Valeo startmotor

De elektra in de 19 16V is niet foutloos......
martijnkriek
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON Do 15 Okt 2009, 20:29

Re: Valeo startmotor

Bericht door martijnkriek »

Fijne klus is dat toch, die startmotor vervangen. Ik heb het zelf toen zonder brug gedaan en ook de voorpijp
niet weggehaald. Dat betekent wel dat je die hele bevestigingsplaat ACHTER de startmotor weg moet zien
te halen. Volgens mij zijn dat 5 bouten die allemaal bijzonder lastig te bereiken zijn. TIP, schroef de twee
lastigste nooit meer terug. ;)
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: Valeo startmotor

Bericht door Jacques »

Bij mij was de voorpijp al eens losgemaakt in verband met het vervangen van het stuurhuis en dan is het daarna een makkie om hem weer los te halen.
LagunaSport20
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON Wo 12 Aug 2009, 23:13

Re: Valeo startmotor

Bericht door LagunaSport20 »

Thnx voor alle reacties, ga het morgen weer proberen.

Groetjes,

John
Gebruikers-avatar
proostjoost
BerichtenCOLON 88
GeregistreerdCOLON Do 03 Sep 2009, 17:35

Re: Valeo startmotor

Bericht door proostjoost »

Ja, ik heb er ook zo een in zitten, de oude met veldspoelen en 4 koolborstels was overleden, ik heb een gereviseerde voor EUR 80,-- gekocht bij een dynamo/startmotor revisiebedrijf op het Forepark in Den Haag. Die jongen heeft een eenmanszaak, toffe peer. Ik ben zeer content ermee.
Heej poppelepee, ga je met ons mee, vlammen in de 16V !
Joopieboy
BerichtenCOLON 111
GeregistreerdCOLON Wo 02 Dec 2009, 19:51

Re: Valeo startmotor

Bericht door Joopieboy »

Dit zijn goeie tips, deze startmotor kan die ook op een E7J motor?
fs1
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON Zo 08 Nov 2009, 17:11

Re: Valeo startmotor

Bericht door fs1 »

gisteren ook eens aan de slag met eentje, dat grote dikke ding deed het niet meer en zo ging ik er nooit achterkomen of die motor (de f7p dan) nog terug ging draaien nadat ik de benzinepomp vervangen had

uiteraard wat plaats maken door luchtfilter en slangen daar wat te verwijderen, die 3 bouten waar die motor mee vastzit zijn er zo uit... dan veel gepruts om de hitteschilden eruit te krijgen, dan heb je toch ook alweer veel meer plaats, eerste beugel ging vrij vlot, die zat met 2 boutjes vast en had ik ook vrij snel los, die laatste beugel die achteraan op de startmotor zit, zit met 3 of 4 bouten vast (inclusief die op de startmotor zelf) en die zijn echt moeilijk bereikbaar, vooral als de auto in nat gras geparkeerd (lees gestrand) staat... uiteindelijk toch gelukt, de nieuwe motor erin is 2 keer niks, en starten en draaien maar :-) ik was wel blij ja!

nog een extra weetje, ze gaven me op de sloop een starter mee waar hella op stond, werkt dus ook perfect, ik had gevraagd naar "een startmotor van een megane 1800 uit 98 of 99"

alleszins bedankt voor de tip, ik had al meerdere keren gelezen dat jacques die valeo aanraadde, maar nu weet ik ook echt waarom!
BUTTON_POST_REPLY