druk van de rem weggevallen

Een moeilijk onderwerp!
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: druk van de rem weggevallen

Bericht door Jacques »

Instructie hoe je ze zelf kunt maken:
http://4x4.torensma.net/index.php?page. ... cle.id=110
Gebruikers-avatar
Xabre
BerichtenCOLON 461
GeregistreerdCOLON Ma 25 Mei 2009, 19:35

Re: druk van de rem weggevallen

Bericht door Xabre »

Zo'n velssetje heb ik ook, hardstikke handig. Wel duur, maar ik heb me ook gewoon laten naaien natuurlijk want ik had het snel nodig. :D
19 16V Register - just kick a little somethin' for them cars that be bumpin'
marco
BerichtenCOLON 29
GeregistreerdCOLON Ma 11 Jan 2010, 01:43

Re: druk van de rem weggevallen

Bericht door marco »

Toen ik vanmiddag klaar was met alle remmen te ontluchten en te kijken waar eventueel een lek kon zitten was het al te donker om het nog goed te zien waar het lek vandaan komt.
En mijn auto is een beetje laag om zonder krik er ff onder te kruipen.
Maar ik ga morgen ff kijken bij daglicht waar het lek nu precies zit, en wat ik dan moet gaan vervangen.
Wat ik er van kon zien in het donker zit het net voor de achter as, een kleine 30 cm er voor ongeveer.
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: druk van de rem weggevallen

Bericht door Jacques »

Zet even een grote krik onder je trekhaak of als je dat niet hebt onder je reservewiel. Dan kun je de boel hoog opkrikken. Plaats uiteraard assteunen. Je weet maar nooit.

Wat betreft felsset. Ik heb een nieuwe felsset van Belzer gekocht bij van Eldik in ter Aar (stobbeweg) voor va 22 euro. Was uit een oude legervoorraad.

Marco. Voor eenmalig gebruik zou ik het niet kopen. Bij Ton van Rijsbergen in Alphen maken ze de hele leiding compleet met wartels voor 20 Euro.
marco
BerichtenCOLON 29
GeregistreerdCOLON Ma 11 Jan 2010, 01:43

Re: druk van de rem weggevallen

Bericht door marco »

Jacques schreefCOLON Marco. Voor eenmalig gebruik zou ik het niet kopen. Bij Ton van Rijsbergen in Alphen maken ze de hele leiding compleet met wartels voor 20 Euro.
Dat zullen ze dan zeker ook wel doen bij Rijsbergen in Waddinxveen, maar dan moet ik zeker de oude geven en dan maken ze die na?
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: druk van de rem weggevallen

Bericht door Jacques »

Als je de totale lengte weet is het ook goed. Je moet hem zelf toch in de goede vorm buigen. Maak de leiding desnoods iets te lang. Renault heeft ze behoorlijk strak gebogen.
marco
BerichtenCOLON 29
GeregistreerdCOLON Ma 11 Jan 2010, 01:43

Re: druk van de rem weggevallen

Bericht door marco »

Bedankt, dat is wel een goede tip.
Als alles goed gaat dan gaat ie morgen weer de brug om de oude remleiding er af te halen en dan de volgende dag ofzo weer de nieuwe er op.

ik laat wel weten hoe het afloopt

mvg marco
marco
BerichtenCOLON 29
GeregistreerdCOLON Ma 11 Jan 2010, 01:43

Re: druk van de rem weggevallen

Bericht door marco »

Alle remleidingen waren nog goed, alleen de remdrukbegrenzer deed het niet zo goed meer.
Dat ding lekt en daar zit het probleem, heb gelijk een nieuwe besteld, en als die binnen is dan is mijn rem probleem hopenlijk opgelost als ie er weer onder gemonteerd is.
BUTTON_POST_REPLY