afwijking

Problemen / oplossingen over het plaatwerk en body van de 19 16V. Dit is geen tuning-topic!
Gebruikers-avatar
mark2daan
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 23:44

afwijking

Bericht door mark2daan »

onze cabrio heeft sinds wij hem kochten een afwijking tussen het rechter voorscherm en de bijrijders deur
ik bedoel voor mijn gevoel moet het scherm iets meer naar binnen maar dat gaat niet
nu mijn vraag kan het zijn dat ik de deur aan de scharnierzijde iets naar buiten kan stellen of moet ik het toch in het scherm zoeken?
word een klusje voor deze winter dan staat hij lekker binnen (voor het eerst sinds hij in ons bezit is)
r19 16v cabrio '93, renault laguna '99 1600 16v
Gebruikers-avatar
proostjoost
BerichtenCOLON 88
GeregistreerdCOLON Do 03 Sep 2009, 17:35

Re: afwijking

Bericht door proostjoost »

Dag Mark,
Ik was vroeger autoschadehersteller en heb al menig deel afgehangen.
Allereerst zijn niet niet alle de delen bij naden even vormvast, soms van origine niet, en imitatiedelen hebben over het algemeen nog meer manipuleerwerk nodig om het te laten smoelen.

Delen van de kop stel je als volgt af, gebruik je vinger toppen om een continue naad te meten, of de hoogte van twee plaatdelen te vergelijken. Maak bij het laatste een stekende beweging met de handpalm en vingers vlak over de plaat glijdend.

- stel je motorkap; maak de naden naar je koplamp mooi gelijk L/R
- Stel de naden tussen scherm en kap netjes parallel, hoekjes van plaatdelen moeten netjes op gelijke lengte eindigen
- Stel de naad tussen deur en scherm af, het scherm staat een fractie meer naar buiten dan de deur, niet zichtbaar, slechts voelbaar. Wanneer de deur meer naar buiten ligt krijg je windgesuis.

Tip: probeer niet alles in een keer goed te krijgen, stel eerst globaal en daarna steeds subtieler.
Zet boutjes op "slepen" je kan de delen dan wel beween maar ze staan niet los.

succes
Heej poppelepee, ga je met ons mee, vlammen in de 16V !
Gebruikers-avatar
mark2daan
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 23:44

Re: afwijking

Bericht door mark2daan »

bedankt voor je reactie
zal deze winter een leuk klusje worden ga het in ieder geval proberen
mischien was dit het best haalbare maar dat wil ik zelf ook vaststellen en als dat het geval is moet ik ermee leren leven
r19 16v cabrio '93, renault laguna '99 1600 16v
BUTTON_POST_REPLY