druk van de rem weggevallen

Een moeilijk onderwerp!
marco
BerichtenCOLON 29
GeregistreerdCOLON Ma 11 Jan 2010, 01:43

druk van de rem weggevallen

Bericht door marco »

Ik heb van de week de remmen gemaakt van mijn 19, die het weer goed deden.
Nu reed ik vanavond weg en was mijn druk weer weggevallen van mijn rem.

Kan het zijn dat ik niet genoeg heb ontlucht?
Of er zit ergens ergens een lek, en dan nu mijn 2e vraag.
Als er ergens een lek zit hoe kan ik dat dan zien?

Want ik was met een maatje van mij onder de auto door gegaan en konden toen samen niks zien lekken of iets dergelijks, alles was nog droog van de remleidingen die we konden zien.

Mvg Marco
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: druk van de rem weggevallen

Bericht door Jacques »

1. Heb je ABS, zo ja Bendix of Bosch?
2. Houdt het niveau van je remvloeistofpotje in de gaten.
3. Het kan ook zijn dat je HRC (hoofdremcilinder) tijdens het ontluchten is stuk gegaan. De rubbers willen wel eens stuk gaan, als je de boel tot de bodem in trapt.
marco
BerichtenCOLON 29
GeregistreerdCOLON Ma 11 Jan 2010, 01:43

Re: druk van de rem weggevallen

Bericht door marco »

1. Ik heb geen ABS meer, en mijn remmen zijn van lucas girling.
2. Ik zal het niveau van de remvloeistof morgen ff nakijken, want was net een beetje donker voor buiten en ik had geen :idea: .
3. Ik hoop niet dat dat het is want ik wil weer gewoon normaal kunnen rijden.

Even een andere vraag, als je gaat onluchten moet je dan alle remmen onluchten of alleen de rem die los is geweest?
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: druk van de rem weggevallen

Bericht door Jacques »

De remklauw, die je losgemaakt hebt moet je altijd ontluchten. Als je het vloeistofpotje helemaal hebt leeg getrapt moet je alles ontluchten. Het kan overigens geen kwaad om alles te ontluchten. Dan zit er meteen ook overal nieuwe remvloeistof in.
Gebruikers-avatar
Xabre
BerichtenCOLON 461
GeregistreerdCOLON Ma 25 Mei 2009, 19:35

Re: druk van de rem weggevallen

Bericht door Xabre »

Zeker alles ontluchten. volgorde maakt in principe niks uit maar hou aan RA, LA, RV en LV.

Niet klooien met pompen met pedaal maar voor 20 euro een Eazy Bleed kitje halen bij de Brezan. http://minigarage.nl/osCommerce/images/Easy%20bleed.jpg

Dan kan je in je uppie prima ontluchten.
19 16V Register - just kick a little somethin' for them cars that be bumpin'
marco
BerichtenCOLON 29
GeregistreerdCOLON Ma 11 Jan 2010, 01:43

Re: druk van de rem weggevallen

Bericht door marco »

Ik ben er achter gekomen waarom de druk van mijn remmen wegvallen.
Er is een lek in een leiding die van voor naar achter loopt, naar welke achterrem die loopt dat kon ik niet zo goed zien in het donker met een lamp en half onder de auto(wat maar net aan ging).

Wat kost het ongeveer om de remleiding naar achter te vervangen en is het een klote klus om te doen?

Alle info is welkom, mvg marco
Gebruikers-avatar
MaartenJan
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57

Re: druk van de rem weggevallen

Bericht door MaartenJan »

Het stukje remleiding kost je hooguit 20 euro incl.
Dan hangt het er even vanaf waar die lekt, of je de velzen + nippels er alvast aan laat zetten of dat je ze er zelf aanzet.
In het laatste geval heb je een vels setje nodig. Het loskrijgen van de nippels kan een klote klus, vooral die op de achterbrug (Heel weinig ruimte,
helemaal als LA los wil hebben, dan zit zo ongeveer alles in de weg).
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: druk van de rem weggevallen

Bericht door Jacques »

De remleiding loopt niet naar je achterbrug, maar eindigt ergens bij een tussenschot voor je achterbrug. Dan gaat die met een stalen adapterbus door dat schot en dan volgen de leidinkjes naar de remdrukbegrenzer. Gebruikelijk is om eerst de oude remleiding eraf te halen. Dan deze na te laten maken en hem er vervolgens op te zetten. Ik zou alle leidingen inspecteren en eventueel vervangen. O ja. een van de leidingen naar achteren heeft ter hoogte van de pendalen groep een doorverbinding. Dan hoef je misschien maar een metertje te vervangen.
Gebruikers-avatar
MaartenJan
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57

Re: druk van de rem weggevallen

Bericht door MaartenJan »

Dan heb je het over het middengedeelte, maar uiteindelijk komt ie toch echt bij je achterbrug uit,
ik weet niet hoe je hem anders naar je klauwen wil hebben? via de kofferbak? :lol: ;)
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: druk van de rem weggevallen

Bericht door Jacques »

Vanaf dat schot net voor de achterbrug gaan er 2 koppelingen door dat schot. Daar vandaan 2 leidingen naar de remdrukbegrenzer. Daar vandaan 2 leidingen naar LA en RA remcilinder.
BUTTON_POST_REPLY