bosch abs verwijderen / vervangen

Een moeilijk onderwerp!
fs1
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON Zo 08 Nov 2009, 17:11

bosch abs verwijderen / vervangen

Bericht door fs1 »

gisteren dus bij de universele garage eraan begonnen, alle abs troep eruit, was bosch trouwens, dus ms niet echt nodig? (hoofdcilinder stond wel bendix op) en normale hoofd en andere cilinder erin, so far so good :-) toen we de 4 remleidingen wouden gaan aansluiten zagen we pas dat 2 ervan een grotere aansluiting hebben dan de andere 2 die wel passen dus (maar die grote niet)

bas gaat vandaag eens op zoek naar verloop aansluitingen voor me maar ik ben wel benieuwd naar alle mogelijke oplossingen, ik had het topic over de bendix goed nagelezen en daar stond dat alles zomaar moest passen, de lengte van de leidingen was alleszins geen probleem

het 2de issue, ook in dat topic van de bendix staat dat de kabelboom van de abs een aparte is en makkelijk te verwijderen zou zijn? hm, daar heb ik niet veel van gemerkt helaas, is het gewoon kwestie van em te volgen en dan overal los te koppelen enzo? want die loopt toch naar overal en nog wat heen zo lijkt...
Gebruikers-avatar
Xabre
BerichtenCOLON 461
GeregistreerdCOLON Ma 25 Mei 2009, 19:35

Re: bosch abs verwijderen / vervangen

Bericht door Xabre »

bosch? dan is je auto van 1994 of later? dat had je kunnen laten zitten, das een prima systeem

klopt ja, alle bedrading volgen en verwijderen, kijk even op de sloop voor een kabelboomje wat aan de dop van het vloeistofpotje zit, zo werkt je dashboard lampje ook weer als er te weinig vloeistof in zit
19 16V Register - just kick a little somethin' for them cars that be bumpin'
fs1
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON Zo 08 Nov 2009, 17:11

Re: bosch abs verwijderen / vervangen

Bericht door fs1 »

dat stekkertje voor aan dat vaatje is gewoon aanwezig en is gewoon kwestie van op het andere te zetten, dus da's een makkie :-)

nja, er was niet echt veel remdruk op het pedaal en heb zelf ook pas gezien dat het bosch was nadat het eruit lag ;-) ... komt wel goed zeer binnekort, en dan kan ik er ook eindelijk mee beginnen rondrijden, ook al is nog niet al het papierwerk rond
Dakloze
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON Wo 13 Jul 2011, 20:09

Re: bosch abs verwijderen / vervangen

Bericht door Dakloze »

ook ik heb een bosch systeem (als ik het goed heb gezien, auto is idd van 94)
het abs lampje gaat regelmatig branden, maar remt wel gewoon normaal.
Alleen vandaag was het even vreemd toen ik vanaf de apk keuring naar huis reed,
ik wilde remmen en het pedaal was keihard meteen losgelaten en opnieuw remmen en toen was het wel goed.
Iemand een idee hoe dit kan, en hoe kan ik de abs uit laten lezen?
Ik zie namelijk geen odp stekker op de gebruikelijk plaats zitten.
Heb geen zin dit te krijgen op het moment dat ik een noodstop moet maken.

ps links voor nieuwe sensor op, rechts voor schoon gemaakt, achter niets aan gedaan
(maar net voordat ik hem kocht is er achter nieuwe remschijven en lagers op gekomen.
Never drive faster, than your guardian angel can fly.
BUTTON_POST_REPLY