren op maat laten maken, verlagen 25 mm, en kwa stugheid passen ze bij de gele koni's. Hiermee staan de draagarmen nog niet omhoog, als je lager gaat gaan ze denk ik omhoog staan, vanaf 35/40 mm gok ik.
Ronald16V
BerichtenCOLON 288
GeregistreerdCOLON Do 30 Apr 2009, 22:53

Re: veren

Bericht door Ronald16V »

Je kunt sowieso wel aardig ver verlagen voor je last van bumpsteer krijgt met een 19 16V, op mijn racer zitten -60 veren en daarmee staan de draagarmen heel iets omhoog wat overigens weinig problemen oplevert, ben nog wel bezig met extenders tussen de fuseekogel om dat weer op te heffen.

Wat betreft de hoogte kun je nog behoorlijk wat, ik kan er nog redelijk goed mee op straat rijden. ik heb echter de katalysator vervangen voor een Devil katvervanger met demper maar die raak ik eigenlijk nooit. bij een ph.2 met Laguna lip raak je iedere drempel die je tegen komt, dat had ik op mijn groene 19 16V...
bazz
BerichtenCOLON 226
GeregistreerdCOLON Di 28 Apr 2009, 18:22

Re: veren

Bericht door bazz »

MaartenJan schreefCOLONJe moet sowieso niet te verlagen, dan gaan je draagarmen omhoog staan wat een nadelige invloed op je wegligging heeft.
Heb zelf veren op maat laten maken, verlagen 25 mm, en kwa stugheid passen ze bij de gele koni's. Hiermee staan de draagarmen nog niet omhoog, als je lager gaat gaan ze denk ik omhoog staan, vanaf 35/40 mm gok ik.
Was en ben er zelf ook niet kapot van,maar op een zaterdag middag moet je het maar doen met de veren die je hebt ;)
bazz
BerichtenCOLON 226
GeregistreerdCOLON Di 28 Apr 2009, 18:22

Re: veren

Bericht door bazz »

Ronald16V schreefCOLONJe kunt sowieso wel aardig ver verlagen voor je last van bumpsteer krijgt met een 19 16V, op mijn racer zitten -60 veren en daarmee staan de draagarmen heel iets omhoog wat overigens weinig problemen oplevert, ben nog wel bezig met extenders tussen de fuseekogel om dat weer op te heffen.

Wat betreft de hoogte kun je nog behoorlijk wat, ik kan er nog redelijk goed mee op straat rijden. ik heb echter de katalysator vervangen voor een Devil katvervanger met demper maar die raak ik eigenlijk nooit. bij een ph.2 met Laguna lip raak je iedere drempel die je tegen komt, dat had ik op mijn groene 19 16V...
Hij stond voor de apk,dus na het afmelden gaat de katvervanger er weer tussen,dus dat moet geen probleem zijn.
Afbeelding
en met deze bumper is hij al vrij laag en gevoelig voor drempels :roll:
Gebruikers-avatar
MaartenJan
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57

Re: veren

Bericht door MaartenJan »

Zo, zeg dat wel ja. Is dat after market of zelf gemaakt?
fs1
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON Zo 08 Nov 2009, 17:11

Re: veren

Bericht door fs1 »

gewoon lekker laag laten bas! voor moeilijk berijdbaar terrein heb je nog andere auto's!
bazz
BerichtenCOLON 226
GeregistreerdCOLON Di 28 Apr 2009, 18:22

Re: veren

Bericht door bazz »

Dit is de voorashoogte
Afbeelding

dit is de achterashoogte
Afbeelding

Dit is de bumperhoogte
Afbeelding

Dus al met al valt het nog mee, maar hij lijkt zo laag door de bumper
De draagarmen staan wel iets omhoog. :?
We gaan het gewoon proberen en als alles mee zit ga ik 11 april naar de rtc meeting en daar wachten dan 2 orginele veren op me en dan gaan die er onder.
bazz
BerichtenCOLON 226
GeregistreerdCOLON Di 28 Apr 2009, 18:22

Re: veren

Bericht door bazz »

Even weer een kleine update :D

Vandaag even weer de orginele voorveren er onder gezet(met dank aan jacques ;) ),want ik was blij met het zachte cabriodak met al dat gehobbel :cry: .Hij was gewoonweg te laag.
Die er onder zaten waren verlagingsveren waar 1 of andere EZEL een winding er af had geslepen,dus die liggen nu in de oud ijzerbak.
BUTTON_POST_REPLY