achteras 1800 tegenover 1800 16v

Een moeilijk onderwerp!
fs1
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON Zo 08 Nov 2009, 17:11

achteras 1800 tegenover 1800 16v

Bericht door fs1 »

naar aanleiding van xabre z'n project topic waar ik foto's zie van een mooie achteras, wat zijn de precieze verschillen tussen de volledige achteras van de 16v tegenover de gewone 1800? hetgene ik op die foto zie, ziet er namelijk al hetzelfde uit?
*verschillende staven?
*trommels en schijven (uiteraard) bevestiging hiervan?
*remleidingen?
*hoe zit het met de handrem bij de schijfremmen?
*...?
Gebruikers-avatar
MaartenJan
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57

Re: achteras 1800 tegenover 1800 16v

Bericht door MaartenJan »

Bevestigingspunten voor remklauw, de staven inderdaad, remdruk begrenzer (anders).
Maar zou gewoon een 16V achteras regelen gezien je de auto helemaal netjes 16V wil maken,
remleidingen zijn hetzelfde. Kwa remmen maakt het weinig uit of je schijven of trommels hebt, trommels
remmen zelfs beter. Probleem met trommels is alleen de warmte afvoer.
fs1
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON Zo 08 Nov 2009, 17:11

Re: achteras 1800 tegenover 1800 16v

Bericht door fs1 »

MaartenJan schreefCOLONBevestigingspunten voor remklauw
o, dus als ik het goed begrijp is het dus gewoon onmogelijk om de as om te bouwen dus van niet-16v naar wel-16v?
Gebruikers-avatar
MaartenJan
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57

Re: achteras 1800 tegenover 1800 16v

Bericht door MaartenJan »

Ik twijfel nog, heb het niet helemaal helder voor de geest, het zou ook kunnen zijn dat de bevestiging voor de remklauw
aan de ankerplaten vastzit. dan kun je het uiteraard wel overzetten....
Gebruikers-avatar
Xabre
BerichtenCOLON 461
GeregistreerdCOLON Ma 25 Mei 2009, 19:35

Re: achteras 1800 tegenover 1800 16v

Bericht door Xabre »

complete as overzetten lijkt me het makkelijkst... je zal alleen je remdrukbegrenzer opnieuw moeten laten afstellen bij een remmenboer

klauwen zitten aan de ankerplaten vast
19 16V Register - just kick a little somethin' for them cars that be bumpin'
Gebruikers-avatar
chris19
BerichtenCOLON 91
GeregistreerdCOLON Di 02 Jun 2009, 08:12

Re: achteras 1800 tegenover 1800 16v

Bericht door chris19 »

Deze kan je ook zelf afstellen hoor :) ik hoop dat je een beetje engels kan: http://www.retro-renault.com/forums/mec ... valve.html
---------------------------------------------------------------
Renault 19 1.8 16V Ph1. '91
---------------------------------------------------------------
Gebruikers-avatar
Xabre
BerichtenCOLON 461
GeregistreerdCOLON Ma 25 Mei 2009, 19:35

Re: achteras 1800 tegenover 1800 16v

Bericht door Xabre »

alles kan je zelf, in principe ;)
19 16V Register - just kick a little somethin' for them cars that be bumpin'
Gebruikers-avatar
MaartenJan
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57

Re: achteras 1800 tegenover 1800 16v

Bericht door MaartenJan »

Inderdaad, al heb je voor veel dingen wel het juiste gereedschap nodig :D

Die begrenzer wordt ook wel eens op gevoel afgesteld (stukje rijden, wat blokkeert eerst? bijstellen,etc ;) ).
En opzich werkt dat ook prima, maar er zijn betere methoden :lol:
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: achteras 1800 tegenover 1800 16v

Bericht door Jacques »

Ik heb hem zo afgesteld: Wielen van de grond en dan ligt de veer van de remdrukverdeler net vrij. Ik rijdt met RS remmen. Je moet niet te veel remkracht achter hebben, want dan breekt de auto uit. Dit op advies van carroseriebouwer Herman Minderhout, specialist in herbouwen van o.a. competitie clio's.
Later heb ik de remresultaten meerdere keren op de APK-remmenbank gezien. De auto moet het hebben van de voorremmen.
Gebruikers-avatar
MaartenJan
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57

Re: achteras 1800 tegenover 1800 16v

Bericht door MaartenJan »

Klopt, de achterremmen hoeven eigenlijk maar heel weinig te doen, alleen de auto in het spoor houden.
Als ze te weinig doen wordt de achterkant heel licht en breekt dan ook snel uit.
BUTTON_POST_REPLY