divers advies/info gezocht

Hier kan je terecht voor diverse problemen of oplossingen. Dit is geen tuning-topic.
destenation
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON Ma 19 Okt 2009, 13:09

divers advies/info gezocht

Bericht door destenation »

Beste renault liefhebbers,

voor mijn eigen 19-16v ben ik nog opzoek naar de volgende onderdelen/informatie: (zal binnenkort even de voorstel pagina invullen met foto's erbij :D )

- ik heb inmiddels diverse 19's met een enkele ruitenwisser aan de voorkant, kan iemand mij vertellen hoe je dit kunt realiseren?
is dit zelf aan te passen of is er hiervoor een set te koop?

- heeft er ook iemand heldere koplamp glazen voor de PH-II of iemand enig idee waar die te krijgen zijn?

- en tot slot heb ik het volgende probleem: mijn 19 is rondom verlaagd, liggen bsa racing velgen onder met banden: 195-50-15 en voorzien van een open-air filter, spaghettie spruitstuk en een aangepaste chip. het "grote" probleem is nu dat ik fanatiek doortrek de auto in de 1ste 3 versnellingen gaat spinnen. iemand enig idee hoe dit op te lossen is?

alvast bedankt voor eventuele tips of advies
Ronald16V
BerichtenCOLON 288
GeregistreerdCOLON Do 30 Apr 2009, 22:53

Re: divers advies/info gezocht

Bericht door Ronald16V »

destenation schreefCOLON- en tot slot heb ik het volgende probleem: mijn 19 is rondom verlaagd, liggen bsa racing velgen onder met banden: 195-50-15 en voorzien van een open-air filter, spaghettie spruitstuk en een aangepaste chip. het "grote" probleem is nu dat ik fanatiek doortrek de auto in de 1ste 3 versnellingen gaat spinnen. iemand enig idee hoe dit op te lossen is?
Fatsoenlijke banden monteren... ik heb met 180 PK gereden in een R19 16V en dat was nog prima aan de grond te krijgen op droog wegdek, die 153Nm koppel van de originele 1.8 trekt nog geen worst van een warm dak dus ik denk dat je het daar moet zoeken.

Geen dank he !
Ronald16V
BerichtenCOLON 288
GeregistreerdCOLON Do 30 Apr 2009, 22:53

Re: divers advies/info gezocht

Bericht door Ronald16V »

destenation schreefCOLON- en tot slot heb ik het volgende probleem: mijn 19 is rondom verlaagd, liggen bsa racing velgen onder met banden: 195-50-15 en voorzien van een open-air filter, spaghettie spruitstuk en een aangepaste chip. het "grote" probleem is nu dat ik fanatiek doortrek de auto in de 1ste 3 versnellingen gaat spinnen. iemand enig idee hoe dit op te lossen is?
Fatsoenlijke banden monteren... ik heb met 180+ PK gereden in een R19 16V en dat was nog prima aan de grond te krijgen op droog wegdek, die 153Nm koppel van de originele 1.8 trekt nog geen worst van een warm dak dus ik denk dat je het daar moet zoeken.

Geen dank he !
Gebruikers-avatar
MaartenJan
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57

Re: divers advies/info gezocht

Bericht door MaartenJan »

Inderdaad, met bokkie wokkie banden kun je zelfs een twingo laten spinnen in de eerste paar versnellingen :lol:
Zou dat lucht filter eruit gooien voor origineel met inlegfilter of hij moet ergens koude lucht happen.

Heldere koplampen zijn of waren verkrijgbaar bij Reichard Motorsport.
Niels
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON Vr 28 Aug 2009, 17:30

Re: divers advies/info gezocht

Bericht door Niels »

Kosten slechts 629 euro excl. verzendkosten :mrgreen:
Joopieboy
BerichtenCOLON 111
GeregistreerdCOLON Wo 02 Dec 2009, 19:51

Re: divers advies/info gezocht

Bericht door Joopieboy »

Wat een prijs... En idd banden zijn erg belangrijk, zelf onder mijn 19 met maar 80pk merkte ik verschil met standaard dunlop bandjes en goodyear eagle f1 en pirelli p zero nero.
De laatste is iig een echte aanrader, super banden ook nat!
Niels
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON Vr 28 Aug 2009, 17:30

Re: divers advies/info gezocht

Bericht door Niels »

Enkele ruitenwisser is niet leverbaar voor een 19 dacht ik, misschien dat ze dan die van een clio 1 gebruiken. Die is namelijk wel leverbaar en past misschien ook wel op een 19, of is evt. passend te maken? :roll:
Marcel
BerichtenCOLON 112
GeregistreerdCOLON Do 25 Jun 2009, 23:03

Re: divers advies/info gezocht

Bericht door Marcel »

Eenarmige ruitenwisser voor een R19 heb ik wel een duitse beschrijving voor gevonden op renault19world.de
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Marcel
BerichtenCOLON 112
GeregistreerdCOLON Do 25 Jun 2009, 23:03

Re: divers advies/info gezocht

Bericht door Marcel »

MaartenJan schreefCOLONInderdaad, met bokkie wokkie banden kun je zelfs een twingo laten spinnen in de eerste paar versnellingen :lol:
Zou dat lucht filter eruit gooien voor origineel met inlegfilter of hij moet ergens koude lucht happen.

Heldere koplampen zijn of waren verkrijgbaar bij Reichard Motorsport.
Er is ook een franse site waar je heldere koplampen kon bestellen voor zowel de phase 1 als 2. Ben alleen de link kwijt. :?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ronald16V
BerichtenCOLON 288
GeregistreerdCOLON Do 30 Apr 2009, 22:53

Re: divers advies/info gezocht

Bericht door Ronald16V »

Ruitenwissermotor van een Clio lijkt TOTAAL niet op de wissermotor van een 19 16V..
BUTTON_POST_REPLY