Luchtfilterbak

Hier kan je terecht voor diverse problemen of oplossingen. Dit is geen tuning-topic.
Gebruikers-avatar
proostjoost
BerichtenCOLON 88
GeregistreerdCOLON Do 03 Sep 2009, 17:35

Luchtfilterbak

Bericht door proostjoost »

Ik wil van mijn sportluchtfilter af, maar ik heb geen filterbak, nooit gehad ook. Nou was ik op de sloop laatst voor wat omega-meuk en heb gelijk tussen de modellen met de ruit gekeken en ging er vanuit dat die filterbak 19 16V niet exclusief 19 16V zou zijn maar op meer modellen zit.
Iemand een idee waar het zelfde onderdeel is toegepast, misschien scenic ?
Heej poppelepee, ga je met ons mee, vlammen in de 16V !
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: Luchtfilterbak

Bericht door Jacques »

Het luchtfilterhuis zelf komt ook in sommige megane's van het type 1 voor en in sommige R19's. Maar dan heb je alleen het plastic huis. Uiteindelijk heb je het metalen frame nodig waar het filterhuis op staat, het filterhuis, de rubber slang van luchtfilterhuis naar spruitstuk en nog de slang van luchtfilter naar de voorzijde auto nodig. Dus met alleen een luchtfilterhuis ben je er niet. Ik zou de hele bende uit een 19 16v slopen. Ik weet er momenteel geen te staan. Ik zag bij Ronald dat hij gewoon een universeel filter gebruikt. Het filter zit helemaal in de linker hoek ter hoogte van de chassisbalk en het filter is gewoon met een plastic pijp aan het inlaatrubber bevestigd. Is natuurlijk ook een optie. Het ziet er lekker clean uit. Misschien kan Ronald indien gewenst een plaatje maken.
Gebruikers-avatar
MaartenJan
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57

Re: Luchtfilterbak

Bericht door MaartenJan »

Ik heb nog wel een filterbak van een 1.8 8v met frame staan, weet niet of die hetzelfde is?
fs1
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON Zo 08 Nov 2009, 17:11

Re: Luchtfilterbak

Bericht door fs1 »

is identiek, bij de meeste r19's (uitzonderingen zijn de turbodiesel, de 16v's met airco (de 1400's weet ik niet) die hebben een langwerpig filterhuis van metaal)

er zijn wel nog 2 versies van, in sommige zit iets van elektronica in, maar heb geen idee waarvoor dat dient
Gebruikers-avatar
MaartenJan
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57

Re: Luchtfilterbak

Bericht door MaartenJan »

In dat geval mag je hem wat mij betreft komen halen, prijs is vastgesteld op 0,- euro ;)
Dan heb je alleen nog slangen nodig want die heb ik niet liggen.
Joopieboy
BerichtenCOLON 111
GeregistreerdCOLON Wo 02 Dec 2009, 19:51

Re: Luchtfilterbak

Bericht door Joopieboy »

Niet alleen de 1400's hebben een afwijkende bak, tussen 1400 en 1400 energy, tussen 1400 en de 1700, en de 1700 en een 1400 energy, en er zit zelfs verschil tussen sommige 1800's heb ik gezien. En idd, bevestigingsmateriaal, beugels, slangen, etc etc, heb je allemaal nodig!
Gebruikers-avatar
proostjoost
BerichtenCOLON 88
GeregistreerdCOLON Do 03 Sep 2009, 17:35

Re: Luchtfilterbak

Bericht door proostjoost »

Bedankt voor je tips Jaques, ik ga maar eens een belrondje doen lang de grote sloperijen, tenzij maartenjan in de buurt woont natuurlijk. Overigens heb ik die slangen wel. Weet alleen niet waar die allereerste slang (filter-in) uitmond.
Heej poppelepee, ga je met ons mee, vlammen in de 16V !
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: Luchtfilterbak

Bericht door Jacques »

De slang "luchtfilter in" zit vast aan dat rechthoekige plastic raam om je radiateur en pakt de koude lucht voor je radiator. In geval van nood heb ik dat raam nog liggen.
Gebruikers-avatar
MaartenJan
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57

Re: Luchtfilterbak

Bericht door MaartenJan »

@joost, ik woon in Assen en zie net dat je uit breda / den haag komt, dus niet bepaald in de buurt :)
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: Luchtfilterbak

Bericht door Jacques »

TNT post????
BUTTON_POST_REPLY