Pagina 3 van 6

Re: Luchtfilterbak

GeplaatstCOLON Ma 22 Feb 2010, 16:44
door Xabre
Bak op de foto is van een diesel. Mogelijk verschilt die dus.

Re: Luchtfilterbak

GeplaatstCOLON Di 23 Feb 2010, 08:36
door MaartenJan
Bak op de foto komt toch echt uit een benzine ;)

Het klepje is voor warme lucht bij koude motor en is vacuum gestuurd, bij warme motor gaat het klepje dicht uiteraard.

Re: Luchtfilterbak

GeplaatstCOLON Di 23 Feb 2010, 17:42
door Xabre
wel van een 16v dan? zo'n kleppie heb ik helemaal niet

Re: Luchtfilterbak

GeplaatstCOLON Di 23 Feb 2010, 17:49
door fs1
bij mijn 2 eerste 19's ook 2 verschillende luchtfilterbakken, de ene zoals hier, de andere met een hele hoop schroeven, de ene met klepje en de andere zonder, en toch identiek zelfde motor (gewone 1800)

Re: Luchtfilterbak

GeplaatstCOLON Di 23 Feb 2010, 17:52
door Xabre
typisch renault weer :mrgreen: lekker makkelijk

Re: Luchtfilterbak

GeplaatstCOLON Wo 24 Feb 2010, 11:21
door MaartenJan
Niet van een 16v, zie eerder stukje van dit onderwerp :)

Re: Luchtfilterbak

GeplaatstCOLON Wo 03 Mrt 2010, 19:32
door proostjoost
Na veel vijven en zessen eindelijk de trillingsdempers binnen

Re: Luchtfilterbak

GeplaatstCOLON Wo 03 Mrt 2010, 19:34
door proostjoost
Eerst maar eens beginnen met het frame te monteren, wat is tie onwaarschijnlijk groot zeg, kan met niet herinneren dat ie zo groot was.....

Re: Luchtfilterbak

GeplaatstCOLON Wo 03 Mrt 2010, 19:41
door proostjoost
Dit kan niet goed zijn.....
De luchtinlaat zit strak haaks op de filterbak. De uitgang van het filter doet denken dat het inlaatspruitstuk aan de achterzijde van de motor zit.
Conclusie : Frame verkeerd.
Een 1400 heeft de uitlaat en de inlaat aan de achterzijde weet ik nog, maar een 1400 heeft een luchtfilter bovenop, koektrommelmodel. Dit zal dan wel het frame van een 1400e zijn.

Re: Luchtfilterbak

GeplaatstCOLON Wo 03 Mrt 2010, 19:42
door proostjoost
Jaques, had jij nog een bermuda driehoekframe liggen ?