divers advies/info gezocht

Hier kan je terecht voor diverse problemen of oplossingen. Dit is geen tuning-topic.
Niels
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON Vr 28 Aug 2009, 17:30

Re: divers advies/info gezocht

Bericht door Niels »

Ow, dan word dat dus nix. Maar je originele ruitenwisser aanpassen zoals op die duitse site lijkt me ook niet echt makkelijk :? Vraag me dan af hoe ze die 1 arm ruitenwissers maken op een 19, en of het uberhaupt wel veel mooier staat dan origineel...
Joopieboy
BerichtenCOLON 111
GeregistreerdCOLON Wo 02 Dec 2009, 19:51

Re: divers advies/info gezocht

Bericht door Joopieboy »

El cheapo manier is 1 losmaken en verwijderen, de ander losmaken, optillen, verdraaien en terug vast schroeven. Nadeel is wel dat je maar weinig beeld hebt als het regent...
Niels
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON Vr 28 Aug 2009, 17:30

Re: divers advies/info gezocht

Bericht door Niels »

Dan maakt de ruitenwisser te weinig slag om de hele ruit te pakken, dan zou je ook zoals op de duitse 19 16v site staat de aandrijf-arm van de ruitenwisser moeten inkorten, en een langere wisser moeten monteren. Makkelijkste en beste lijkt me toch een (originele Bonrath) 1-arm wisser kopen van een ander merk/type auto die redelijk hetzelfde is als de 19, maar welke is dat... :roll:
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: divers advies/info gezocht

Bericht door Roald »

Of gewoon de originele ruitenwissers houden :mrgreen:
Anything worth doing is worth doing right!
Joopieboy
BerichtenCOLON 111
GeregistreerdCOLON Wo 02 Dec 2009, 19:51

Re: divers advies/info gezocht

Bericht door Joopieboy »

Precies!

Zijn er nog mensen met ervaring van de ruitenwisser bladen? Die imitatie flatblades en aero twins schijnen belabberd te zijn, ik heb zelf nu normale valeo krengen erop maar die strepen alleen maar, bosch schijnt wel goed te zijn, en dan heb je de versie met spoiler bij de bestuurders kant en zonder. En welke maten hebben wij op de 19 eigenlijk? 50 cm voor en 30cm achter toch?
Gebruikers-avatar
Xabre
BerichtenCOLON 461
GeregistreerdCOLON Ma 25 Mei 2009, 19:35

Re: divers advies/info gezocht

Bericht door Xabre »

ik had de goedkoopste flexwipers gekocht op ebay die ik kon vinden, nog prima ook :mrgreen: http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0386338587 voor nog geen 15 euro hoef je de deur nog niet uit haha
19 16V Register - just kick a little somethin' for them cars that be bumpin'
Joopieboy
BerichtenCOLON 111
GeregistreerdCOLON Wo 02 Dec 2009, 19:51

Re: divers advies/info gezocht

Bericht door Joopieboy »

Geen strepen of zooi? Dat is waarom ik die goedkopere niet zo durven kopen, en pasvorm is verder ook goed, niet dat ze klapperen als je 120 rijd ofzo. :P
Ronald16V
BerichtenCOLON 288
GeregistreerdCOLON Do 30 Apr 2009, 22:53

Re: divers advies/info gezocht

Bericht door Ronald16V »

Ik heb altijd originele Renault wissers er op, zijn niet veel duurder dan die Valeo dingen en zullen wel dezelfde kwaliteit hebben, betaalde 19 euro ofzo voor een setje :)
fs1
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON Zo 08 Nov 2009, 17:11

Re: divers advies/info gezocht

Bericht door fs1 »

ik heb ook van 1 of andere goeikoop merk die flatblades steken sinds een paar weken, alle wissers zijn trouwens 50cm, zowel voor als achter, niks van strepen, niks geluid, ook niet als de ruit droog is
destenation
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON Ma 19 Okt 2009, 13:09

Re: divers advies/info gezocht

Bericht door destenation »

danku danku voor de vele reacties.

- de koplampjes laat ik momenteel maar voor wat ze zijn. (849 euro voor een setje angel-eyes is toch iets te gek :D )
- de enkele ruitenwisser gaan we zelf proberen te maken,
- alleen wat het "spin"probleem betreft, er liggen pirelli banden omheen iemand enig idee of dat dat ook met vering/schokdempers te maken kan hebben?
BUTTON_POST_REPLY