Luchtfilterbak

Hier kan je terecht voor diverse problemen of oplossingen. Dit is geen tuning-topic.
Gebruikers-avatar
proostjoost
BerichtenCOLON 88
GeregistreerdCOLON Do 03 Sep 2009, 17:35

Re: Luchtfilterbak

Bericht door proostjoost »

Nou dit is de foto die ik kreeg van Maarten Jan, kan iemand bevestigen of dit het ding is ?
Bijlagen
luchtfilterbak.jpg
luchtfilterbak.jpg (133.51 KiB) 16097 keer bekeken
Heej poppelepee, ga je met ons mee, vlammen in de 16V !
fs1
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON Zo 08 Nov 2009, 17:11

Re: Luchtfilterbak

Bericht door fs1 »

ik bevestig, dat is nog een makkelijke versie ook, gewoon openklikken om filter te vervangen, je hebt er ook met wel 10 schroeven ofzo ;-)

wel effe checken of onder je open luchtfilter nog dat frame zit waar het origineel luchtfilterhuis op gemonteerd zit (dat wordt er ook wel eens uitgehaald bij plaatsen open lucht filter)
Gebruikers-avatar
MaartenJan
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57

Re: Luchtfilterbak

Bericht door MaartenJan »

Dat frame heb ik er ook wel bij indien nodig :)

Voor het net nog even de verschrikkelijke lak die de vorige eigenaar er in een vlaag van verstandverbijstering er op gespoten heeft afhalen :lol: :!:
Maar dat zei ik al tegen Joost per p.m., en het is spuitbus lak als ik het goed bekeken heb, dus met thinner in no time weg ;)
Gebruikers-avatar
proostjoost
BerichtenCOLON 88
GeregistreerdCOLON Do 03 Sep 2009, 17:35

Re: Luchtfilterbak

Bericht door proostjoost »

Thanx FS1, Ik ga de bak wel met een hogedrukreiniger te lijf.
Maarten Jan kan jij mij pm-en met een rekeningnummer, pm ik weer terug met een adres.
Heej poppelepee, ga je met ons mee, vlammen in de 16V !
Gebruikers-avatar
MaartenJan
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57

Re: Luchtfilterbak

Bericht door MaartenJan »

PB ;)
Gebruikers-avatar
proostjoost
BerichtenCOLON 88
GeregistreerdCOLON Do 03 Sep 2009, 17:35

Re: Luchtfilterbak

Bericht door proostjoost »

Jaaaa, het was even een gevecht met de TNT maar ik heb de boel binnen, van het weekend maar eens kijken of ik de m'n enau kan voorzien van een frisse adem.
Heej poppelepee, ga je met ons mee, vlammen in de 16V !
Ronald16V
BerichtenCOLON 288
GeregistreerdCOLON Do 30 Apr 2009, 22:53

Re: Luchtfilterbak

Bericht door Ronald16V »

Jacques schreefCOLONHet luchtfilterhuis zelf komt ook in sommige megane's van het type 1 voor en in sommige R19's. Maar dan heb je alleen het plastic huis. Uiteindelijk heb je het metalen frame nodig waar het filterhuis op staat, het filterhuis, de rubber slang van luchtfilterhuis naar spruitstuk en nog de slang van luchtfilter naar de voorzijde auto nodig. Dus met alleen een luchtfilterhuis ben je er niet. Ik zou de hele bende uit een 19 16v slopen. Ik weet er momenteel geen te staan. Ik zag bij Ronald dat hij gewoon een universeel filter gebruikt. Het filter zit helemaal in de linker hoek ter hoogte van de chassisbalk en het filter is gewoon met een plastic pijp aan het inlaatrubber bevestigd. Is natuurlijk ook een optie. Het ziet er lekker clean uit. Misschien kan Ronald indien gewenst een plaatje maken.
Heb zo even geen plaatje maar dat is opzich wel een oplossing alleen niet echt voor straatgebruik. het filter hangt vrij laag bij de grond voor het linker voorwiel en aangezien ik er vrijwel alleen mee op het circuit rijd (praktisch alleen als het droog is) kan dat wel.. als het regent moet ik het filter altijd even omdraaien omdat ie anders nat wordt, als mijn 2.0 motor er weer in komt ga ik het sowieso weer aanpassen.. daar was ie net iets te duur voor :)
Gebruikers-avatar
MaartenJan
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57

Re: Luchtfilterbak

Bericht door MaartenJan »

Water injectie dus :lol: :D

Joost heeft nu lucht filter + frame gekregen, setje slangen had ik alleen niet meer of beter gezegd
zelf nog in gebruik. Maar goed, dat is altijd te regelen, desnoosd een paar siliconen slangen oid :)
Gebruikers-avatar
proostjoost
BerichtenCOLON 88
GeregistreerdCOLON Do 03 Sep 2009, 17:35

Re: Luchtfilterbak

Bericht door proostjoost »

Ik heb de bak al weer wat weken in bezit.
Ik ben een tijd geleden al begonnen met mijn zoektocht naar nieuwe diabolo rubbers voor de bevestiging van het ding. Gaat alleemaal traaaaaag. Ik hoop binnnekort hier foto's te plaatsen van hoe het erin zit.

Joost
Heej poppelepee, ga je met ons mee, vlammen in de 16V !
Gebruikers-avatar
proostjoost
BerichtenCOLON 88
GeregistreerdCOLON Do 03 Sep 2009, 17:35

Re: Luchtfilterbak

Bericht door proostjoost »

Ik zie trouwens dat er in die orginele luchtfilterbak een klepje zit wat kiest tussen lucht of lucht en verband houd met vacuum. Weet iemand hier iets meer van ? Is dit misschien een onderdeel van de benzine dampafzuiging wat orgineel is gemonteerd ?

Normaal zie je op deze plaats defrostreerinrichting: motor warm => koude lucht, motor koud => warme lucht.
Heej poppelepee, ga je met ons mee, vlammen in de 16V !
BUTTON_POST_REPLY